Ezért is fordultak az elektronikus kereskedelem felé, ahol több szempontból is hasznát vehetik majd a Fit Analytics-nek. A Fit Analytics egy berlini központú startup, melynek fejlesztői olyan - működő - technológiát alkottak, amellyel az emberek otthon, külső segítség igénybevétele nélkül meghatározhatják ruha- és lábméretüket. A rendszer gépi tanulással dolgozik, és a feltöltött képek alapján képes behatárolni, hogy
milyen méretű ruhaneműket kell vásárolnia a felhasználónak, hogy az valóban úgy álljon, mintha ráöntötték volna.
Sebastian Schulze, a Fit Analytics vezérigazgatója, a startup társalapítója szerint a Snap méretei és képességei által nem csupán meglévő ügyfélkörük kiszolgálását folytathatják, de elmélyíthetik kapcsolataikat és kínálatukat márkapartnereikkel, kiskereskedőikkel. Az elkövetkező időszakban a Fit Analytics üzletágának kiterjesztése a fő cél, valamint vásárlási platformjuk növelése a Snappel közösen, kihasználva technológiájukat, és persze bevetni legjobb szaktudásukat.
Az elmúlt években az e-kereskedelem folyamatos növekedést mutatott, a pandémia miatt a tavalyi évben pedig különösen. Ruhaneműket egyébként is sokan vásárolnak interneten keresztül, hiszen az esetek többségében ott nagyobb a választék, a megfelelő méret kiválasztása ugyanakkor már problémásabb lehet. Ahhoz ugyanis nemcsak a vásárló adottságai, hanem az adott márka méretezésének ismerete is elengedhetetlen.
Emiatt sokan már a rendelés leadásakor tisztában vannak vele, hogy valószínűleg vissza kell küldeniük a terméket. Vagy eleve több méretet tesznek kosarukba, hogy ha netán vissza is kell küldeni, legyen olyan is, ami biztosan passzolni fog. A Fit Analytics segítségével mindez megváltozhat, a Snap pedig kielégíthet egy régóta felmerült vásárlói igényt. A vállalakozás korábban már olyan nagy márkákkal kötött partnerséget, mint a Calvin Klein vagy a Puma.
Hogy pontosan mennyiért vásárolja fel a Snap a Fit Analytics-et, egyelőre nem publikus, de az egészen biztos, hogy a startup saját applikációja egy ideig még elérhető marad majd, miközben a Snap csapata azon dolgozik, hogy saját szolgáltatásába integrálja annak technológiáját. A száz főt foglalkoztató startupot egyébként teljes egészében átveszi a cég, székhelyének áthelyezését azonban nem tervezi.
(Fotó: Pixabay)