Változatos akciókkal reagáltak a magyar cégek a koronavírus-járványra

2020 / 04 / 01 / Bobák Áron
Változatos akciókkal reagáltak a magyar cégek a koronavírus-járványra
A koronavírus-járvány a magyar cégeket sem hagyta hidegen, akik egymást túllicitálva próbálják meg kivenni a részüket abból, hogy a szokatlan helyzetet kicsit elviselhetőbbé tegyék. A Bolt házhozszállítási szolgáltatást indított, a Vodafone letelefonálható percekkel segíti az egészségügyi dolgozókat, mások arcvédő pajzsokat gyártanak kórházaknak vagy díjmentessé tett programokkal igyekeznek segíteni. Mi is naponta kapunk sajtóközleményeket a különböző cégektől, és mivel ezek az információk az olvasóink számára is hasznosak lehetnek, így most egy cikkbe gyűjtöttük azokat az akciókat, amik az elmúlt időszakban eljutottak hozzánk.

Ételrendelés a Bolttal

A korábban Taxify néven működő taxis cég az Uber mintjára ételrendelő szolgáltatást indít, ami Budapesten áprilistól lesz elérhető Bolt Food néven. Az androidra és iOS-re is elérhető applikáción keresztül pár kattintással, a mobileszközön belüli bankkártyás fizetéssel, érintkezésmentesen lehet majd házhoz rendelni számos budapesti étterem ételeit, a szolgáltatást pedig később igyekeznek kiterjeszteni a legfontosabb mindennapi fogyasztási cikkekre és élelmiszerekre is. Ahogy a sajtóközleményükben írják, a lépéssel nem csak a nehéz helyzetbe került sofőrjeiknek igyekeznek segíteni új jövedelemszerzési lehetőséggel, de az éttermek számára is létfontosságú, hogy át tudjanak térni a házhozszállításos modellre.

Ingyenes szervizfutár

Az elektronikai eszközök könnyebb szervizelését biztosító Smart Clinic márciustól az egész ország területén ingyenessé tette a futárszolgáltatását, emellett pedig a budapestiek számára azt is biztosítják, hogy a futár házhoz megy, így az ügyfélnek el sem kell hagynia a lakását.

Ingyenes online szakorvosi ellátás

Mivel a járvány miatt a szakorvosi ellátás személyes igénybevétele mind az orvosokra, mind a páciensekre fokozott veszélyt jelent, így a MediCall ingyenesen elehetővé tette a telefonos és videokonzultációs szolgáltatását, amelynek segítségével a páciensek az interneten (mobilalkalmazáson vagy weboldalon) keresztül konzultáhatnak az orvosukkal, előre lefoglalt időpontban.

3D-nyomtatással készített arcvédő pajzsok és ajtónyitók

A saját fejlesztésű 3D nyomtatókat gyártó CraftUnique saját tervezésű arcvédő pajzsokkal és tenyér nélkül használható ajtónyitó eszközökkel igyekszik segíteni az orvosoknak és az önkormányzatoknak - ezen keresztül a szociális munkásoknak, a köztereseknek és patikusoknak. A cég már több, mint 350 arcvédő pajzsot nyomtatott, amelyeket a Péterfy Kórháznak és a Magyarországi Sürgősségi Ellátásért és Mentésért Alapítványnak adományoztak, emellett jó néhány önkormányzat is kapott az eszközökből.

Ehhez hasonló eszközöket amúgy bárki nyomtathat otthon, akinek van erre alkalmas 3D-nyomtatója, ugyanis a HP a weboldalán szabadon letölthetővé tette az ehhez szükséges terveket, és később lélegeztető berendezésekhez és maszkokhoz szükséges tervekkel is bővítik majd a kínálatot.

Díjmentes számlázás elektronikusan

Az otthoni munkát könnyíti meg jelentősen a Számlázz.hu akciója, akik a járvány időszakára több szolgáltatásukat is ingyenessé tették. Az online számlázó programmal a következő hónapokban az ingyenes csomagot használók is azonnal láthatják a bejövő számlákat, hozzáférést adhatnak a könyvelőjüknek, a SmartBooks Pénzügy nevű pénzügyi szoftver pedig a regisztrációt követő 60 helyett 90 napig használható ingyenesen.

Virtuális piactér induló vállalkozásoknak

A koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe kerültek azok a cégek és startupok is, akik most próbálnak maguknak tőkeerős támogatókat találni a fejlődéshez. Ebben segít nekik az EMVITIS, vagyis az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom, ami lehetővé teszi, hogy szakmai előszűrést követően a legnagyobb magyar tőkealapok és inkubátorházak befektetőihez jussanak el a projektek gazdái személyes találkozás nélkül. A digitális felületen elsősorban a koronavírus-helyzet megoldását és az ország válságból való újjáépítését, illetve versenyképes fejlődését támogató prokjekteket várnak, amelyek smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak.

Száz perc ingyenes telefonhívás a Vodafone-tól

Ahogy a Playeren már beszámoltunk róla, a magyarországi mobilszolgáltatók közül mindenki különleges kedvezményeket jelentett be a járvány idejére, a megnövelt adatkeret mellé viszont a Vodafone ingyenesen lebeszélhető percdíjakkal is igyekszik segíteni. Az egészségügyi flottában lévő lakossági ügyfelek április és május hónapban száz perc keretet kapnak a tarifacsomagjukban foglalt perceken felül, amelyet díjmentesen lebeszélhetnek.

A cég emellett egy videót is készített, amiben megköszönik az egészségügyi dolgozók munkáját:

Online feladatbank programozás érettségire készülő diákoknak

A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság az ELTE IK-val összefogva online adatbankkal segíti a programozás érettségire készülő diákok, illetve az őket felkészítő tanárok munkáját, ami a Mester.inf.elte.hu honlapon érhető el. A honlap honlap adatbázisa a 2005 és 2017 közötti összes közismereti emelt és szakmai programozás érettségi feladatot tartalmazza, a feltöltött programkódokat pedig a szerver automatikusan kiértékeli, így azonnali visszajelzést kaphatnak a teljesítményükről.

Pandémia adatbázis

Magyarország legnagyobb dig data cége, a Starschema a kaliforniai Snowflake-kel összefogva március 25-től tette elérhetővé azt az integrált információs rendszert, amely a járvánnyal kapcsolatos hiteles forrásokra támaszkodva jelenleg az egyik legátfogóbb adatszolgáltatást nyújtja a világon. A koronavírus adathalmaz a világ közegészségügyi hatóságai által közzétett adatokra épül (pl. a fertőzések, kórházban kezeltek, elvégzett vizsgálatok száma), amit a Starschema szakemberei olyan információkkal egészítenek ki, mint például a megbetegedések földrajzi elhelyezkedése, a laborvizsgálatok eredményei vagy az adott területen bevezetett járványügyi intézkedések. Az adathalmaz ennek köszönhetően alapul szolgálhat olyan átfogó vizsgálatok lefolytatására, amelyekkel megállapítható, hogy az eddig azonosított koronavírus-törzsek közül melyik jelent nagyobb kockázatot, segítséget nyújthat a járvánnyal kapcsolatos kormányzati intézkedések meghozatalában és a nagyvállalatok is optimalizálni tudják a termelési tevékenységüket.

Ingyenes chatbot szoftver a ChatBosstól

A ChatBoss mesterséges intelligencia alapú virtuális chatbotja a hirtelen szükségessé váló digitális átállást könnyíti meg a cégek és munkavállalók számára azzal, hogy sokkal egyszerűbbé teszi a cég belső kommunikációját. A vállalat honlapja szerint a HiGéniusz névre keresztelt chatbot "támogatja a tudásmegosztást, elméleti és gyakorlati ötletekkel segíti az otthoni munkavégzést, valamint a megfelelő higiéniai szabályok kialakítását".

Segítség az álláskeresésben

A járványhelyzet miatt sokan kényszerülnek ideiglenesen vagy végleg elhagyni az eddigi munkahelyüket. Az átmenetileg állás nélkül maradtak helyzetét könnyítheti meg a nemrég indult QJob, ami összeköti a szabadúszó szakembereket a kliensekkel. A portálon webfejlesztéstől a takarításig, szervizeléstől a futárszolgálatig számos kategóriában lehet szakembert keresni, akiket értékelni is lehet, így biztosítva a minőségi munkát.

(Fotó: CraftUnique, Bolt, Pixabay)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.