Újra be lehet kapcsolni az agresszív önvezetést a Teslákban

2022 / 01 / 11 / Pőcze Balázs
Újra be lehet kapcsolni az agresszív önvezetést a Teslákban
Ugyan korábban egyszer már visszavonták, ám most újra engedélyezték a Teslákban, hogy az "önvezető" jármű "asszertíven" közlekedjen. Elon Muskéknál ez azt jelenti, hogy az autó nem húzódik vissza az előzősávból, sőt, a stoptábláknál sem áll meg teljesen.

Az Engadget híre szerint 2021 októbere után újra elérhetőek a vezetői profilok a "teljes önvezetés" (FSD) aktuális béta verziójában. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy a sofőr három üzemmód, három közlekedési mentalitás közül válasszon: a "chill" feltehetően a nyugalmas, az "average" az átlagos, míg az "assertive" a szabálytalanság határát súroló, szinte agresszív vezetést részesíti előnyben.

Mi az az asszertivitás?

A Wikipedián olvasható definíció szerint, "olyan tanulható kommunikációs készség, viselkedési vagy gondolkodási mintázat, amelynek során az asszertívan kommunikáló személy magabiztosan, a saját érzéseit, igényeit, szükségleteit tudatosítva, ezeket őszintén felvállalva tud megnyilvánulni érzelmileg nehéz szituációban is", "nem hódol be, de nem is próbálja dominálni a másik felet". Ez a közlekedésben Elon Musk és kollegái szerint azt jelenti, hogy csökken a követési távolság, gyakoribbak a sávváltások, az autó nem húzódik vissza a belső sávból, illetve guruló megállásokat is végrehajthat. A "guruló megállás" nem csak önellentmondásnak tűnik, de az Engadget szerint Amerikában, ahogy Magyarországon is, illegális, ahogyan az előzősáv indokolatlan használata is.

Ősszel még arról írtunk, hogy a "teljes önvezetést" választó Tesla-sofőröknek először be kell bizonyítaniuk, hogy jól vezetnek, mielőtt használhatnák a rendszert. Ehhez a cég biztosítási kalkulátora értékeli a magatartásukat, akkor is, ha korábban már kifizették a funkció nyolc-, majd tízezerdolláros, a jövőben tizenkétezer dollárra emelkedő árát. Ha megfeleltek, újra elővehetik az "asszertív" énjüket, és ezek szerint az autójukét is.

(Borítókép: David von Diemar/Unsplash)

Csaknem az eddig eladott autóinak a negyedét kénytelen visszahívni a Tesla Elon Musk vállalata 350 ezer Tesla Model 3-at és további 120 ezer Model S-t hív vissza két, egymástól független biztonsági hiba miatt.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.