A virtuális emberek lassan megkülönböztethetetlenek lesznek a valódiaktól
2021 / 11 / 28 / Bobák Zsófia
A virtuális emberek lassan megkülönböztethetetlenek lesznek a valódiaktól
Már nem csak az arcok fotorealisztikus hatását, hanem az életszerű mimikát is integrálják a legújabb virtuális emberek felépítésébe.

Miért van szükség arra, hogy digitális hasonmásokat teremtsünk, amelyek tűpontos grafikával utánozzák le a valódi emberek külalakját? A választ eleinte a videojátékok minőségének és immerzív jellegének fejlesztésében kellett keresni, elvégre főként ezeken a területeken volt nagy szerepe a valósághű grafikának, de az elmúlt időkben egyre sokasodik azoknak a cégeknek a száma, amelyek már nem szórakoztatási célra, hanem valamilyen, a digitális térben zajló munkára értékesítik a virtuális asszisztenseiket.

Ha a chatbotok arcot is kapnak, az segíti az ügyfelekkel való interakciót,

a Deloitte tanácsadói vállalat például a UneeQ által generált Digital Human avatárokkal emeli újabb szintre az online szolgáltatásait, amely az elmondásuk szerint lehetővé teszi, hogy ne csak szóban, hanem metakommunikációs eszközökkel, gesztusokkal is emberibbé tegyék az ügyintézést. Arról nem is beszélve, hogy a digitális emberek a nap 24 órájában rendelkezésre állnak egy-egy feladat elvégzésére.

Ahogy szaporodik a virtuális világok száma, és ahogy növekszik az idő, amit videókonferenciákkal és egyéb online zajló munkákkal kell töltenünk, úgy kerül egyre jobban előtérbe az igény, hogy új élményeket és választási lehetőségeket kapjunk a digitális térben is, a cégek pedig igyekeznek egymást lekörözni a szolgáltatások folyamatos fejlesztésével. A legvalószerűbb hatást az avatárok esetében a valódi emberek utánzása adja, így a bonyolult, számítógép által generált folyamatok során készített személyek már a mimikát és gesztusokat is remekül tudják utánozni, bár időnként még meglátszanak a gépies mozdulatok.

A Ziva Dynamics Face Trainere egyike azoknak a programoknak, amelyeken ez a gépiesség már jóformán alig tűnik fel és a élethű módon állítja elő az igazihoz nagyon hasonló arckifejezéseket. A cég méghozzá az Epic MetaHuman Creatorával készített emberek segítségével mutatta be az új alkalmazást, ami még látványosabbá teszi az eredményt, mivel a MetaHuman arcai valóban pontosak és emberszerűek. A program 15 TB-nyi adatot tartalmazó könyvtár képeinek segítségével tréningezi az algoritmusokat és készíti a mimikát, a modellek pedig 72 000 fajta arcformát és kifejezést tudnak megjeleníteni.

A bemutató videón az Unreal Engine 5 platformját használták a képek megjelenítésre, de egyelőre hasonló látványos animációkat még nem mindenki készíthet magának, mivel a ZRT Face Trainer még csak a bétaverzió fázisában tart. A Ziva Dynamics honlapján lehet jelentkezni, ha valaki tesztelni szeretné a programot, amelyet a kiválasztott felhasználók számára tesznek elérhetővé.

(Fotó: Ziva Dynamics)

További cikkek a témában:

Kína egyik diákja a szó szerinti értelemben nem él, mégis megkezdte tanulmányait a Tsinghua Egyetemen Mi értelme van egy számítógép által generált diáknak? Erre kérdésre még a készítői sem adnak pontos választ, de az biztos, hogy számítógéptudományt fog tanulni az egyetemen.
A Sony megteremtené a digitális klónunk, hogy az játsszon helyettünk Sőt ez a mesterséges intelligencia által létrehozott játékos-hasonmás még akár fejlődni is képes lesz, miközben önállóan játszik helyettünk.
Szinte teljesen valósághű arcokat animálhatunk percek alatt egy új szoftverrel A MetaHuman Creatorral egyenesen a böngészőből hozhatók létre a szinte fotorealisztikus digitális emberek, amelyek aztán bármilyen, Unreal Engine-nel készült játékban felhasználhatóak lesznek.


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.