A német márka, amely varrógépek gyártásával kezdte meg történetét 159 évvel ezelőtt, még az 1960-as években kezdte el használni azt az emblémát, amit ma is ismerünk. Az Opel most kiengedi a körből a villámot: teljes körű villamosítást hajtanak végre, méghozzá úgy, hogy a klasszikus, nagy autós cégek közül akár ők válhatnak elsőként tisztán elektromos autók gyártójává - legalábbis a mi kontinensünkön.
Michael Lohscheller, a cég vezérigazgatója az idéntől az Opelt is birtokló Stellantis óriásvállalat online konferenciáján, az elektromos mobilitással, átalakulással foglalkozó EV Day 2021-en tett merkáns bejelentéseket. „2028-tól az Opel kizárólag elektromos autókat fog kínálni legfontosabb piacán, Európában. A jövő autóipara elektromos – és az Opel ennek fontos része. Újra definiáljuk az Opelt, fiatal, zöld és globális márkaként. A nettó nulla CO2 kibocsátású jövő felé haladunk.”
Ezen felül megszületett a végleges döntés arról is, hogy az Opel visszatér Kínába. "Azt ígértük, hogy az Opel globális márkává nő – és ennek megfelelően cselekszünk is. Kína a világ legnagyobb autópiaca és bizonyosak vagyunk abban, hogy jövedelmezően tudunk majd ott növekedni. A kínai vásárlók érdeklődéssel várhatják az Opel újdonságait, az érzelmekre ható német márka visszatérését” – mondta Michael Lohscheller vezérigazgató.
A határokat nem ismerő multinacionális vállatok működését remekül illusztrálja ahogy a francia technológiát átcsomagoló, túlnyomórészt olasz-holland-amerikai-kínai-francia tulajdonosok kezében lévő óriásvállalat egyik márkája is simán hivatkozhat a német történelmi háttérre a kínai piacon bevezetésre kerülő termékeivel kapcsolatban!
A márka igazgatója azt is bejelentette, hogy az évtized közepén újjászületik az Opel Manta, köszönhetően annak a pozitív fogadtatásnak, amelyet a Manta GSe ElektroMOD tanulmányautó kapott. Az egykori olcsó, egyszerű technikai alapokra épülő de sportos, attraktív karosszériával sokak szívét megnyerő Manta elektromos reinkarnációja nagyon sok vonásában hasonlít majd ősére: ez is olyan autó lesz majd, amelyet moduláris műszaki legókészletéből a gyártó egyszerűen, olcsón állíthat majd elő, de egy jó dizájnnal mégis kiemelkedhet majd a többi villanyautó közül.
Az Opel jelenleg három modellt kínál tisztán elektromos hajtással (Corsa E, Mokka E, Vivaro E), a Grandland X pedig elérhető konnektoros hibridhajtással. A hibridizáció felfutásával az idén már 9 modelljük lesz kapható vagy teljesen, vagy részben elektromos meghajtással, 2024-re pedig valamennyi Opel elérhető lesz elektromos változatban.