Az Indiegogon debütált Specs keretébe mesterséges intelligenciával működő kamerát telepítettek, ami beazonosítja, hogy tekintetünk éppen egy laptopon, könyvön, netán egy emberi arcon pihen. A rögzített adatokat ezután továbbítja a hozzá tartozó telefonos applikációnak, majd a cselekvés ettől kezdve a mi kezünkben van. Olyan értelemben, hogy az eszköz pontos képet ad arról, hogy mennyi hasznos percet elvesztegetünk naponta, mi pedig változtathatunk ezen. Amennyiben szeretnénk proaktívabbak lenni - különösen határidős feladatoknál -, 'megkérhetjük' a Specset az applikáción keresztül, hogy jelezze figyelmünk elkalandozását és visszatereljen a munka medrébe.
Jogos a kérdés, hogy mégis honnan tudná a mesterséges intelligencia, hogy éppen unaloműzésből vagy munka miatt tartózkodunk egy adott weboldalon (az okosszemüveg hamarosan ezt is látni fogja), vagy görgetjük a telefonunkon valamelyik közösségi oldalt? Hisham El-Halabi, az Auctify alapítója és igazgatója szerint pontosan
ezt a célt szolgálja a telefonos alkalmazás, hiszen azon keresztül mi állíthatjuk be, hogy mi tartozik az úgymond 'figyelemelterelő tevékenységek' közé.
A The Verge újságírójának továbbá azt is elárulta, hogy algoritmusuk jelenleg húszféle mozzanat megkülönböztetésére képes, így egyebek mellett felismeri, ha olvasunk, írunk, a telefonunkat, a laptopunkat vagy tévét nézzük, sportolunk, főzünk, hangszeren játszunk, eszünk és másokkal beszélgetünk. A cég a hétköznapi cselekvések bővítését tervezi, hogy a felhasználók minél több tételt felvehessenek saját fontossági sorrendjükbe. Ahogy El-Halabi fogalmaz, a produktivitás mindenkinek mást jelent, így például tanulásnál beállíthatjuk, hogy az írás és az olvasás a folyamat része, és nem akadályozó tényező, vagyis a szemüvegnek felesleges figyelmeztetnie.
Például légzésfigyelő, giroszkóp és gyorsulásmérő, ha éppen edzéshez használnánk, illetve zenét is hallgathatunk, sőt telefonálhatunk is a szemüveggel. És talán a legfontosabb, hogy nem csupán divatszemüvegként funkcionál, de látásjavító lencsével is kérhetjük. Egy szó szerint minden lépésünket követő eszköznél ugyanakkor felmerül az adatvédelem problémája, a startup azonban mindenkit megnyugtat, a Specs
soha nem tölt fel fotókat vagy videókat a hálózatra, és a gyűjtött adatokat is törli, valamint nem fér hozzá telefonunk bizalmas információihoz.
Nagyobb probléma, hogy bár a szemüveg prototípusa - plusz a hozzá tartozó promóciós videó - már el is készült, a cég számára az igazi kihívás csak most jön, hiszen egy kisméretű eszközbe kell adaptálniuk minden, fentebb említett funkciót (plusz eladhatóvá tenni a hétköznapi embereknek), majd meg kell találniuk a módját, hogy hogyan mérjék optimálisan a vásárlói visszajelzéseket. El-Halabi mindenesetre optimistán tekint a jövőbe, hiszen a halogatás és a dekoncentráltság problémája szinte mindenkit érint, vagyis célközönségük valószínűleg nem pusztán techrajongókból áll majd.
(Fotó: Instagram/Auctify)