A Teslákon semmivel sincs több kamera vagy egyéb érzékelő, mint a hasonló tudású többi autón. A kínai hadügyminisztérium mégis hozott egy nyilvánosságra került belső rendelkezést, mely szerint az amerikai villanyautó-gyártó járműveivel nem szabad katonai objektumok közelében vagy katonai lakótelepeken parkolni.
A kissé paranoid döntés hátterében az állhat, hogy a Tesla bevallottan központilag is kezeli az online begyűjtött kamerafelvételeket az önvezető funkciók fejlesztéséhez. A Tesla a belső kamera képeit is rögzítheti, mivel a cég központilag szervezett autómegosztó szolgáltatást tervez indítani, melyben a belső kamera felvételeit arra használják majd, hogy esetleges káresemények után vissza lehessen nézni, mit műveltek az idegen sofőrök a kocsiban.
A Tesla azt állítja, a kínai piacon eladott autóik nincsenek benne az önvezető funkciók jelenleg futó széleskörű, központilag monitorozott, ahogy a cégnél fogalmaznak, "béta-tesztelésében". Elon Musk is reagált már a hírre. Mint mondja, ha a Teslák valóban kémkedéssel foglalkoznának Kínában, az állam azonnal leállítaná kinti működésüket.