A "bóják hetével" tüntetnek a robottaxik térnyerése ellen

2023 / 07 / 11 / Pőcze Balázs
A
A Kaliforniai Közműbizottság (CPUC) néhány napon belül szavaz arról, hogy engedélyezzék-e a Waymónak és a Cruise-nak, hogy a fizetős robottaxi szolgáltatásuk éjjel-nappal, területi korlátozások nélkül működhessen San Franciscóban. A városban többen ellenzik ezt.

Múlt hét végén különös kezdeményezésről írt a TechCrunch: aktivisták biztonsági kúpokat, bójákat helyeznek el az emberi beavatkozás nélkül közlekedő taxik motorháztetőin San Franciscóban. Ezzel ugyanis szerintük a járművek mozgásképtelenné válnak. A tiltakozás oka, hogy a helyi lakosok egy része nem örül annak, hogy a tesztüzemben működő flották tagjai időről időre megakasztják vagy korlátozzák a forgalmat. A Rakétán is írtunk arról korábban, amikor egy Waymo menthetetlenül elakadt néhány bója miatt, ahogyan arról is, hogy nyolc Cruise kocsi egyszer úgy döntött, hogy lezárnak egy teljes utcát.

A CPUC most arról fog határozni, hogy kiterjessze-e a működési engedélyét a szolgáltatóknak,

ugyanis például a Google-leányvállalat Waymo csak este tíz és reggel hat között, a város bizonyos részeiben vehet fel és rakhat le utasokat, bár ingyen bármerre és bármikor dolgozhatnak San Franciscón belül, akár biztonsági sofőr nélkül is. A The Verge-ön olvasható hír szerint egy kockázati tőke vállalat egyik vezetője úgy látja, hogy ez lesz az elmúlt és az elkövetkező három év legfontosabb döntése az autonóm járművekkel kapcsolatban az Egyesült Államokban.

A városvezetők ugyanakkor arra kérték a hatóságot, hogy várjanak a határozatukkal, mert a rendőrség és a tűzoltóság is panaszkodik a Waymók és Cruise-ok miatt, amik többször leállították a forgalmat, vagy elállták a megkülönböztető jelzéssel közlekedő járművek útját. Amint a cikk felidézi, februárban egy rendőr hadonászva-kiabálva próbálta megakadályozni, hogy egy Waymo ráhajtson egy épp tűzoltásra használt tömlőre. A technológia ellenzői az autókon lévő kamerák számát, a rögzített felvételek mennyiségét is kifogásolják. A cégek ezzel szemben aláhúzzák, hogy a járműveik nem okoztak halálos, de még csak súlyos balesetet sem.

(Borítókép: Justin Sullivan/Getty Images)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.