Múlt hét végén különös kezdeményezésről írt a TechCrunch: aktivisták biztonsági kúpokat, bójákat helyeznek el az emberi beavatkozás nélkül közlekedő taxik motorháztetőin San Franciscóban. Ezzel ugyanis szerintük a járművek mozgásképtelenné válnak. A tiltakozás oka, hogy a helyi lakosok egy része nem örül annak, hogy a tesztüzemben működő flották tagjai időről időre megakasztják vagy korlátozzák a forgalmat. A Rakétán is írtunk arról korábban, amikor egy Waymo menthetetlenül elakadt néhány bója miatt, ahogyan arról is, hogy nyolc Cruise kocsi egyszer úgy döntött, hogy lezárnak egy teljes utcát.
A CPUC most arról fog határozni, hogy kiterjessze-e a működési engedélyét a szolgáltatóknak,
ugyanis például a Google-leányvállalat Waymo csak este tíz és reggel hat között, a város bizonyos részeiben vehet fel és rakhat le utasokat, bár ingyen bármerre és bármikor dolgozhatnak San Franciscón belül, akár biztonsági sofőr nélkül is. A The Verge-ön olvasható hír szerint egy kockázati tőke vállalat egyik vezetője úgy látja, hogy ez lesz az elmúlt és az elkövetkező három év legfontosabb döntése az autonóm járművekkel kapcsolatban az Egyesült Államokban.
A városvezetők ugyanakkor arra kérték a hatóságot, hogy várjanak a határozatukkal, mert a rendőrség és a tűzoltóság is panaszkodik a Waymók és Cruise-ok miatt, amik többször leállították a forgalmat, vagy elállták a megkülönböztető jelzéssel közlekedő járművek útját. Amint a cikk felidézi, februárban egy rendőr hadonászva-kiabálva próbálta megakadályozni, hogy egy Waymo ráhajtson egy épp tűzoltásra használt tömlőre. A technológia ellenzői az autókon lévő kamerák számát, a rögzített felvételek mennyiségét is kifogásolják. A cégek ezzel szemben aláhúzzák, hogy a járműveik nem okoztak halálos, de még csak súlyos balesetet sem.
(Borítókép: Justin Sullivan/Getty Images)