A Facebook, a WhatsApp és az Instagram anyavállalata, a Meta, a VR-sisakok terén megkerülhetetlen tényező az Oculus sorozattal, de a cégnek az okosszemüvegekkel eleinte nem volt ekkora szerencséje. Három éve mutatták be a Ray-Ban Storiest, ami egy öt megapixeles kamerával és három mikrofonnal figyelte a külvilágot, illetve a viselő kéréseit. A kütyü nem aratott nagy sikert, a cél háromszázezer eladott darab volt, aminek körülbelül a harmadát sikerült teljesíteni. Ráadásul a gazdára talált példányok kilencven százalékát az első hónapok után nem használta tovább a tulajdonosa.
Az viszont nem volt egyértelmű, hogy az alapötlettel vagy a megvalósítással volt-e a baj.
Tavaly az immár Ray-Ban Meta névre keresztelt szemüveg új változata végül eldöntötte a vitát. Szebben szól, miközben kevésbé hallható a körülöttünk állók számára; a kamera tizenkét megapixeles, és 1080p-ben rögzít akár egy perc videót, illetve streamelni is tud; és hangparancsok alapján továbbít képeket. Mindehhez 299 dolláros ár tartozik, ami kevesebb mint kétszer annyi, mint egy teljesen átlagos Ray-Ban Wayfarer. A kritikusok dicsérték a szemüveget, amire nem sokkal később már mesterségesintelligencia-alapú megoldások is érkeztek, Mark Zuckerbergnek például inget választott a kütyü.
És ugyan az EU-ban az MI-törvények körüli bizonytalanság miatt a Meta egyelőre az utóbbi technológiát nem élesítette, a Ray-Ban üzletek hatvan százalékában így is ezek a legkeresettebb termékek Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. A TechCrunch cikke szerint ezt az EssilorLuxottica pénzügyi vezetője, Stefano Grassi osztotta meg egy befektetői tájékoztatón. Vagyis hiába vannak még messze a Meta kiterjesztett valóságot a szemeink elé vetítői Orion szemüvegei, a cég addig is bővítheti a tudását és a felhasználói körét a nevüket viselő Ray-Ban Metával.
(Fotó: Arturo Holmes/Getty Images for Meta, Artur Widak/NurPhoto via Getty Images)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR