A Snapchat hamarosan a ruhaméretünket is tudni fogja
2021 / 03 / 29 / Perei Dóra
A Snapchat hamarosan a ruhaméretünket is tudni fogja
Nem a mostani az első eset, hogy a Snap felvásárol egy komplett fejlesztői gárdát, ezúttal azonban meglehetősen izgalmas dologgal bővíti portfólióját. Erre alighanem szüksége is van, mivel a Snapchat már nem olyan jövedelmező, mint hajdanán.

Ezért is fordultak az elektronikus kereskedelem felé, ahol több szempontból is hasznát vehetik majd a Fit Analytics-nek. A Fit Analytics egy berlini központú startup, melynek fejlesztői olyan - működő - technológiát alkottak, amellyel az emberek otthon, külső segítség igénybevétele nélkül meghatározhatják ruha- és lábméretüket. A rendszer gépi tanulással dolgozik, és a feltöltött képek alapján képes behatárolni, hogy

milyen méretű ruhaneműket kell vásárolnia a felhasználónak, hogy az valóban úgy álljon, mintha ráöntötték volna.

Sebastian Schulze, a Fit Analytics vezérigazgatója, a startup társalapítója szerint a Snap méretei és képességei által nem csupán meglévő ügyfélkörük kiszolgálását folytathatják, de elmélyíthetik kapcsolataikat és kínálatukat márkapartnereikkel, kiskereskedőikkel. Az elkövetkező időszakban a Fit Analytics üzletágának kiterjesztése a fő cél, valamint vásárlási platformjuk növelése a Snappel közösen, kihasználva technológiájukat, és persze bevetni legjobb szaktudásukat.

Az elmúlt években az e-kereskedelem folyamatos növekedést mutatott, a pandémia miatt a tavalyi évben pedig különösen. Ruhaneműket egyébként is sokan vásárolnak interneten keresztül, hiszen az esetek többségében ott nagyobb a választék, a megfelelő méret kiválasztása ugyanakkor már problémásabb lehet. Ahhoz ugyanis nemcsak a vásárló adottságai, hanem az adott márka méretezésének ismerete is elengedhetetlen.

Emiatt sokan már a rendelés leadásakor tisztában vannak vele, hogy valószínűleg vissza kell küldeniük a terméket. Vagy eleve több méretet tesznek kosarukba, hogy ha netán vissza is kell küldeni, legyen olyan is, ami biztosan passzolni fog. A Fit Analytics segítségével mindez megváltozhat, a Snap pedig kielégíthet egy régóta felmerült vásárlói igényt. A vállalakozás korábban már olyan nagy márkákkal kötött partnerséget, mint a Calvin Klein vagy a Puma.

Hogy pontosan mennyiért vásárolja fel a Snap a Fit Analytics-et, egyelőre nem publikus, de az egészen biztos, hogy a startup saját applikációja egy ideig még elérhető marad majd, miközben a Snap csapata azon dolgozik, hogy saját szolgáltatásába integrálja annak technológiáját. A száz főt foglalkoztató startupot egyébként teljes egészében átveszi a cég, székhelyének áthelyezését azonban nem tervezi.

(Fotó: Pixabay)

További cikkek a témában:

A technológia nyújthat megoldást az idegesítő ruhaméretekre Az egyik alkalmazás például létrehozza a vásárló háromdimenziós testprofilját, majd javaslatot tesz arra, hogy az egyes ruházati láncoknál milyen méretet érdemes választani.

A ruhák viselésével több mikroszál kerül a környezetbe, mint a mosásukkal Egy új tanulmány szerint életünk során mintegy 300 millió poliészter mikroszálat juttathatunk a levegőbe a ruhák mosásával, viselésükkel azonban több mint 900 milliót.

Ruhaszövetbe illeszthető szenzor ellenőrizheti egészségi állapotunkat a jövőben Az eszköz szívritmust, testhőt és pulzust mér, ráadásul mosógépben mosható. A pillekönnyű, láthatatlan érzékelő szépen beágyazódik a ruhaszövetbe, így például a sportruházat gyártásához használt poliészterbe.


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.