A pandémia alatt megtáltosodott az európai e-kereskedelem

2021 / 06 / 16 / Justin Viktor
A pandémia alatt megtáltosodott az európai e-kereskedelem
Egy friss kutatásban Európa-szerte tízezer fogyasztó vallott vásárlási szokásairól, miközben a kutatók arra keresték a választ, hogy a világjárvány milyen hatással bírhat a keresletre az elkövetkező évek során.

Beinduló e-kereskedelem

A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. 

"A járvány példátlan módon felgyorsította a digitális vásárlási trendeket. Az e-kereskedelmi piac egyre kompetitívebb, a személyre szabott ügyfélszolgáltatások jelenthetik azt a megkülönböztető erőt, ami által egy vállalkozás kitűnhet a tömegből. A fogyasztók prioritásai és az online vásárlással kapcsolatos elvárásaik megértése fontos része a küldetésünknek, hogy kiskereskedelmi partnereinknek azt nyújtsuk, ami a számukra és az ügyfeleik számára egyaránt fontos." – nyilatkozta Yannick Mooijman a UPS Magyarországért is felelős regionális ügyvezetője.

Az eredmények szerint mintegy felével nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma, akik a jövőben is nagyrészt vagy teljes egészében online szándékoznak megoldani vásárlásaikat, a számuk 10 százalékról 15 százalékra emelkedett.

Ugyanakkor a megkérdezettek csak mintegy 40 százaléka állítja, hogy a korlátozások feloldása után is kifejezetten csak üzletben kíván vásárolni, ami összességében 26 százalékos csökkenést jelent a járvány előtti időszakhoz képest.

Minden árukategóriában nőtt azoknak a száma, akik nagyobb valószínűséggel próbálják ki az online vásárlást, mint korábban.

Mindenki másért csinálja

Természetesen mindkét kereskedelmi mód mellett szólnak érvek és ellenérvek. Az üzletben történő vásárlás élménye 41 százaléknak fontos, a személyesebb élményt 38 százalék preferálja, a kényelmesebb vásárlás a válaszadók 48 százalékát vonzza, az olcsóbb árak pedig 38 százalékot csábítanak költésre.

A fogyasztók többsége minden termékkategóriában a nagyobb kereskedőket részesíti előnyben a kisebb, független cégekkel és online piacterekkel szemben.

Ezzel együtt a fogyasztók 50 százaléka szeretné valamilyen formában segíteni kisvállalkozásokat is. A kisebb online kereskedőknél az élelmiszerek (25 százalék) és a ruházati cikkek, valamint lábbelik (24 százalék) voltak a legnépszerűbb árucikkek.

Logisztika és fenntarthatóság

A kiskereskedő által választott házhoz szállító partner a fogyasztók 85 százaléka számára a legfontosabb tényező döntésük meghozása során, 41 százalék pedig egyenesen a jövőbeni vásárlás melletti elhatározás kulcstényezőjének tartja ezt. A válaszadók 75 százaléka számára a fenntarthatóság szerezte meg a második helyet a fontossági sorrendben. 

A fogyasztók elvárják, hogy a kiskereskedők fenntartható csomagolást használjanak, közel azonos mértékben 54, illetve 50 százalékuk várja el ezt a nagy és kisebb márkáktól. A megkérdezettek 48 százaléka szeretné azt is, ha a kereskedők csökkentenék szén-dioxid-kibocsátásukat.

Túl sok kommunikáció

A válaszadók több mint fele (60 százaléka) úgy érzi, hogy a márkák túl sokat kommunikáltak a világjárvány idején, a fogyasztók 57 százaléka szerint a kisebb, független márkák jobb munkát végeztek a közösségi médián történő kommunikációjuk során. 2021-ben 15 százalékkal nőhet azon fogyasztók száma, akik a közösségi e-kereskedelmi csatornákon keresztül kívánnak vásárolni. 

A 25-34 évesek, vagyis az első "digitális bennszülött" generáció, nagyobb valószínűséggel folytatja majd az online főbevásárlást a korlátozások feloldása után is (22 százalék), mint az 55 év felettiek (10 százalék). Az 55 év felettiek (56 százalék) sokkal valószínűbben vesznek ruhát és/vagy cipőket, mint a 18-24 évesek (34 százalék). Az 55 év feletti fogyasztók számára fontos az ingyenes visszaküldés, ha nagyobb kereskedőktől vásárolnak (62 százalék), szemben a 18-24 évesek 54 százalékos értékével. Ez az elvárás 36, illetve 39 százalékra csökkent a független és helyi vállalkozások esetében. 

Konklúziók

A megnövekedett potenciális vásárlói kör miatt a vállalatoknak sokkal inkább fel kell mérniük, mik az e-kereskedelmi és kiszállítási szolgáltatásaik erősségei, és hogy hogyan tudják ezeket a vásárlói igényekhez optimalizálni. 

Az online vásárlással kapcsolatos szokások összhangban maradtak a bezárásokat megelőző trendekkel, sőt még növekedés jeleit is mutatják.

Az új vásárlók megnyerésére minden eddiginél jobb lehetőségek adódhatnak, mérettől függetlenül a kiskereskedők számára, ehhez ugyanakkor holisztikusabb szemléletmódot kell alkalmazniuk a végponttól végpontig tartó vásárlói élmény terén.

Növelni kell a személyre szabott szolgáltatások körét, és a vásárlási folyamat kényelmét a végletekig fokozni, különösen az áruk visszaküldésével kapcsolatban.

(Forrás: UPS Kép: Unsplash)

Ez is érdekelhet:

Az autonóm Camello robotok szállíthatnak házhoz csomagokat és élelmiszert Szingapúrban A Szingapúr észak-keleti régiójában található Punggolban PPP együttműködés keretein belül zajlik az önálló robotfutárok használatának bevezető tesztelése a szingapúri lakosság rendelésre történő szállításainak alkalmával.

Csütörtökön megnyílt az első Amazon Go bolt Londonban Az Amazon Fresh névre keresztelt üzlet a londoni Ealingben nyílt meg, és a vásárlók szimplán bemehetnek, elvehetik amire szükségük van, és kisétálhatnak anélkül, hogy a pénztárnál fizetniük kellene.

Mi kerüljön az okoskonyhába karácsonyra? Az okoskonyha jó esetben egy okos házban található, ami leegyszerűsítve automatizált otthont jelent. Összeállításunkban bemutatjuk az okoskonyha néhány alapvető eszközét.


 


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az amerikai férfi, aki minden emberi arcot groteszk szörnynek lát
Az amerikai férfi, aki minden emberi arcot groteszk szörnynek lát
A férfi két évvel ezelőtt kezdte el az emberi arcokat szörnypofáknak látni – mindennek hátterében egy bizarr betegség áll.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.