A Tesla autókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok számának növekedése miatt a kínai kormány tisztviselői elbeszélgettek az amerikai cég kínai képviselőivel. A piacszabályozásért felelős államtitkárság közleménye szerint egy pontosan meg nem jelölt közelmúltbeli időpontban az Ipari, a Információtechnológiai, a Vészhelyzet-kezelési és a Közlekedési Minisztérium hivatalnokai valamint a Kibertérügyi Hivatal (komolyan: Cyberspace Administration) emberei a Tesla-tulajdonosok akkumulátortüzekkel, meglepetésszerű gyorsításokkal és az online frissítések hibáival kapcsolatos, egyre nagyobb számú fogyasztói visszajelzései miatt kérették be az autógyártó menedzsereit.
Az állami hivatalnokok felszólították a Teslát, hogy a kínai törvények betartásával és a fogyasztói jogok teljeskörű figyelembe vételével végezze piaci tevékenységét a Népköztársaságban.
A Tesla képviselői ígéretet tettek arra, hogy kivizsgálják a vevők által jelzett problémákat és kinyomozzák azok okait. A Tesla egyik vezetője közleményben megerősítette, hogy a cég szigorúan veszi a kínai törvényeket és piaci szabályokat valamint természetesen tiszteletben tartják a vásárlók jogait, illetve alkalmazni fogják a kínai kormány útmutatását a továbbiakban.
A kínai kormányzat még májusban az ügyben is szőnyeg szélére állította a Teslát, hogy egyes vevők szerint a Kínában készülő Teslákba az amerikai modellekhez képest kevésbé fejlett technológiájú elektronikai alkatrészeket szerelnek be. A Tesla a Model 3 és a Model Y típusokat gyártja Kínában, sanghaji üzemében. Januárban 15.484 helyi gyártású Tesla kelt el a kínai piacon.
(Automotive News)