Valami nem stimmel a lángoló, sofőr nélkül önmagát vezető Tesla sztorijával
2021 / 07 / 03 / Felkai Ádám
Valami nem stimmel a lángoló, sofőr nélkül önmagát vezető Tesla sztorijával
A héten bejárta a sajtót a tűzgömbbé változott, önmagát lángolva is métereken át vezető Tesla sztorija, egyesek szerint azonban akadnak a történetnek homályos pontjai.

A történet a sofőr által benyújtott kereset alapján a következőképp fest: a Tesla vadiúj sportautója, a 2021-es Model S Plaid kigyulladt, és mivel a zárak is meghibásodtak, a sofőr egy rövid időre csapdába került a kocsi belsejében. A sofőr ügyvédei részletesen is beszámoltak az esetről a Washington Postnak: „a vezető az autóban ült, füstszagot érzett, aztán látta is, hogy füstöl valami, majd hátrafordult, és azt vette észre, hogy füst gyűlik az utastérben, aztán megjelentek a lángok is, ezt követően szinte azonnal reagált. Az ajtó (zárja) nem működött, de végül a sofőr kijutott a kocsiból, és az autó valahogy továbbra is közlekedett a szemtanúk szerint, miközben a sofőr megpróbált messze kerülni a kocsitól. És másodpercekkel azután, hogy a vezető kijutott az autóból, azt lángok nyaldosták körbe.”

A lapnak a férfi másik ügyvédje is nyilatkozott, és az ő elmondásából valamivel jobban kiderül, hogy a sofőr miként jutott végül ki az autóból. Eszerint a vezető kétségbeesetten próbálta kinyitni az ajtót, de az nem engedett, majd ezután sikerült még egyszer megnyomnia a gombot, és nagyon erősen nekifeszült az ajtónak, és akkor az végre kinyílt.

Az ajtókkal kapcsolatban nem ez az első eset, hogy a Teslát nem csak erős kritika éri, de bíróságra is kell mennie: 2019-ben például azért nyújtottak be keresetet a vállalat ellen, mert a sofőr egy balesetet követően nem tudott kijutni a kocsiból a meghibásodott zár miatt – a boncolás szerint a férfi ugyanis magát az ütközést túlélhette (mivel nem volt belsősérülése), de megfulladt a füsttől, majd ezt követően felismerhetetlenné égett a teste. Sőt a Model S futurisztikus, visszasüllyeszthető zárjait már 2015-ben a kocsik egyik legproblémásabb területének ítélték meg.

A történetnek azonban akad két homályos része is. Az első, hogy nem hozták nyilvánosságra a sofőr nevét, a második pedig az említett önvezetés. Sőt korábban az sem volt teljesen biztos, hogy tényleg egy 2021-es Tesla Model S Plaid kocsiról van szó, de ezt végül a helyi tűzoltóság parancsnoka megerősítette. A helyi tűzoltóság, a Gladwyne Fire Department egyébként maga is megírta a hírt a honlapján, ám ezt később levette, de tegnap egy másik linken kitették a hírt újra, és ebből annyi derül ki, hogy 2021. június 29-én, helyi idő szerint este 8:55-kor egy autótűzhöz riasztották a tűzoltóságot a Lower Merion Township nevű településen (Pennsylvania). A helyszínre elsőként a rendőrség érkezett, és ők már azt látták, hogy a kocsi lángokban állt. Mivel Tesláról volt szó, ezért a tűzoltók további egységeket vezényeltek a helyszínre, illetve követték a vállalat hivatalos iránymutatását is. Ezt követően mivel félő volt, hogy a kocsi ismét kigyulladhat, a roncsot biztonságos helyre szállították. A tűzoltóság azt is megemlíti, hogy jelenleg nem tudni, mi okozta a tüzet, és a vizsgálat folyamatban van. Az oltás során egy tűzoltó sem sérült meg.

A tűzoltóság tehát nem ír arról, hogy a kocsi lángolva valamiképp még haladt volna, miután a sofőr kiugrott belőle, pedig ez a hírek egyik leglátványosabb pontja. A Jalopnik újságírója is leginkább ezt az elemet tartja homályosnak a történetben amellett, hogy nem ismerjük tehát a sofőr nevét. Érdekesség, de a Jalopnik írója a tűzoltóság eredeti hírét olvasta, és annak alapján azt írta, hogy szerencsére senki sem sérült meg, míg a tűzoltók második posztja már kifejezetten azt írja, hogy egy tűzoltó sérüléséről sem érkezett jelentés.

A Jalopnik újságírója szerint egyébként mivel közútról van szó, itt elvileg nem működhetett a kocsi Smart Summon funkciója. A másik lehetőség, hogy valaki átverte az automatavezetést, és ekkor a rendszer működhet úgy is, hogy senki nem ül a sofőrülésben – de ez tehát szándékosság gyanúját kelti. A harmadik megoldás, hogy miután a sofőr kiugrott belőle, a kocsi még gurult pár métert magától, ahogy az minden jármű esetén történne – ennek viszont nincs köze az önvezetéshez. A kérdést tisztázandó az újságíró felvette a kapcsolatot a helyi tűzoltók parancsnokával, és innen derült ki, hogy valóban egy Tesla Model S Plaidről van szó, azt viszont a parancsnok sem tudta megerősíteni, hogy az autó lángolva valamiképp haladt még magától is, azt ellenben elmondta, hogy mikor a tűz kigyulladt, a sofőr még valóban bent ült, és ki kellett menekülnie az autóból.

(Kép: gladwynefire.org)

További cikkek a témában:

A Tesla bemutatta az eddigi leggyorsabb autóját A Tesla Model S Plaid két másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, a végsebessége pedig olyan magas, hogy ha a Tesla nem erősíti meg a motort, egyszerűen szétesne a percenként több mint húszezres fordulatszámtól.

Pszichedelikus élmény végigautózni a Boring Company frissen megnyílt Loop alagútjában Videón láthatjuk, milyen érzés utazni az alagútban, melyben 62 Tesla cirkál folyamatosan, hogy a 2,7 kilométeres távon szállítsa az utasokat.

Az USA-ban bizonyos modellek esetén a Tesla megszabadul a radartól Sok előnye egyelőre talán nincs az átállásnak, de nem is feltétlen a szóban forgó gépkocsik felszereltségének, illetve képességeinek a pillanatnyi feljavítása a cél.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.