Se kormány, se pedálok nem lesznek a Waymo legújabb önvezető kisbuszában

2021 / 12 / 30 / Bobák Zsófia
Se kormány, se pedálok nem lesznek a Waymo legújabb önvezető kisbuszában
A cég a már teljesen önvezető jövőre készül, olyannyira, hogy a kormányt sem tartja szükséges kiegészítőnek.

A kínai Geely autógyártó Zeekr nevű elektromos autókra specializálódott márkája fogja készíteni azokat az önvezető járműveket, amelyek a Waymo Egyesült Államokban működő flottájához csatlakoznak majd, a Geely bejelentése szerint. A kisbuszok öt személy szállítására lesznek alkalmasak, akik számára kényelmes és tágas teret biztosít a hagyományos hozzávalókat, úgymint kormányt vagy pedálokat nélkülöző jármű, amelyeket a Zeekr svédországi gyárában fejlesztenek, majd később integrálják a Waymo már jól bevált önvezető technológiájával.

A Waymo Driverrel felszerelt Zeekr a szállítási szolgáltatásokhoz (transportation-as-a-service, TaaS) optimalizált belső térrel rendelkezik, vagyis könnyű ki-, és beszállási lehetőséget nyújt az utasoknak, és a kényelmet az alacsonypadlós kialakítás és az állítható ülések is fokozzák.

A kisbuszt a Waymo a taxiszolgáltatásának kibővítésére szánja és a tervek szerint néhány éven belül meg is jelenteti az amerikai utakon, ahol jelenleg a flottájának még egyelőre kormánnyal és időnként biztonsági sofőrrel ellátott tagjai szállítják az utasokat Phoenixben és San Franciscóban. A Geely leírása szerint a tetszés szerint módosítható utastérben akár vezetéshez szükséges berendezések is helyet kaphatnak, de készül majd kormánymentes verzió is, amely a sofőr jelenlétét szükségtelenné teszi.

Hasonló ötletet már mutatott be korábban a Baidu is, amely az L5-ös szintű önvezető technológiával működő Robocarba szintén nem tervezett pedálokat és kormányt, és, bár az autót elsősorban demonstrációs célokra szánták, a cég által elképzelt fejlesztések irányát jól illusztrálja, mivel a Baidu is egyre inkább az önvezetés és a robottaxi szolgáltatások felé mozdul el.

(Fotó: Waymo)

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.


Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egy applikáción keresztül egyszerűbbé válik a töltőállomás-hálózat használata.
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.