2022-től már csak villanyautó-töltővel is ellátott házakat lehet építeni Angliában

2021 / 11 / 23 / Bobák Áron
2022-től már csak villanyautó-töltővel is ellátott házakat lehet építeni Angliában
Az új szabályozás értelmében minden újépítésű ház és épület esetében kötelező lesz elektromos töltőpontok kialakítása is.

Nagy-Britannia 2030-tól készül betiltani a belső égésű motoros új autók értékesítését, ennek egyik kezdeti lépéseként pedig hétfőn egy olyan új jogszabályt jelentettek be, ami azt írja elő, hogy jövőre már minden újépítésű vagy nagyobb felújításon átesett épületet kötelezően villanyautó-töltőponttal is el kell látni.

A brit kormány honlapján olvasható közlemény szerint a szabályozástól azt várják, hogy évente mintegy 145 ezer új töltőpont fog létrejönni az országban az eddigi 250 ezren felül, ami sokkal kényelmesebbé teszi majd az elektromos autók használatát. Mivel az új építési szabályzat a családi házak mellett irodaépületekre, bevásárlóközpontokra is vonatkozik, így a megoldásnak köszönhetően azok is kényelmesebben fogják tudni feltölteni az autójukat, akinek otthon ez megoldhatatlan feladatot jelent.

2020: az év, amikor elkezdtük múzeumba küldeni a hagyományos benzines és dízel autókat Ez az év az autóiparban az elektromos mobilitásra való átállás meghirdetéséről szólt.

A kormány az új szabályozással együtt egy alkalmazást is elérhetővé tett, amivel szintén az elektromos hajtásra való átállást igyekeznek ösztönözni. A V8 Switch névre keresztelt applikáció az autósok közlekedési mintái alapján kiszámolja, hogy mennyi pénzt spórolnának meg azzal, ha villanyautóra váltanának, emellett azt is láthatják, hogy ez hogyan hatna a levegőminőségre és a karbonlábnyomukra.

Kritikusok ugyanakkor felvetik, hogy az új szabályozás nem fogja megoldani azt az aránytalan helyzetet, hogy Londonban és az ország délkeleti részén több elektromos töltőpont található, mint Anglia és Wales többi részén együttvéve. Az ellenzék azt is Boris Johnson kormányának a szemére vetette, hogy az előírás nem fogja könnyebben elérhetővé tenni a villanyautózást a közepes és alacsony keresetű családok számára.

A kormány a töltőpontokra vonatkozó szabályozással együtt egy komoly zöldhidrogén-projektet is bejelentett, amely az ország legnagyobb szárazföldi szélerőműtelepén, a Glasgow mellett található Whitelee Windfarmon fog megvalósulni. A 9,4 millió font értékű beruházás keretében a szélerőműtelepen olyan rendszert alakítanak ki, amely elektrolízis útján, vízből képes előállítani napi 2,5-4 tonna zöld hidrogént, ami a közlemény szerint elegendő lenne arra, hogy naponta 225, Glasgow és Edinburgh közlekedő buszjárat teljes energiaigényét fedezze.

(Electrek, TechCrunch, Borítókép: Getty Images)

További cikkek a témában:

Van egy európai ország, ahol lehet, hogy jövőre már egyáltalán nem adnak el új benzines autót Norvégia eredetileg 2025-re tűzte ki a tisztán belsőégésű motoros autók kivezetését, de elképzelhető, hogy a piac még erre a meglehetősen optimista tervre is jelentősen rálicitál.

Az Egyesült Királyság hatvannyolc százalékkal csökkentené 2030-ig a széndioxid-kibocsátását Akik tudatában vannak a növekvő éghajlati - és gazdasági - válságnak, azok számára a koronavírus-recesszióból kivezető leginkább egy kötéltáncra hasonlíthat. Hiszen az egyik oldalon ott áll a gazdaság élénkítésének és a munkanélküliség felszámolásának sürgőssége, másrészt egy zöldebb és fenntarthatóbb világ megteremtése a járványhelyzet lecsengése után.

Hat év múlva az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a benzinesek Egy új elektromos autó ma még csaknem kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású belső égésű motoros autó, a Bloomberg NEF piacelemző számításai szerint viszont ez a következő években radikálisan változni fog, 2030-ban pedig már olcsóbban vehetünk majd villanyautót, mint amennyiért ma egy benzinmotoros kocsit kapnánk.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Íme az új műanyag, amiből nem lesz mikroműanyag
Íme az új műanyag, amiből nem lesz mikroműanyag
Ezek a polimerek lényegében teljesen eltűnnek hét hónap alatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.