Háromszázmillió forintba kerül a világ első repülő motorbiciklije

2022 / 09 / 18 / Bobák Áron
Háromszázmillió forintba kerül a világ első repülő motorbiciklije
Az Xturismóval akár negyven percen keresztül is lehet repülni legfeljebb 100 km/h-s sebességgel, jövőre pedig Japán mellett már az Egyesült Államokban is megvásárolható lesz.

Az ALI Technologies 2016-ban kezdett hozzá a különleges koncepció megvalósításához, amely mostanra olyannyira kiforrott, hogy a japán cég amerikai leányvállalat, az Aerwins Technologies egyenesen a világ egyik legnagyobb autóipari kiállításán, a Detroiti Autószalonon mutatta be a jármű legújabb, kifejezetten az amerikai piacra szánt változatát. Ez a modell valamivel kisebb, mint amit a hazai piacon árulnak, de a működési elve alapvetően ugyanaz: az Xturismóban egy 228 lóerős Kawasaki motort találunk, ami az elöl és hátul elhelyezett légcsavarokat hajtja meg, miközben a jármű stabilitásáról az oldalt elhelyezett négy kisebb, elektromos hajtású rotor gondoskodik. A teljes egészében szénszálas anyagból készült gép mindössze 300 kilogrammot nyom és automatika tartja egyensúlyban, így meglehetősen könnyű vezetni.

Erről számolt be az autószalon elnöke, Thad Szott is, aki a bemutató alkalmából elvihette egy körre az Xturismót a detroiti Coleman A. Young nemzetközi repülőtéren. Szott szerint a járművel kifejezetten könnyű repülni, kényelmes és a leszállás is nagyon sima vele, összességében pedig egy meglehetősen parktikus eszköz, amennyiben egyik repülőtérről a másikra szeretnénk eljutni. "Kicsit aggódom, hogy mikor láthatjuk azt, ahogyan egyik környékről a másikba is repülhetünk vele, szóval álljunk neki, és oldjuk meg ezt a kérdést" - tette hozzá, utalva arra, hogy a jelenlegi szabályozás mellett az Xturismo nyújtotta lehetőségeket csak meglehetősen korlátozottan lehet kihasználni.

A géppel Japánban jelenleg csak kizárólag versenypályákon lehet repülni, és vélhetőleg nem lesz ez máshogy az USA-ban sem, ahol jövőre kezdődik meg az Xturismo forgalmazása. Ezek a korlátok egyelőre nem fognak sokaknak gondot okozni, hiszen a repülő motor jelenleg 770 ezer dollárért, azaz nagyjából 310 millió forintért rendelhető meg az Aerwins Technologies honlapjáról, de Komacu Suhei, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy már dolgoznak egy kisebb, teljesen elektromos hajtású járművön, amely reményeik szerint 2025-ben már akár 50 ezer dollárért is megvásárolható lesz.

A japán gyártó hamarosan amúgy versenytársat is kaphat, hiszen a rakétahátizsákok egyik úttörője, a Jetpack Aviation szintén évek óta dolgozik egy hasonló járművön, ami a legutóbbi hírek szerint még az idén a levegőbe emelkedhet.

(IE, Euronews, Fox2Detroit, Borítókép: Az Xturismo a júniusban megrendezett, monacói Top Marques kiállításon, Fotó: Mandoga Media/picture alliance via Getty Images)

Bemutatták a sugárhajtású repülő motor végleges prototípusát A Jetpack Aviation tavaly ősszel jelentette be, hogy Speeder néven olyan sugárhajtással működő repülő motort fejlesztenek, amellyel hamarosan bárki a levegőbe emelkedhet, aki hajlandó kifizetni a jármű várhatóan több száz millió forintos árát. Bár ez a vállalás első hallásra több mint optimistának tűnt, a vállalat a jelek szerint valóban egészen jól áll a Speeder fejlesztésével.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.