Van egy európai ország, ahol lehet, hogy jövőre már egyáltalán nem adnak el új benzines autót

2021 / 09 / 26 / Bobák Áron
Van egy európai ország, ahol lehet, hogy jövőre már egyáltalán nem adnak el új benzines autót
Norvégia eredetileg 2025-re tűzte ki a tisztán belsőégésű motoros autók kivezetését, de elképzelhető, hogy a piac még erre a meglehetősen optimista tervre is jelentősen rálicitál.

A Norvég Automobil Szövetség friss elemzése ugyanis rávilágít, hogy a tisztán belsőégésű motoros autók eladásai olyan meredeken zuhantak az elmúlt években, hogy ha ez a trend folytatódna, akkor már jövő áprilisra teljesen megszűnhet a kereslet a tisztán benzines és dízelautók iránt. A Közúti Közlekedési Tanács statisztikái szerint az év első hét hónapjában eladott több mint 110 ezer új autóból a tisztán benzines autók aránya mindössze 5,93, míg a dízelautóké 4,73% volt, júliusban pedig így alakultak az eladási adatok a skandináv országban:

  • benzines autók - 4,3%
  • dízelautók - 4,1%
  • hibridek - 27,6%
  • zéró kibocsátású autók - 64,1%

A belsőégésű motoros autók eladási statisztikái Norvégiában 2017 januárja óta (Forrás: OFV/NAF)

Ahogy a Motor.no cikke rávilágít, arra azért kevés az esély, hogy a belsőégésű motoros autók piaca már jövőre teljesen megszűnne, hiszen vannak olyan felhasználási körök, amikre a villanyautók egyelőre kevésbé alkalmasak. A trend viszont annyira egyértelmű, hogy a belsőégésű motorok 2025-ös betiltása valószínűleg már inkább csak szimbolikus lépés lesz.

A hírről beszámoló Electrek szerint az országban az idén eladott 15 legnépszerűbb autómárkából 14 tisztán elektromos volt, az egyetlen kivételt a plug-in hibrid Rav4 Prime jelentette. A lap hozzáteszi, hogy az elektromos autók nem véletlenül népszerűek az országban, ugyanis az ilyen autók mentességet kapnak a belsőégésű motoros autókra kivetett, meglehetősen magas adó alól, így Norvégiában az elektromos autók már ma is olcsóbbnak számítanak egy ugyanolyan képességű benzines vagy dízelautóhoz képest.

Európai szinten egyelőre egészen más kép rajzolódik ki, az Európai Autógyártók Szövetsége által közölt friss statisztikák szerint 2021 második negyedévében az összes eladott új autó több mint 60%-a volt benzines és dízel, míg az akkumulátoros elektromos autók részesedése mindössze 7,5% volt. A trend ugyanakkor itt is abba az irányba mutat, hogy a tisztán fosszilis energiával működő autók visszaszorulóban vannak. Ez a folyamat a jövőben várhatóan egyre csak gyorsulni fog, hiszen a Bloomberg NEF elemzése szerint 2030-ra az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a hasonló képességű benzinesek.

(Borítókép: Sigrid Harms/picture alliance via Getty Images)

További cikkek a témában:

Hat év múlva az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a benzinesek Egy új elektromos autó ma még csaknem kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású belső égésű motoros autó, a Bloomberg NEF piacelemző számításai szerint viszont ez a következő években radikálisan változni fog, 2030-ban pedig már olcsóbban vehetünk majd villanyautót, mint amennyiért ma egy benzinmotoros kocsit kapnánk.

A trend világos: visszaszorulóban Európában a fosszilis energiát használó autók piaci részesedése Az Európai Autógyártók Szövetsége adatai alapján nagyot szűkült a piac a hagyományos, kizárólag belső égésű motort használó járművek szempontjából. Kitérünk a talán meglepő hazai helyzetre is.

Európa legsikeresebb elektromos autója a Tesla Model 3 volt az első félévben Az amerikai villanyautóból kétszer annyi fogyott el júliusig, mint a második helyezett VW ID.3-ból.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.