Az Avicar bemutatta annak a Gen0 nevű versenyautójának látványterveit, amely hamarosan az első Remote Reality, vagyis Távoli Valóság technológiával működő versenyeken szerepel majd és ezzel egy újfajta versenyzési stílust teremt, ami a videójátékok stílusát ötvözi a valódi, fizikai motorsportokkal. A Remote Reality (RR), a VR (Virtual Reality, virtuális valóság) megoldásoktól eltérően nem egy teljesen képzelt világba repít, hanem egy ténylegesen létező és működő autó irányítását adja a résztvevők kezébe, akik a járműbe nem ülhetnek ugyan bele, de birtokolhatják és vezethetik azt.
A RR módszer hátránya, hogy a versenyzés izgalmát csak közvetetten lehet átélni, előnye viszont, hogy így bárki kipróbálhatja a vezetést, a testi épsége veszélyeztetése nélkül, legyen bármilyen távol is a pályától. Az Avicar a Siemens tanácsadói szervezetével, a Siemens Advantával együttműködésben fejleszti az autót, aminek a speciális alkalmazási kör miatt nem lesz szüksége néhány alapvető felszerelésre, az ajtó, az ülések és az ablakok például hiányoznak majd belőle.
A Gen0 koncepcióautó fényes, fekete külseje a legmodernebb technológiát rejti: elektromos meghajtású, 360 fokos kamerákkal lesz felszerelve és 5G kapcsolat segítségével kevesebb mint 20 ms-os késleltetéssel közvetíti az adatokat az őt irányító versenyzőnek. A maximális sebessége csak 160 km/h, de így is a valódi versenyzés élményét nyújtja a sofőr számára, aki VR-sisakkal és kontrollerrel tudja irányítani az autót a fotelben ülve.
Első körben a modellekből csak 11-et készítenek el, ezért azoknak, akik meg szeretnék kapni az úgynevezett angyalkulcsot, ami (megosztott) tulajdonjogot biztosít a járműhöz, igyekezniük kell a jelentkezéssel. Aki bekerül az Avicar béta Remote Reality Labs projektjébe, az tesztelheti a képességeit és meghívást kaphat a Cloud Prix Invitationals kvalifikációs programjába, amit Miamiban tartanak 2023 decemberében. Mielőtt a 11 hivatalos csapatot felállítanák és elkezdődnének a versenyek, az angyalkulcsok tulajdonosai részt vehetnek próbavezetéseken is, ahol tesztelhetik a tudásukat és gyakorolhatnak.
Az Avicar célja, hogy megalapítsa a motorsportok eddigiektől különböző, újszerű változatát, az F-1 mintájára A-0-ra keresztelt, ülés nélküli (zero seat) motorsportot. Az A-0 valószínűleg a videojátékok kedvelőit fogja vonzani igazán, de az autóversenyzés iránt érdeklődők egyre több és egyre futurisztikusabb opció közül választhatnak, ha versenyzésre kerül a sor: kezdve a levegőben zajló Forma-1-től az önvezető autók versengéséig.
(Fotó: Avicar)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR