Vége a lájkvásárlásnak? Az Instagram lecsap a kamukövetőkre

2020 / 10 / 21 / Pőcze Balázs
Vége a lájkvásárlásnak? Az Instagram lecsap a kamukövetőkre
A hirdetők már több mint ötmilliárd dollárt költenek el instagramos influencer megjelenésekre, ezért érthető, hogy az anyacég Facebook igyekszik azt a látszatot kelteni, hogy rend van a platformon. Most két cég ellen is pert indítottak, mert mesterséges eszközökkel, csalással növelték a megrendelőik követőinek a számát.

2019-ben világszerte több mint kétszázmilliárd dollár ömlött televíziós hirdetésekbe és háromszáznál is több a digitális reklámba, utóbbiból hetvenmilliárd közvetlenül a Facebookhoz került. Még ezekhez a hatalmas számokhoz képest is látszik szabad szemmel az az ötmilliárd dollár, amit abba forgattak a reklámozók, hogy ne hagyományos hirdetésekbe, hanem Instagram-fotókba és videókba ágyazva jelenjen meg a termékük vagy üzenetük. De míg a tradicionális médiaköltés mellé felnőtt egy javarészt elfogadott és nagyjából átlátható mérési iparág, addig

influencerekkel, vagyis értékes követőkkel rendelkező felhasználókkal hirdetni eggyel bizonytalanabb.

Már a legtöbb hirdető számára kulcsfontosságú követőszám is felvet kérdéseket: a Facebook nemrég beszélt arról, hogy hatmilliárd kamuprofilt töröltek az elmúlt időszakban, ami a valódinak elfogadott felhasználói számuk több mint háromszorosa. De míg idén ősszel a platformok politikai célú manipulálásáról hallani a legtöbbet, az álprofilok egy része sokkal egyszerűbb célokat szolgál. Ha rákeresünk arra a Google-ben, hogy “Instagram követők vásárlása”, rögtön találkozunk olyan hirdetéssel, amelyben “ötszázezer igazi magyar felhasználó” elérését bocsátják áruba. A Facebook a Gizmodo cikke szerint most két olyan cégre csapott le, amelyek pénzért cserébe automatikusan, szkriptekkel vezérelt fiókokkal hozták a követőket és lájkokat - és ezzel valószínűleg a hirdetői pénzeket - a megrendelőiknek. Két dubai és két amerikai állampolgár ellen indítottak pert, de ahogyan Shoshana Wodinski írása emlékeztet, korábban új-zélandiak és oroszok is célkeresztbe kerültek Zuckerbergéknél.

Ahogyan a Facebook politikai erőfeszítéseinél, úgy ebben az esetben is nehéz megállapítani, hogy a probléma súlyához képest egy valódi megoldás egyik lépését, vagy egy elhanyagolható gesztust látunk-e a menlo parki cégtől.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Hogyan lesz Magyarországon tízmillióval több fa?
Hogyan lesz Magyarországon tízmillióval több fa?
Ennek járt a végére a legutóbbi Kávézó a világ végén, a radiocafén.
Mitől lesz erős egy jelszó vagy egy PIN kód, miért veszélyes a „free wifi”, mi is az a kiberhigiénia?
Mitől lesz erős egy jelszó vagy egy PIN kód, miért veszélyes a „free wifi”, mi is az a kiberhigiénia?
Tényleg ellopják-e az adatainkat, ha nyílt wifit használunk? Mitől lesz erős egy jelszó? Többek között ilyen IT-biztonsági kérdésekről szól a RE:FACT Podcast legújabb epizódja, amelynek vendége Pfeiffer Szilárd, IT-biztonsági mérnök.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.