Versenysport lesz az elektromos rollerezésből, ilyenek lesznek a járgányok

2021 / 10 / 03 / Pőcze Balázs
Versenysport lesz az elektromos rollerezésből, ilyenek lesznek a járgányok
Jobb esetben úttesti, rosszabb esetben járdai száguldozásból igazi versenysporttá érik az elektromos rollerezés jövőre. A szervezők nemrég megosztották, hogy pontosan milyen gépet fog használni az összes versenyző.

Tavaly júliusban jelentették be a világ első elektromos roller versenysorozatát, az eSkootr Championshipet, röviden eSC-t. Az alapítók akkor azt ígérték, hogy az első versenyt már 2021-ben meg fogják rendezni, de úgy tűnik, ez még várat magára. Azt viszont nemrég véglegesítették, hogy a járgányok mit fognak tudni - írja a Gizmodo.

A S1-X prototípusát a Williams Advanced Engineering készítette, ez a cég az F1 csapatból nőtte ki magát, és a weboldaluk szerint az elektromos versenysportok, így a Formula-E legtöbb csapata az ő nagyteljesítményű és könnyű akkumulátoraikkal versenyez. A gyártásért az olasz YCOM felel; ez a cég szintén mobilitási és motorsport megoldásokat tervez, tesztel és gyárt. Az S1-X eSkooter első ránézése ugyan hasonlít az utcán guruló, álló vagy fekvő társaira, de természetesen rengeteg a különbség a járgányok közt. Míg egy Lime roller tizennyolc-húsz kiló, addig az S1-X harmincötöt nyom. A kerekeit két hat kilowattos motor hajtja, amik az energiát egy másfél kWh-s lítium-ion akkumulátorból kapják. Egy Lime roller ennek a töredékével dolgozik: ugyan pontos adatokat nem árul el a cég, de valószínűleg (https://scootmycommute.com/top-speed-lime-scooter) egy kétszázötven-háromszázötven wattos motor dolgozik bennük, amivel körülbelül 25 km/h-s maximális sebességre képesek.

A versenygépek végsebessége ezzel szemben 100 km/h körül lesz, bár a Gizmodo cikke szerint a tesztelés során hetven százalékra korlátozták a teljesítményüket. Tizenhat versenyző próbálta ki az S1-X-et, és a beszámolók szerint hiába alacsonyabb a sebesség, mint amit mondjuk egy motorversenynél megszokhattunk, az előregörnyedő póz miatt "extrém fáradtságra" panaszkodtak a pilóták.

(Fotó: Malcolm Griffiths, Ycom)

További cikkek a témában:

Pilóta nélküli „Forma–1-et” szerveznek önvezető autóknak Valójában nem is a kocsik versengenek egymással, hanem az őket irányító szoftverek, illetve az ezeket író egyetemi csapatok.

Levegőbe emelkedett a repülő versenyautó Az Alauda Racing egyfajta "légi Forma-1-ként" képzeli el az Airspeederrel rendezett versenyeket, igaz, az első verziót még távirányítással fogják irányítani a pilóták.

Nagyon furcsa balesettel indult az önvezető autóknak rendezett versenysorozat első szezonja Vigyázz, kész, fal!


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.