Tavaly júliusban jelentették be a világ első elektromos roller versenysorozatát, az eSkootr Championshipet, röviden eSC-t. Az alapítók akkor azt ígérték, hogy az első versenyt már 2021-ben meg fogják rendezni, de úgy tűnik, ez még várat magára. Azt viszont nemrég véglegesítették, hogy a járgányok mit fognak tudni - írja a Gizmodo.
A S1-X prototípusát a Williams Advanced Engineering készítette, ez a cég az F1 csapatból nőtte ki magát, és a weboldaluk szerint az elektromos versenysportok, így a Formula-E legtöbb csapata az ő nagyteljesítményű és könnyű akkumulátoraikkal versenyez. A gyártásért az olasz YCOM felel; ez a cég szintén mobilitási és motorsport megoldásokat tervez, tesztel és gyárt. Az S1-X eSkooter első ránézése ugyan hasonlít az utcán guruló, álló vagy fekvő társaira, de természetesen rengeteg a különbség a járgányok közt. Míg egy Lime roller tizennyolc-húsz kiló, addig az S1-X harmincötöt nyom. A kerekeit két hat kilowattos motor hajtja, amik az energiát egy másfél kWh-s lítium-ion akkumulátorból kapják. Egy Lime roller ennek a töredékével dolgozik: ugyan pontos adatokat nem árul el a cég, de valószínűleg (https://scootmycommute.com/top-speed-lime-scooter) egy kétszázötven-háromszázötven wattos motor dolgozik bennük, amivel körülbelül 25 km/h-s maximális sebességre képesek.
A versenygépek végsebessége ezzel szemben 100 km/h körül lesz, bár a Gizmodo cikke szerint a tesztelés során hetven százalékra korlátozták a teljesítményüket. Tizenhat versenyző próbálta ki az S1-X-et, és a beszámolók szerint hiába alacsonyabb a sebesség, mint amit mondjuk egy motorversenynél megszokhattunk, az előregörnyedő póz miatt "extrém fáradtságra" panaszkodtak a pilóták.
(Fotó: Malcolm Griffiths, Ycom)