A hírügynökség pénteken hosszabb cikkben számolt be a kínai vállalat terveiről, amelyet több különböző, ám nevük elhallgatását kérő forrásra alapoznak. Eszerint a világ egyik legnagyobb mobilgyártója az Egyesült Államok által kivetett szankciók miatt egyre inkább arra kényszerül, hogy új piacokat keressenek, az egyik új terület pedig a Kínában éppen erősen felfutó elektromos autók lehetnek.
A Reutersnek két különböző forrás is megerősítette, hogy a Huawei tárgyalásokat folytat az állami kézben levő Changan Automobile-lal és más gyártókkal is, hogy az autóikat az ő gyáraikban gyárthassák le. Az elmúlt hónapokban hasonló pletykák az Apple-lel kapcsolatban is felmerültek, akiket többek között a Hyundaijal, a KIA-val és a Porschével hoztak szóba, bár a legfrissebb hírek szerint az első kettővel a hírek nyilvánosságra kerülése után megszakadtak a tárgyalások.
A Huaweijel szóba hozott cégek nem kommentálták az értesüléseket a Reutersnek, nyilatkozott ellenben a cég szóvivője, aki határozottan cáfolta, hogy a vállalat az autópiac felé terjeszkedne. "A Huawei nem autógyártó" - szól a cég hivatalos állásfoglalása, ami szerint a Huawei többek között az információs és kommunikációs technológiákon keresztül érdekelt az autógyártásban, nem pedig autógyártóként. Ahogy a Reuters megjegyzi, a Huawei az elmúlt években számos komponenst biztosított az elektromos autókhoz, többek között szenzorokat, 5G-s kommunikációhoz szükséges hardvereket, valamint szoftveres megoldásokat is, és többek között a Daimlerrel valamint a General Motorsszal is együttműködnek. A cég HiCar néven az Android Autohoz hasonló teljeskörű szoftveres megoldást is fejleszt, amelynek legújabb elemét, a Smart Car Screent tavaly decemberben mutatták be: a műszerfalon elhelyezhető, 8,9 colos képátlójú kijelzővel bármilyen autó felokosítható, a HarmonyOS-alapú rendszer pedig már most is több mint húsz autógyártó modelljeivel kompatibilis.
A Reuters értesüléseinek alapját az adja, hogy az amerikai kormányzat 2019-ben és 2020-ban, több lépcsőben kereskedelmi embargót vezetett be a kínai vállalattal szemben, aminek értelmében sem amerikai, sem pedig amerikai technológiát használó cégek nem kereskedhetnek a Huaweijel. Ahogy arról korábban többször is írtunk, a szankciók elég nehéz helyzetbe hozták a vállalatot, amely iparági források szerint az utóbbi időben egyre komolyabb chiphiánnyal küzd, ennek eredményeképpen pedig idén arra kényszerülhet, hogy a töredékére csökkentse a legyártott készülékek számát. Részben az embargó miatt a Huawei, ami a tavalyi második negyedévben átmenetileg még a világ legnagyobb mobilgyártója volt, 2020 utolsó negyedévére a hatodik helyre esett vissza az eladott készülékek számát tekintve, ha pedig a helyzet nem változik, akkor idén ez a tendencia tovább folytatódhat. A Huawei a szankciók miatt tavaly novemberben arra kényszerült, hogy eladja a cég almárkájaként működő Honort, ami így megszabadult az anyavállalatra kivetett szankcióktól. Januárban a Reuters - szintén névtelen forrásokra hivatkozva - arról írt, hogy a cég teljesen megválhat a mobil üzletágától, habár a Huawei ezeket az értesüléseket azonnal cáfolta.
Az viszont biztos, hogy a Huawei valóban igyekszik olyan új területeket találni, ahol növekedhet, a BBC például nemrég arról írt, hogy a vállalat a jövőben a szénbányászattal foglalkozó cégeknek és a sertéstenyésztőknek is a rendelkezésre bocsátja a technológiáját, többek között a mesterséges intelligenciában és az arcfelismerésben szerzett tapasztalataikkal segítve a területek fejlődését.
(Borítókép: A Huawei átlátszó autója a 2020-as Pekingi Nemzetközi Autókiállításon, amely a Huawei által gyártott modulokat mutatja be, Fotó: VCG/Getty Images)