Az üzemanyagcellás autóval elért távolsági rekord nem csak a többi hidrogénhajtású autóhoz képest kiemelkedő, ugyanis a második generációs Mirai hivatalos hatótávja ennél jóval alacsonyabb, mindössze 650 kilométer. A cég által kiadott közlemény szerint a sofőrjeik ugyan "gazdaságos stílusban" vezették az autót, de semmilyen olyan technikát nem használtak, ami egy átlagos sofőr számára ne lenne elérhető.
A Mirai ezzel jelentősen felülmúlt az akkumulátoros elektromos autókkal elérhető legnagyobb távolságot is, hiszen a Tesla Model S-nek még a legnagyobb hatótávolságú változata is csak nagyjából 630 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, míg a Mercedes a nemrég bemutatott EQS-nél 770 kilométert ígér - és ezt is csak a megengedőbb, WLTP szabvány szerint. A Mirai az üzemanyagcellás technológia másik előnyére is rávilágított, hiszen amíg az akkumulátoros autókat nulláról teljesen újratölteni még gyorstöltővel is órákba telik, addig a Toyota kocsiját a rekord után mindössze öt perc alatt megtankolták, és már mehetett is tovább. Az ezer kilométer egyébként még belső égésű motoros autóknál is egészen jó eredménynek számítana: bár a rekordot tartó Volkswagen Passattal 2600 kilométert autóztak a tulajdonosai tankolás nélkül, általában még a legnagyobb tankkal ellátott és leggazdaságosabb autók hatótávja is ritkán lépi át az 1200 kilométert.
Ahogy korábban írtunk róla, az üzemanyagcellás autóknak ezzel együtt is számos gyengeségük van, amelyek közül az egyik az áruk: a második generációs Mirai Európában 64 ezer euróba, vagyis nagyjából 22 millió forintba kerül, amivel már a drágább luxusautók kategóriájában foglal helyet. Ami legalább ekkora akadály a hidrogénhajtás elterjedése előtt, hogy egy ilyen autót ma egész Európában kevesebb mint 150 helyen lehet megtankolni, így nem véletlen, hogy a japánok is úgy számolnak, hogy a kontinensen jó, ha 1500-at el fognak adni az autóból.
(Borítókép: Toyota)