A Snapchat hamarosan a ruhaméretünket is tudni fogja

2021 / 03 / 29 / Perei Dóra
A Snapchat hamarosan a ruhaméretünket is tudni fogja
Nem a mostani az első eset, hogy a Snap felvásárol egy komplett fejlesztői gárdát, ezúttal azonban meglehetősen izgalmas dologgal bővíti portfólióját. Erre alighanem szüksége is van, mivel a Snapchat már nem olyan jövedelmező, mint hajdanán.

Ezért is fordultak az elektronikus kereskedelem felé, ahol több szempontból is hasznát vehetik majd a Fit Analytics-nek. A Fit Analytics egy berlini központú startup, melynek fejlesztői olyan - működő - technológiát alkottak, amellyel az emberek otthon, külső segítség igénybevétele nélkül meghatározhatják ruha- és lábméretüket. A rendszer gépi tanulással dolgozik, és a feltöltött képek alapján képes behatárolni, hogy

milyen méretű ruhaneműket kell vásárolnia a felhasználónak, hogy az valóban úgy álljon, mintha ráöntötték volna.

Sebastian Schulze, a Fit Analytics vezérigazgatója, a startup társalapítója szerint a Snap méretei és képességei által nem csupán meglévő ügyfélkörük kiszolgálását folytathatják, de elmélyíthetik kapcsolataikat és kínálatukat márkapartnereikkel, kiskereskedőikkel. Az elkövetkező időszakban a Fit Analytics üzletágának kiterjesztése a fő cél, valamint vásárlási platformjuk növelése a Snappel közösen, kihasználva technológiájukat, és persze bevetni legjobb szaktudásukat.

Az elmúlt években az e-kereskedelem folyamatos növekedést mutatott, a pandémia miatt a tavalyi évben pedig különösen. Ruhaneműket egyébként is sokan vásárolnak interneten keresztül, hiszen az esetek többségében ott nagyobb a választék, a megfelelő méret kiválasztása ugyanakkor már problémásabb lehet. Ahhoz ugyanis nemcsak a vásárló adottságai, hanem az adott márka méretezésének ismerete is elengedhetetlen.

Emiatt sokan már a rendelés leadásakor tisztában vannak vele, hogy valószínűleg vissza kell küldeniük a terméket. Vagy eleve több méretet tesznek kosarukba, hogy ha netán vissza is kell küldeni, legyen olyan is, ami biztosan passzolni fog. A Fit Analytics segítségével mindez megváltozhat, a Snap pedig kielégíthet egy régóta felmerült vásárlói igényt. A vállalakozás korábban már olyan nagy márkákkal kötött partnerséget, mint a Calvin Klein vagy a Puma.

Hogy pontosan mennyiért vásárolja fel a Snap a Fit Analytics-et, egyelőre nem publikus, de az egészen biztos, hogy a startup saját applikációja egy ideig még elérhető marad majd, miközben a Snap csapata azon dolgozik, hogy saját szolgáltatásába integrálja annak technológiáját. A száz főt foglalkoztató startupot egyébként teljes egészében átveszi a cég, székhelyének áthelyezését azonban nem tervezi.

(Fotó: Pixabay)

További cikkek a témában:

A technológia nyújthat megoldást az idegesítő ruhaméretekre Az egyik alkalmazás például létrehozza a vásárló háromdimenziós testprofilját, majd javaslatot tesz arra, hogy az egyes ruházati láncoknál milyen méretet érdemes választani.

A ruhák viselésével több mikroszál kerül a környezetbe, mint a mosásukkal Egy új tanulmány szerint életünk során mintegy 300 millió poliészter mikroszálat juttathatunk a levegőbe a ruhák mosásával, viselésükkel azonban több mint 900 milliót.

Ruhaszövetbe illeszthető szenzor ellenőrizheti egészségi állapotunkat a jövőben Az eszköz szívritmust, testhőt és pulzust mér, ráadásul mosógépben mosható. A pillekönnyű, láthatatlan érzékelő szépen beágyazódik a ruhaszövetbe, így például a sportruházat gyártásához használt poliészterbe.


memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
Véget ért a memoQ Lányok napja, ami 2019 óta segíti a pályaválasztás előtt álló lányokat, hogy igazán kiteljesedjenek karrierjükben.
Itt tart ma a szexipar, nézz körül a Vágyaim.hu-nál, milyenek 2024-ben az okos-szexeszközök!
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
Véget ért a memoQ  Lányok napja, ami 2019 óta segíti a pályaválasztás előtt álló lányokat, hogy igazán kiteljesedjenek karrierjükben. Szenzitíven és nyitottan álltak a fiatalokhoz, kérdezték őket a digitális trendekről is: a TikTok az új YouTube, a Facebook régóta a boomereké, chatelni pedig már csak Instagramon szokás – beszámoló
Az Intel olyan nagy teljesítményű szuperszámítógépet épített, amilyet rajta kívül csak egy gyártónak sikerült eddig
Az Intel olyan nagy teljesítményű szuperszámítógépet épített, amilyet rajta kívül csak egy gyártónak sikerült eddig
Az Aurora a világ második exaflopos szuperszámítógépe, de a Frontiert nem sikerült megszorongatnia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.