A hatóságok elismerték, hogy tényleg egy azonosítatlan repülő tárgy húzott el egy kereskedelmi járat felett

2021 / 02 / 27 / Felkai Ádám
A hatóságok elismerték, hogy tényleg egy azonosítatlan repülő tárgy húzott el egy kereskedelmi járat felett
A történet múlt vasárnap kezdődött, amikor az American Airlines 2292 járatszámú gépe Új-Mexikó felett találkozott egy hosszú, hengeres repülő tárggyal.

A szóban forgó, azonosítatlan repülő tárgy a gép felett hihetetlen gyorsan húzott el, majd eltűnt a horizonton. Nem sokkal az incidens után a pilóták értesítették az Egyesült Államok Légügyi Hatóságának (FAA) az illetékes szervét, a nagyközönség pedig ennek köszönhetően értesült egyáltalán az eseményről – ezt a rádióadást ugyanis befogta egy Steve Douglass nevű férfi, aki írt is róla a Deep Black Horizon című blogján. A nagyobb orgánumok pedig ezt követően kapták fel a sztorit. A rádióadás egyébként immár nyilvánosan is meghallgatható, íme:

A pilóták azt kérdezik a Légi Forgalomirányító központtól, hogy akad-e valami célpont a közelben, mert épp az imént húzott el felettük valami nagyon gyorsan, ami majdnem úgy nézett ki, mint egy robotrepülőgép (ezt egyébként szokás cirkálórakétának is nevezni, de a szakemberek szerint az nagyon nem jó megnevezés). A Warzone, mely lap elsőként tudósított a hírről, megkereste az esettel kapcsolatban az American Airlines-t, de a légitársaság az állítása szerint nem tudott semmit a szóban forgó rádióüzenetről. Később azonban változtattak az álláspontjukon, és elismerték, hogy az adás valóban a 2292-es gépről érkezett február 21-én, de hozzátették, hogy a kérdéseit mindenki inkább az FBI-nak tegye fel. Legutóbb pedig az FAA is kiadott egy közleményt, amelyben elismerik, hogy az incidens valóban megtörtént, új információt jelent viszont az ügyben, hogy az FAA szerint a légiirányítók a szóban forgó tárgyat nem látták a radarképernyőn. Végül az FBI is megszólalt, mely szerv szokásához híven se nem ismerte el, se nem tagadta, hogy az adott ügyben nyomozás lenne folyamatban, de hozzátették, hogy folyamatosan együtt dolgoznak a szövetségi, állami és helyi hatóságokkal, hogy megosszák egymással az információkat és védjék az állampolgárokat.

Jelenleg tehát annyi biztos, hogy az eset valóban megtörtént, és bármi volt is a sebesen mozgó, hengeres tárgy, a légiforgalmi irányítás radarképernyőjén nem látszott.

Mindez elég kevés információ, de ahhoz viszont bőven elég, hogy beinduljon a spekuláció. Első körben a pilóta üzenetéből a „robotrepülőgépre” fókuszáltak, és mivel az eset Ú-Mexikó légterében történt, többen hozzátették, hogy abban az államban található az amerikai hadsereg White Sands Missile Range nevű kísérleti terepe. Mint a Popular Mechanics írja, White Sands patinás létesítmény, ahol az atombombától kezdve a V-2 rakétáig már mindent teszteltek. Sőt itt született az amerikai űrprogram is, és a mai napig nem csak az űrkapszulák szoktak ide visszatérni, de a legújabb fegyverrendszereket is itt fejlesztik a lézerfegyvertől kezdve az elektromágneses ágyúig. Több dolog azonban a White Sands elmélet ellen szól. Először is az, hogy túl messze van az incidenstől: a létesítmény 644 kilométerre helyezkedik el attól a ponttól, ahol az American Airlines gépe találkozott az említett tárggyal. Ráadásul a White Sands szóvivője úgy nyilatkozott, hogy vasárnap semmilyen tesztet nem folytattak. Arról nem is beszélve, hogy a tesztek idejére le szokták zárni a légteret. Azt pedig a War Zone szerzője nem tartja túl valószínűnek, hogy a 644 kilométerre elhelyezkedő White Sands-ből valahogy elszabadult egy robotrepülő, amely olyan messzire eljutott, hogy találkozzon a kereskedelmi járattal.

Felmerült, hogy az ismeretlen tárgy talán egy közelben felszállt kisebb magángép lehetett, de ezt a teóriát gyorsan elvetették, mivel egy ilyen gépet a pilóta felismert volna, ráadásul ezekről a forgalomirányítás is tud, így gyorsan tisztázni lehetett volna a helyzetet, ehhez képest egy hét után sincs megnyugtató magyarázat. Mások két körülményt emeltek ki: egyrészt, hogy a szóban forgó légtér erősen ellenőrzött, valamint, hogy a repülőgépek adást közvetítenek a többi gép felé, amely feltűnt volna a 2292-es járat TCAS (Traffic Collision system) rendszerén. Nagyon különös épp ezek miatt, hogy sem a légi irányítás, sem pedig a repülőgép műszerei nem érzékelték ezt a tárgyat, pusztán a pilóta látta azt a saját két szemével. Ehhez még azt is hozzátették, hogy a pilóták sosem szeretnék kimondani az UFO-szót rádióadásban, hiába nem jelent ez önmagában többet annál, hogy az adott tárgyról nem tudni, hogy micsoda.

Ezek szerint egy idegen civilizáció repülőeszközéről lehet szó? Nos, mint azon a Gizmodo újságírója elspekulálgat, az elmúlt évtizedek több UFO észleléséről legalábbis sejthető mostanra, hogy valamiféle, katonailag titkosított fegyvertesztről volt szó. Ez az elmélet pedig legalábbis valószínűbb, mint az idegen technológia, ám egy kicsit talán nyugtalanítóbb válasz is ez az előbbinél: egy idegen civilizáció szándékairól ugyanis nem tudunk semmit, de az viszont semmiképpen nem üdvözlendő, hogy olyan titkos fegyverek repkednek a kereskedelmi járatok közelében, melyekről senki sem tud vagy mond semmit. A 2292-es egyébként szerencsére rendben leszállt a célállomásán.

(A cikkhez használt kép illusztráció, egy Tomahawk robotrepülő látható rajta)

További cikkek a Rakétán:

Bárki belenézhet a CIA titkosítás alól feloldott UFO-aktáiba És mindez egyetlen embernek köszönhető.

A Pentagon nyilvánosságra hozott egy hosszabb dokumentumot az azonosítatlan repülő tárgyakról A dokumentumban érdekes részletek olvashatunk arról, hogy miként zajlott egy seregnyi találkozás az Egyesült Államok légierőjének gépei és több, azonosítatlan repülő eszköz között.

Egyszerre két nagyon meredek teória is napvilágot látott az ufókkal kapcsolatban Az ufók már itt vannak a Földön, csak nem látjuk őket. Vagy mi magunk lennénk azok?


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.