Se kormány, se pedálok nem lesznek a Waymo legújabb önvezető kisbuszában

2021 / 12 / 30 / Bobák Zsófia
Se kormány, se pedálok nem lesznek a Waymo legújabb önvezető kisbuszában
A cég a már teljesen önvezető jövőre készül, olyannyira, hogy a kormányt sem tartja szükséges kiegészítőnek.

A kínai Geely autógyártó Zeekr nevű elektromos autókra specializálódott márkája fogja készíteni azokat az önvezető járműveket, amelyek a Waymo Egyesült Államokban működő flottájához csatlakoznak majd, a Geely bejelentése szerint. A kisbuszok öt személy szállítására lesznek alkalmasak, akik számára kényelmes és tágas teret biztosít a hagyományos hozzávalókat, úgymint kormányt vagy pedálokat nélkülöző jármű, amelyeket a Zeekr svédországi gyárában fejlesztenek, majd később integrálják a Waymo már jól bevált önvezető technológiájával.

A Waymo Driverrel felszerelt Zeekr a szállítási szolgáltatásokhoz (transportation-as-a-service, TaaS) optimalizált belső térrel rendelkezik, vagyis könnyű ki-, és beszállási lehetőséget nyújt az utasoknak, és a kényelmet az alacsonypadlós kialakítás és az állítható ülések is fokozzák.

A kisbuszt a Waymo a taxiszolgáltatásának kibővítésére szánja és a tervek szerint néhány éven belül meg is jelenteti az amerikai utakon, ahol jelenleg a flottájának még egyelőre kormánnyal és időnként biztonsági sofőrrel ellátott tagjai szállítják az utasokat Phoenixben és San Franciscóban. A Geely leírása szerint a tetszés szerint módosítható utastérben akár vezetéshez szükséges berendezések is helyet kaphatnak, de készül majd kormánymentes verzió is, amely a sofőr jelenlétét szükségtelenné teszi.

Hasonló ötletet már mutatott be korábban a Baidu is, amely az L5-ös szintű önvezető technológiával működő Robocarba szintén nem tervezett pedálokat és kormányt, és, bár az autót elsősorban demonstrációs célokra szánták, a cég által elképzelt fejlesztések irányát jól illusztrálja, mivel a Baidu is egyre inkább az önvezetés és a robottaxi szolgáltatások felé mozdul el.

(Fotó: Waymo)

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.


Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
A leendő elektromos személyszállító vezetéséhez pilóta engedélyre sincs szükség
A leendő elektromos személyszállító vezetéséhez pilóta engedélyre sincs szükség
Az Upwards Aero szerint a jármű egyesíteni fogja a helikopter sokoldalúságát a kisrepülőgépek hatékonyságával, a vadászgépek hajtóerejével és az olasz szuperautók luxuskényelmével.
Merkava: Izrael legújabb, mesterséges intelligenciával is felvértezett tankja
Merkava: Izrael legújabb, mesterséges intelligenciával is felvértezett tankja
Az izraeli védelmi erők bemutatták a Merkava alapharckocsi legújabb generációját, amelyben már mesterséges intelligencia is asszisztál. Az első ötödik generációs tankokat már le is szállították.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.