A Huawei bemutatta az autót, amivel a Tesla babérjaira törnek

2021 / 12 / 27 / Bobák Áron
A Huawei bemutatta az autót, amivel a Tesla babérjaira törnek
Bár a csütörtökön bemutatott Aito M5-öt hivatalosan a Seres gyártja, az autó tervezésében a Huaweinek is nagyon komoly szerepe volt.

Márciusban írtunk róla, hogy a Huawei még az idén saját autóval léphet piacra, és noha ez nem teljesen következett be, a korábbi pletykák nem bizonyultak teljesen alaptalannak. A december 23-án bemutatott Aito M5 nemcsak az első autó, ami már a kínai gyártó saját, HarmonyOS operációs rendszerével működik, de még a kocsi dizájnja is a Huawei tervezőinek a munkáját dicséri - írja a CNBC.

A Huawei megjelenése az autópiacon több okból sem meglepő. Mivel a 2019-ben kivetett amerikai kereskedelmi embargó nehéz helyzetbe hozta a vállalatot a mobipiacon, a Huawei az elmúlt években igyekezett új területeken is megvetni a lábát, az elektromos autók érkezése pedig számos lehetőséget biztosít arra, hogy az autóiparban eddig nem igazán érdekelt technológiai cégek is komolyabb szerephez jussanak. Nem véletlen, hogy a Huawei mellett több másik gyártó, például az Apple és a Xiaomi is komoly erőforrásokat fordít erre a területre, a Huawei példáján pedig már az is látható, hogy nagyjából mire kell gondolni, amikor azt halljuk, hogy egy tech óriás "saját autót" készül piacra dobni.

Nagy dobásra készül az Apple az autópiacon Sok pletykát és szinte mindennek az ellenkezőjét is lehetett már hallani az Apple rejtélyes projektjével, a Titannal kapcsolatban, most viszont elég kézzelfogható információk érkeztek a készülő autóról.

Az Aito M5 esetében a felállás a következő: magát a kocsit a csungkingi székhelyű Sokon amerikai leányvállalata, a Seres gyártja a saját fejlesztésű REEV platformjára, ugyanakkor az autó "agyát", vagyis a technológiai megoldásokat a Huawei biztosítja és a kocsi dizájnja is a Huawei mérnökeinek a munkáját dícséri. Hogy a Huawei érintettsége mennyire jelentős az autó készítésében, azt jól jelzi, hogy az Aito M5-öt a cég december 23-án megrendezett bemutatóján leplezték le, számos más Huawei-készülékkel egyetemben.

Bár a Huawei már korábban is együttműködött a Seressel, például az áprilisban bemutatott SF5-ben is számos megoldást ők szolgáltattak, az Aito M5-tel ezt az együttműködést határozottan magasabb szintre emelték: a február 20-án érkező crossover lesz az első autó, ami már a Huawei saját fejlesztésű operációs rendszerét, a HarmonyOS-t használja, ez pedig rendkívü széles körű integrációt biztosít a Huawei eszközeivel is. A HarmonyOS nem csak az autó infotainment rendszerében játszik központi szerepet, de az integrációnak köszönhetően az autó nyitható lesz a Huawei okosóráival is, és a tulajdonosok a személyre szabott beállításaikat is a Huawei-fiókjukon keresztül érhetik majd el.

Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezetője a csütörtöki eseményen elmondta, hogy a jármű mind teljesítményben, mind hatótávban többet tud, mint a Tesla Model Y, ami egyértelműen a Huawei első számú célpontja lesz a kínai piacon. A Tesla crossovere az idei évben a harmadik legnagyobb darabszámban értékesített EV volt Kínában, ugyanakkor a gyártókapacitás szűkössége miatt Musk cége nem tudja teljes mértékben kielégíteni az igényeket, vagyis bőven van még hely más gyártók számára is.

Ami a hatótávot illeti, ebben az Aito M5 minden bizonnyal valóban képes lesz felülmúlni a Teslát, hiszen a Seres autója hibrid hajtást kapott, vagyis az elektromos motor mellett egy hagyományos, 1,5 literes benzines erőforrással is rendelkezik. A Huawei Central információi szerint ez a kombináció több mint 1100 kilométeres hatótávot biztosít az autónak, aminek az összkerékhajtású csúcsvátozata csaknem 500 lóerős lesz és 4,4 másodperc alatt gyorsul százra. Ennek a változatnak az ára a hírek szerint 320 ezer jüantól (kb. 16,4 millió forint) indul majd, de emellett lesz két olcsóbb modell is: a szintén összkerekes, de valamivel gyengébb Aito M5-höz 280 ezer jüanért (14,3 millió forint), míg a hátsókerék-hajtású változathoz 250 ezer jüanért (12,8 millió forint) lehet majd hozzájutni.

Az autó természetesen számos technológiai érdekességgel is el lesz látva, mint például az L2+ szintű vezetéssegítő rendszer, a bejelentkezéshez szükséges 3D-s arcazonosítás, az offline is használható hangasszisztens vagy a vezető kimerültségét a gépi látás segítségével érzékelő rendszer. Az autó értékesítéséről egyelőre annyit lehet tudni, hogy Kínában az SF5-höz hasonlóan a Huawei saját márkaboltjaiban is megvásárolható lesz, azt viszont még nem lehet látni, hogy más piacokon mikor jelenhet meg a Tesla-rivális.

(Fotó: Wang Gang/VCG via Getty Images)

"Az EV-piac többi szereplőjének ideje felébredni" - megjött a Tesla régóta várt kihívója, a Lucid Air "Tesla gyilkos" - halljuk újra és újra évek óta a Lucid Airről, ami öt évvel az első prototípus bemutatása után idén szeptemberben végre gyártásba került. Az amerikai szakújságírók már ki is próbálhatták az autó legerősebb és legnagyobb hatótávolságú változatának számító Dream Editiont, és az első visszajelzések több mint biztatóak.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Elon Musk ismét arra utalt, hogy a Tesla repülő autót épít
Elon Musk ismét arra utalt, hogy a Tesla repülő autót épít
"Olyasmit készítünk, ami már nem is igazán autó" - mondta Musk a napokban az új Tesla Roadsterről, amit a tervek szerint még idén bemutatnak.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.