A Boeing és a NASA régóta készülő űrtaxija, amivel a Nemzetközi Űrállomásra tartó asztronautákat szállítják majd, tegnap indult második próbaútjára, ami ezúttal némi komplikációval, de gördülékenyebben zajlott le, mint a sikertelen első kísérlet 2019-ben: az űrhajó magyar idő szerint éjjel kettő óra huszonnyolc perckor dokkolt az űrállomás Harmony modulján. A műveletre egy órával a tervezett időpont után került sor, mivel a csatlakozást végző rendszerrel, az NDS-mel (NASA Docking System) kisebb probléma adódott: a dokkolást lehetővé tévő gyűrű alakú szerkezetet az első kiengedés után vissza kellett húzni, majd újra kiengedni a megfelelő kapcsolódáshoz.
Ezután a "parkolás" már sikeresen zajlott és a Starliner, most először, bizonyította, hogy alkalmas az űrállomásra való szállítás kivitelezésére.
Időközben az is kiderült, hogy mi okozta az űrhajó pályára állása közben tapasztalt hibát a hajtóművekkel: a Space beszámolója szerint a Boeing szakemberei megállapították, hogy a berendezések a nyomás visszaesése miatt álltak le idő előtt, de ez nem okozott nagy problémát a teszt kivitelezése szempontjából. Minden más manőver és művelet a tervek szerint alakult és, amennyiben az öt napos űrbeli program és a visszatérés során is megfelelően alakulnak a dolgok, a Starliner akár még ebben az évben megkezdheti az űrtaxi szolgáltatását.
(Fotó: NASA Tv)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR