710 kilométert tett meg egy töltéssel a Lightyear napelemes autója

2021 / 07 / 14 / Bobák Áron
710 kilométert tett meg egy töltéssel a Lightyear napelemes autója
A holland autógyártó szerint ez a leghosszabb táv, amit egy 60kWh-s akkumulátorral felszerelt villanyautóból valaha kihoztak.

A cég sajtóközleménye szerint a rekordot még júniusban, a németországi Aldenhoven tesztközpontban érték el, ahol a Lightyear One-nak 85 km/h-s átlagsebességgel sikerült megtennie a 710 kilométert. Bár a kocsi természetesen nem kizárólag a napelemekből nyerte az ehhez szükséges energiát, de az eredmény nem születhetett volna meg a jármű tetején és a motorháztetőn elhelyezett panelek segítsége nélkül, amelyek a gyártó szerint óránként átlagosan 12 kilométerrel növelik az autó hatótávját. Az összesen öt négyzetméternyi, 215 Wp/m² teljesítményű napelem segítségével a Lightyear One a gyári adatok szerint naponta átlagosan 70 kilométert tud megtenni, így a gyártó szerint a tulajdonosok évente 7-20 ezer kilométert is autózhatnak anélkül, hogy tölteniük kéne az akkumulátort.

A Lightyear hozzáteszi, hogy a kocsijuk ezzel messze a leggazdaságosabban üzemeltethető villanyautó, ami kilométerenként mindössze 83 Wh energiát fogyaszt, ez pedig kétszer-háromszor kevesebb, mint amire a jelenleg kapható elektromos autók képesek. Azt azért érdemes hozzátenni, hogy 2017-ben belga sofőröknek a Tesla Model S-ből is sikerült hasonló eredményeket kicsikarniuk, akik 88 Wh-s átlagos fogyasztással tettek meg több mint 900 kilométert töltés nélkül. Igaz, ezt az eredményt az úgynevezett "hypermiling" vezetési technikával érték el, vagyis az alacsony sebességgel és a fék használatának minimalizálásával sikerült maximalizálni az autó üzemanyag-hatékonyságát.

A Lightyear One-t négy, a kerekekbe épített elektromos motor hajtja, amelyek össznyomatéka eléri az 1920 Nm-t. A kocsi tervezésénél végig fontos szempont volt, hogy a Lightyear One a lehető leggazdaságosabban működjön: az autó tömegét alumínium és szénszálas anyagok használatával minimalizálták, a kocsi légellenállási együtthatója pedig a gyári adatok szerint kevesebb, mint 0,20, amivel ez lehet a legkisebb légellenállású, sorozatgyártott autó. Ami a sorozatgyártást illeti, a Lightyear egyelőre a kötelező töréstesztekre valamint a WLTP-mérésre összpontosít, de a közleményük szerint már a jövő év első felében megkezdik majd az autó gyártását, amelyből első körben 946 darabot fognak legyártani.

A Lightyear One nem lesz olcsó, hiszen a 177 ezer dolláros ára jelentősen meghaladja még a legdrágább Tesla, a Model S Plaid árát is, és több mint háromszor annyiba fog kerülni, mint a szintén napelemekkel felszerelt Aptera, amelyről korábban itt írtunk.

(Borítókép: Lightyear)

További cikkek a témában:

Már rendelhető az elektromos autó, amit soha nem kell tölteni A jövőre érkező Aptera lehet az első olyan közúti autó, ami száz százalékban napelemekkel működik.

Ezer kilométert tett meg egy feltöltéssel a Toyota hidrogénautója A Mirait ráadásul ezután mindössze öt percbe telt újratankolni.

1600 kilométert tesz meg egy töltéssel a hidrogénnel hajtott szupersportautó Sokan kételkednek benne, hogy a hidrogénhajtás valós alternatívája lehet az elterjedtebb hajtásrendszereknek az autóknál. A Hyperion XP-1 célja, hogy eloszlassa ezeket a kétségeket.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.