A pandémia alatt megtáltosodott az európai e-kereskedelem

2021 / 06 / 16 / Justin Viktor
A pandémia alatt megtáltosodott az európai e-kereskedelem
Egy friss kutatásban Európa-szerte tízezer fogyasztó vallott vásárlási szokásairól, miközben a kutatók arra keresték a választ, hogy a világjárvány milyen hatással bírhat a keresletre az elkövetkező évek során.

Beinduló e-kereskedelem

A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. 

"A járvány példátlan módon felgyorsította a digitális vásárlási trendeket. Az e-kereskedelmi piac egyre kompetitívebb, a személyre szabott ügyfélszolgáltatások jelenthetik azt a megkülönböztető erőt, ami által egy vállalkozás kitűnhet a tömegből. A fogyasztók prioritásai és az online vásárlással kapcsolatos elvárásaik megértése fontos része a küldetésünknek, hogy kiskereskedelmi partnereinknek azt nyújtsuk, ami a számukra és az ügyfeleik számára egyaránt fontos." – nyilatkozta Yannick Mooijman a UPS Magyarországért is felelős regionális ügyvezetője.

Az eredmények szerint mintegy felével nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma, akik a jövőben is nagyrészt vagy teljes egészében online szándékoznak megoldani vásárlásaikat, a számuk 10 százalékról 15 százalékra emelkedett.

Ugyanakkor a megkérdezettek csak mintegy 40 százaléka állítja, hogy a korlátozások feloldása után is kifejezetten csak üzletben kíván vásárolni, ami összességében 26 százalékos csökkenést jelent a járvány előtti időszakhoz képest.

Minden árukategóriában nőtt azoknak a száma, akik nagyobb valószínűséggel próbálják ki az online vásárlást, mint korábban.

Mindenki másért csinálja

Természetesen mindkét kereskedelmi mód mellett szólnak érvek és ellenérvek. Az üzletben történő vásárlás élménye 41 százaléknak fontos, a személyesebb élményt 38 százalék preferálja, a kényelmesebb vásárlás a válaszadók 48 százalékát vonzza, az olcsóbb árak pedig 38 százalékot csábítanak költésre.

A fogyasztók többsége minden termékkategóriában a nagyobb kereskedőket részesíti előnyben a kisebb, független cégekkel és online piacterekkel szemben.

Ezzel együtt a fogyasztók 50 százaléka szeretné valamilyen formában segíteni kisvállalkozásokat is. A kisebb online kereskedőknél az élelmiszerek (25 százalék) és a ruházati cikkek, valamint lábbelik (24 százalék) voltak a legnépszerűbb árucikkek.

Logisztika és fenntarthatóság

A kiskereskedő által választott házhoz szállító partner a fogyasztók 85 százaléka számára a legfontosabb tényező döntésük meghozása során, 41 százalék pedig egyenesen a jövőbeni vásárlás melletti elhatározás kulcstényezőjének tartja ezt. A válaszadók 75 százaléka számára a fenntarthatóság szerezte meg a második helyet a fontossági sorrendben. 

A fogyasztók elvárják, hogy a kiskereskedők fenntartható csomagolást használjanak, közel azonos mértékben 54, illetve 50 százalékuk várja el ezt a nagy és kisebb márkáktól. A megkérdezettek 48 százaléka szeretné azt is, ha a kereskedők csökkentenék szén-dioxid-kibocsátásukat.

Túl sok kommunikáció

A válaszadók több mint fele (60 százaléka) úgy érzi, hogy a márkák túl sokat kommunikáltak a világjárvány idején, a fogyasztók 57 százaléka szerint a kisebb, független márkák jobb munkát végeztek a közösségi médián történő kommunikációjuk során. 2021-ben 15 százalékkal nőhet azon fogyasztók száma, akik a közösségi e-kereskedelmi csatornákon keresztül kívánnak vásárolni. 

A 25-34 évesek, vagyis az első "digitális bennszülött" generáció, nagyobb valószínűséggel folytatja majd az online főbevásárlást a korlátozások feloldása után is (22 százalék), mint az 55 év felettiek (10 százalék). Az 55 év felettiek (56 százalék) sokkal valószínűbben vesznek ruhát és/vagy cipőket, mint a 18-24 évesek (34 százalék). Az 55 év feletti fogyasztók számára fontos az ingyenes visszaküldés, ha nagyobb kereskedőktől vásárolnak (62 százalék), szemben a 18-24 évesek 54 százalékos értékével. Ez az elvárás 36, illetve 39 százalékra csökkent a független és helyi vállalkozások esetében. 

Konklúziók

A megnövekedett potenciális vásárlói kör miatt a vállalatoknak sokkal inkább fel kell mérniük, mik az e-kereskedelmi és kiszállítási szolgáltatásaik erősségei, és hogy hogyan tudják ezeket a vásárlói igényekhez optimalizálni. 

Az online vásárlással kapcsolatos szokások összhangban maradtak a bezárásokat megelőző trendekkel, sőt még növekedés jeleit is mutatják.

Az új vásárlók megnyerésére minden eddiginél jobb lehetőségek adódhatnak, mérettől függetlenül a kiskereskedők számára, ehhez ugyanakkor holisztikusabb szemléletmódot kell alkalmazniuk a végponttól végpontig tartó vásárlói élmény terén.

Növelni kell a személyre szabott szolgáltatások körét, és a vásárlási folyamat kényelmét a végletekig fokozni, különösen az áruk visszaküldésével kapcsolatban.

(Forrás: UPS Kép: Unsplash)

Ez is érdekelhet:

Az autonóm Camello robotok szállíthatnak házhoz csomagokat és élelmiszert Szingapúrban A Szingapúr észak-keleti régiójában található Punggolban PPP együttműködés keretein belül zajlik az önálló robotfutárok használatának bevezető tesztelése a szingapúri lakosság rendelésre történő szállításainak alkalmával.

Csütörtökön megnyílt az első Amazon Go bolt Londonban Az Amazon Fresh névre keresztelt üzlet a londoni Ealingben nyílt meg, és a vásárlók szimplán bemehetnek, elvehetik amire szükségük van, és kisétálhatnak anélkül, hogy a pénztárnál fizetniük kellene.

Mi kerüljön az okoskonyhába karácsonyra? Az okoskonyha jó esetben egy okos házban található, ami leegyszerűsítve automatizált otthont jelent. Összeállításunkban bemutatjuk az okoskonyha néhány alapvető eszközét.


 


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.