Az USA-ban bizonyos modellek esetén a Tesla megszabadul a radartól

2021 / 05 / 27 / Felkai Ádám
Az USA-ban bizonyos modellek esetén a Tesla megszabadul a radartól
Ha az USA-ban 2021 májusában szállítják le a Model 3 vagy Model Y kocsinkat, abban már nem lesz radar.

Mint azt a cég honlapja írja, a változásra a Tesla Vision rendszerre történő átállás miatt kerül sor. Kérdés persze, hogy ha ugrott a radar, akkor mi ma marad helyette – a válasz pedig hogy egy kamerarendszer, amelyet egy neurális hálózat irányít – ez tehát a Tesla Vision. A cég hozzáteszi azt is, hogy bizonyos funkciók az átállás rövid idejében átmenetileg limitálva lesznek, esetleg nem lesznek elérhetőek. Az automata kormányzás esetén például lejjebb kerül a sebességhatár ezekben a járművekben 75 mp/h-re (~120 km/h), valamint növekedni fog a minimális követési távolság is. Ezen kívül a Smart Summon (amennyiben ez a felszereltség része), valamint az Emergency Lane Departure Avoidance funkciók a kiszállítást követően még ki lesznek kapcsolva az érintett modellekben. A következő hetekben viszont ezeket fokozatosan visszaállítják szoftverfrissítésekkel.

A leírtak nem érintik sem a Model S, sem pedig a Model X változatokat, illetve azok is a radarral felszerelt Model 3-at és Model Y-t kapják, akik ezeket az autókat az USA-n kívül szerezik be (itthon vagy Európában tehát minket ez a változás nem érint). Ezekben az autókban akkor állnak majd át a Tesla Vision-re, ha a cég elérkezettnek látja erre az időt. Azok pedig, akik Amerikában rendeltek korábban Model 3 és Model Y járműveket, melyeket májusban, illetve azt követően szállítanának le, azok külön értesítést kapnak a változásról.

Az INSIDEEVs nevű lap iróniát emleget az eset kapcsán, mivel korábban épp arról közöltek egy eszmefuttatást, hogy miért használhatna a Tesla a Model Y-ban LIDAR-t, erre kiderül, hogy nem hogy ez nincs terítéken, de az USA-ban legalábbis még a radar is kikerül az autóból. Korábban (lenti cikk) egyébként írtunk egy fejlesztés alatt álló LIDAR rendszerről, mely sötétben is képes megkülönböztetni a tárgyakat, és amire a Ford Motor Co. és a Volkswagen Csoport is építi a saját önvezető technológiáját.

Így „lát” a forradalmi LIDAR-rendszer, amely újabb lökést adhat az önvezető technológiának Az akár egyetlen foton érzékelésére is képes rendszer áll majd a Ford és a Volkswagen által fejlesztett önvezető technológiáknak a középpontjában.

Mint azt az INSIDEEVs is megemlíti, a sajtóközlemény nem igazán taglalja, hogy az átállásnak mi az előnye, hiszen a szűkszavú szövegből egyelőre csak annyi világlik ki, hogy az új járművek esetén még hetekbe fog kerülni, mire visszaállítják egyáltalán a fent taglalt funkciókat. Az autók mindenesetre nem lettek olcsóbbak. A Tesla még annyit említ a változás kapcsán, hogy azért a Model 3 és Model Y kocsik esetén vezetik be a Tesla Vision-t, mert ezek a legnagyobb számban értékesített járműveik, így ezeknek köszönhetően rövid idő alatt fog befolyni jelentős mennyiségű, a valós világból származó adat, amely felpörgeti a Tesla Vision-nel kapcsolatos funkciók megjelenését.

Az tehát látható, hogy a Tesla nem tartja szükségesnek az önvezetéshez sem a radart, sem pedig a LIDAR-t, ehelyett megelégednek a kamerákkal. Ugyanakkor ez alapján még nehéz messzemenő következtetéseket levonni, hiszen a szóban forgó technológiák a rendszer „szemét” adják, míg a rendszer agya maga a szoftver, amelynek betanításához minél változatosabb és a valós világból származó adatra van szükség, és láthatólag épp ennek a minél gyorsabb begyűjtése a vállalat célja jelenleg.

További cikkek a témában:

Németország akár már jövőre engedélyezheti a vezető nélküli járműveket bizonyos helyeken Már nem egyszerű tesztről van szó, hanem az önvezető járművek akár sofőr nélkül is részt vehetnének a forgalomban 2022-től, ha a törvénytervezet elfogadásra kerül.

Videón, ahogy néhány bója miatt menthetetlenül elakad egy robottaxi A Waymo egyik kocsija egy egészen ártatlan közlekedési helyzetben vesztette el teljesen a fonalat.

Akár fél kilométeres távolságból is meglátja a másik autót az Aeva lézerszeme Az eddig legjobb LIDAR-rendszerek 300 méterre láttak előre. Az Aeva most 500-ra emelte a tétet.


Gamernek keresel karácsonyi ajándékot? Mondjuk a tuti tippeket!
Ha nem szoktál játszani, akkor gamer barátodnak vagy családtagodnak karácsonyi ajándékot választani extra kihívást jelent, ezért az Acer segítségével mondunk öt tippet, amivel sikert arathatsz.
1 éves ROADSTER előfizetés + Renoir – A Festő és Modelljei kiállítás páros belépőjegy: 12 990 Ft
Válassz egyet a ROADSTER magazin szuper előfizetési ajánlatai közül!
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.