A Baidu, Kína egyik legnagyobb technológiai vállalata, már májusban bevezette a fizetős robottaxi szolgáltatását Pekingben és az elkövetkező három évben összesen háromezer tagúra tervezi feltornászni az autonóm taxijainak számát, amelyek 30 város lakosait fogják kiszolgálni, ennek érdekében már meg is kötötte a szerződést a BAIC gyártócéggel, amelynek értelmében ezer Apollo Moon elektromos járművet gyártanak le 2023-ig.
Az Apollo Moon legnagyobb különlegessége az ára lesz, a többi autonóm, L4-es szintű EV-ket gyártó cégek termékeinél harmadával olcsóbban állítják majd elő, 480 000 RMB (renminbi), vagyis 22 millió forint lesz a gyártási költség a Baidu szerint. A járművek képesek lesznek teljesen önállóan navigálni, de az 5G kapcsolattal távolról is lehet irányítani őket.
A héten pedig bemutatták az Apollo Moon-nál is fejlettebb modelljét az elektromos, autonóm járműveknek, amely Robin Linek, a cég vezetőjének jövőről alkotott elképzeléseit tükrözi, aki szerint az elkövetkező évtizedekben megjelenő autók egyre inkább robotok lesznek, mintsem emberi sofőrök által vezetett gépek. Az L5 besorolású Robocar, amely minden helyzetben, emberi beavatkozás nélkül is képes navigálni és működni, belülről sem a megszokott látványt nyújtja: nem található benne kormány, sem pedálok, viszont az utasok számára egy hatalmas képernyő biztosítja a szórakozási lehetőséget, a zéró gravitációs székek pedig a kényelmet.
A bemutatón nem esett szó arról, hogy mikor kezdődhet az autó gyártása, de a prototípus lehetőséget nyújtott a cég új chipjének, a Kunlun II-nek a bemutatására, amely a Baidu második generációs mesterséges intelligencia chipje és legalább kétszer jobb teljesítményre lesz képes, mint elődje.
A Kunlun II elsősorban a hangfelismerésre, valamint a nyelv-és képfeldolgozásra van optimalizálva, vagyis a számítógépes alkalmazások mellett az önvezető járművek működését is segíti.
(Fotó: Baidu)
További cikkek a témában:
A kínai google is saját elektromos autót akar gyártani
A Baidu, a kínai internetes kereső- és minden egyéb-szolgáltató is saját elektromos, önvezető autó gyártását fontolgatja.
A Microsoft is beszáll az önvezető autózásba
A GM és a Honda partnerével, a Cruise-zal állnak össze.
Vezető nélküli, de mégsem önvezető taxiszolgáltatás indul Las Vegasban
A Halo nevű cég vezető nélküli taxijai nem mesterséges intelligenciával közlekednek, hanem távirányítással irányítják őket 5G-hálózaton keresztül.
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR