A Space Perspective saját meghatározása szerint egy űrrepülési élményt kínáló vállalat, ami ha nem is egészen az űrbe, de a sztratoszférába, 30 kilométeres magasságba repíti az embereket, hogy a magasból új szemszögből tudjanak tekinteni a világra és friss perspektívát kapjanak a "halványkék pöttyről, az egyetlen otthonról, amit valaha is ismertünk". A cég ezzel a Voyager 1 űrszonda 1990-ben készített felvételére utal, amelyen 6 milliárd kilométeres távolságból látható a bolygónk és amelyről Carl Sagan amerikai csillagász így írt könyvében:
"Nézzék meg újra azt a pontot. Az itt van. Az az otthonunk. Azok vagyunk mi."
A Space Perspective hasonló gondolatokra és érzésekre szeretné inspirálni a résztvevőket a leendő utakkal, amelyek összesen hat órán át tartanak majd lassú emelkedés és ereszkedés során. A minden luxussal felszerelt kapszula, amit a Spaceship Neptune, azaz Neptunusz Űrhajó névre kereszteltek, közel öt méter átmérőjű és egyszerre nyolc utast, valamint egy kapitányt tud szállítani. Az "űrhajó" 19 km/h-ás sebességgel emelkedik egy hidrogénnel töltött ballon segítségével és az indulás, csakúgy, mint az érkezés, a vízen, pontosabban egy hajó fedélzetén zajlik. Az MS Voyagerről történő indítás a cég szerint számos előnnyel jár: flexibilitást ad például az indítás idejét illetően, mivel a helyi időjárási körülmények kevésbé befolyásolják majd a startot, rossz idő esetén tovább tud hajózni a mozgó indítóállás.
A Spaceship Neptune szeptember 15-én teljes, hat órás tesztutat tett, aminek során 30 kilométeres magasságba jutott, majd a hajón landolt. A kapszula egyelőre legénység és utasok nélkül repült, a demonstráció alatt az indítórendszert, a kapszula működését, a nagy hőmérsékleti ingadozást menedzselő hőkontroll rendszerét és az űrballont vizsgálták. A Space Perspective az első emberes repülést 2025-re tervezi, a kereskedelmi szolgáltatás kezdetét pedig 2026-ra. Egy jegy a Spaceship Neptune-on 125 ezer dollárba, azaz közel 45 millió forintba kerül, de azok közül, akik a borsos ár ellenére részesülni szeretnének az élményben, sokaknak valószínűleg 2026-nál tovább kell várniuk, mire sorra kerülnek, mivel a cég már most több mint 1800 jegyet értékesített.
(Fotó: Space Perspective)