Mint azt a cég honlapja írja, a változásra a Tesla Vision rendszerre történő átállás miatt kerül sor. Kérdés persze, hogy ha ugrott a radar, akkor mi ma marad helyette – a válasz pedig hogy egy kamerarendszer, amelyet egy neurális hálózat irányít – ez tehát a Tesla Vision. A cég hozzáteszi azt is, hogy bizonyos funkciók az átállás rövid idejében átmenetileg limitálva lesznek, esetleg nem lesznek elérhetőek. Az automata kormányzás esetén például lejjebb kerül a sebességhatár ezekben a járművekben 75 mp/h-re (~120 km/h), valamint növekedni fog a minimális követési távolság is. Ezen kívül a Smart Summon (amennyiben ez a felszereltség része), valamint az Emergency Lane Departure Avoidance funkciók a kiszállítást követően még ki lesznek kapcsolva az érintett modellekben. A következő hetekben viszont ezeket fokozatosan visszaállítják szoftverfrissítésekkel.
A leírtak nem érintik sem a Model S, sem pedig a Model X változatokat, illetve azok is a radarral felszerelt Model 3-at és Model Y-t kapják, akik ezeket az autókat az USA-n kívül szerezik be (itthon vagy Európában tehát minket ez a változás nem érint). Ezekben az autókban akkor állnak majd át a Tesla Vision-re, ha a cég elérkezettnek látja erre az időt. Azok pedig, akik Amerikában rendeltek korábban Model 3 és Model Y járműveket, melyeket májusban, illetve azt követően szállítanának le, azok külön értesítést kapnak a változásról.
Az INSIDEEVs nevű lap iróniát emleget az eset kapcsán, mivel korábban épp arról közöltek egy eszmefuttatást, hogy miért használhatna a Tesla a Model Y-ban LIDAR-t, erre kiderül, hogy nem hogy ez nincs terítéken, de az USA-ban legalábbis még a radar is kikerül az autóból. Korábban (lenti cikk) egyébként írtunk egy fejlesztés alatt álló LIDAR rendszerről, mely sötétben is képes megkülönböztetni a tárgyakat, és amire a Ford Motor Co. és a Volkswagen Csoport is építi a saját önvezető technológiáját.
Mint azt az INSIDEEVs is megemlíti, a sajtóközlemény nem igazán taglalja, hogy az átállásnak mi az előnye, hiszen a szűkszavú szövegből egyelőre csak annyi világlik ki, hogy az új járművek esetén még hetekbe fog kerülni, mire visszaállítják egyáltalán a fent taglalt funkciókat. Az autók mindenesetre nem lettek olcsóbbak. A Tesla még annyit említ a változás kapcsán, hogy azért a Model 3 és Model Y kocsik esetén vezetik be a Tesla Vision-t, mert ezek a legnagyobb számban értékesített járműveik, így ezeknek köszönhetően rövid idő alatt fog befolyni jelentős mennyiségű, a valós világból származó adat, amely felpörgeti a Tesla Vision-nel kapcsolatos funkciók megjelenését.
Az tehát látható, hogy a Tesla nem tartja szükségesnek az önvezetéshez sem a radart, sem pedig a LIDAR-t, ehelyett megelégednek a kamerákkal. Ugyanakkor ez alapján még nehéz messzemenő következtetéseket levonni, hiszen a szóban forgó technológiák a rendszer „szemét” adják, míg a rendszer agya maga a szoftver, amelynek betanításához minél változatosabb és a valós világból származó adatra van szükség, és láthatólag épp ennek a minél gyorsabb begyűjtése a vállalat célja jelenleg.