Ülések és ajtók nélküli sportautót épít a Siemens és az Avicar és már idén lehet versenyezni vele

2023 / 03 / 12 / Bobák Zsófia
Ülések és ajtók nélküli sportautót épít a Siemens és az Avicar és már idén lehet versenyezni vele
Annak ellenére, hogy nem önvezető technológiával működik a jármű, senki nem ül majd benne verseny közben, ezért néhány felesleges részletet el is lehet hagyni a felépítéséből.

Az Avicar bemutatta annak a Gen0 nevű versenyautójának látványterveit, amely hamarosan az első Remote Reality, vagyis Távoli Valóság technológiával működő versenyeken szerepel majd és ezzel egy újfajta versenyzési stílust teremt, ami a videójátékok stílusát ötvözi a valódi, fizikai motorsportokkal. A Remote Reality (RR), a VR (Virtual Reality, virtuális valóság) megoldásoktól eltérően nem egy teljesen képzelt világba repít, hanem egy ténylegesen létező és működő autó irányítását adja a résztvevők kezébe, akik a járműbe nem ülhetnek ugyan bele, de birtokolhatják és vezethetik azt.

A RR módszer hátránya, hogy a versenyzés izgalmát csak közvetetten lehet átélni, előnye viszont, hogy így bárki kipróbálhatja a vezetést, a testi épsége veszélyeztetése nélkül, legyen bármilyen távol is a pályától. Az Avicar a Siemens tanácsadói szervezetével, a Siemens Advantával együttműködésben fejleszti az autót, aminek a speciális alkalmazási kör miatt nem lesz szüksége néhány alapvető felszerelésre, az ajtó, az ülések és az ablakok például hiányoznak majd belőle.

A Gen0 koncepcióautó fényes, fekete külseje a legmodernebb technológiát rejti: elektromos meghajtású, 360 fokos kamerákkal lesz felszerelve és 5G kapcsolat segítségével kevesebb mint 20 ms-os késleltetéssel közvetíti az adatokat az őt irányító versenyzőnek. A maximális sebessége csak 160 km/h, de így is a valódi versenyzés élményét nyújtja a sofőr számára, aki VR-sisakkal és kontrollerrel tudja irányítani az autót a fotelben ülve.

Első körben a modellekből csak 11-et készítenek el, ezért azoknak, akik meg szeretnék kapni az úgynevezett angyalkulcsot, ami (megosztott) tulajdonjogot biztosít a járműhöz, igyekezniük kell a jelentkezéssel. Aki bekerül az Avicar béta Remote Reality Labs projektjébe, az tesztelheti a képességeit és meghívást kaphat a Cloud Prix Invitationals kvalifikációs programjába, amit Miamiban tartanak 2023 decemberében. Mielőtt a 11 hivatalos csapatot felállítanák és elkezdődnének a versenyek, az angyalkulcsok tulajdonosai részt vehetnek próbavezetéseken is, ahol tesztelhetik a tudásukat és gyakorolhatnak.

Az Avicar célja, hogy megalapítsa a motorsportok eddigiektől különböző, újszerű változatát, az F-1 mintájára A-0-ra keresztelt, ülés nélküli (zero seat) motorsportot. Az A-0 valószínűleg a videojátékok kedvelőit fogja vonzani igazán, de az autóversenyzés iránt érdeklődők egyre több és egyre futurisztikusabb opció közül választhatnak, ha versenyzésre kerül a sor: kezdve a levegőben zajló Forma-1-től az önvezető autók versengéséig.

(Fotó: Avicar)


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
A gyártó tavaly decemberben szállított először utasokat két nagyváros között és áprilistól Kínán kívül is értékesítik a légitaxijaikat, meglepően olcsón.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.