A maláj kormány egy december 30-án induló, 55 napos küldetést engedélyezett az Ocean Infinity nevű, texasi központú amerikai tengerrobotikai cégnek. A vállalat önvezető hajókkal és víz alatti robotokkal fésüli át a déli Indiai-óceán tengerfenekét, és csak akkor kapja meg a legfeljebb 70 millió dolláros díjat, ha tényleges roncsot talál.
Ez az úgynevezett „no find, no fee” modell: ha nincs találat, nincs számla sem.
A Boeing 777-es 2014. március 8-án tűnt el Kuala Lumpurból Peking felé tartva, fedélzetén 239 emberrel. Az elmúlt évtizedben több mint 120 ezer négyzetkilométernyi óceánterületet vizsgáltak át, de a fő roncsot nem találták meg, csak szétszórt darabokat afrikai partoknál.
A hatóságok szerint a gépet valaki kézi irányítással fordította vissza, de ennek pontos oka továbbra is rejtély. A mostani küldetés célja egyszerre az, hogy kiderüljön, mi történt, és hogy végre valamiféle lezárást adjanak a hozzátartozóknak.
(Forrás: The Guardian)