A Sony olyan eszközt dob piacra, ami mozdulatainkat másik dimenzióba közvetíti

2022 / 12 / 02 / Bobák Zsófia
A Sony olyan eszközt dob piacra, ami mozdulatainkat másik dimenzióba közvetíti
A viselhető eszköz segítségével saját avatárunk bőrébe bújhatunk.

A metaverzumok világa egyelőre leginkább az egyszerűbb online videojátékok szintjén mozog, mind megjelenés, mind funkciók tekintében, bár egyre több cég, sőt, kormányzati szervek is dolgoznak azon, hogy egyre több és több tevékenység elvégzésére legyen lehetőségünk a metaverzumnak nevezett virtuális valóságban. Ebbe a dimenzióba avatárok képében léphetünk a különböző platformokon keresztül és a 3D-s immerzív élményt VR-szemüvegek és egyéb kiegészítők biztosítják. A cégek sokféle módszerrel igyekeznek még tovább fokozni a hatást és már szagokat, ízeket, vagy érintést érzékelő eszközökkel is felszerelkezhetünk, amelyekkel teljes egészében az avatárok által benépesített világban érezhetjünk magunkat.

A Sony is elkészítette a maga metaverzum eszközét, amellyel lehetséges a felhasználók és digitális kivetüléseik között áthidalni a távolságot, olyannyira, hogy az eszközt viselő mozdulatai egyből az avatár mozgásává alakulnak át. A berendezés egyszerű mozgáskövető egységekből áll, amelyeket a fejre, testre és végtagokra lehet helyezni, így több ponton érzékeli a mozdulatokat. A kör alakú eszközök súlya elenyésző, mindössze 8 gramm és méretük is apró, 32 milliméter átmérőjűek, 11,6 mm vastagságúak, a használatukat pedig megkönnyíti, hogy kábelek és központi egység nélkül működnek. A Mocopinak nevezett viselhető érzékelőket a telefonra telepített alkalmazással lehet működtetni és egy feltöltéssel akár 10 órán keresztül is használhatóak.

A Mocopi nem csak avatárok mozgatására alkalmas, hanem más funkciókra is, például fitness appokhoz is használható, de a Sony két hét múlva kiadja a metaverzum szolgáltatásokkal való kompatibilitást elősegítő szoftverfejlesztői csomagot is. Az eszköz nem olcsó, 49 500 jenbe kerül (143 000 forint) és a vásárlók számára jövő év januárjától lesz elérhető.

A Sony vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida júniusban egy interjú során elárulta, hogy a metaverzum építése, a mobilitás mellett, az egyik új terjeszkedési területe a cégnek, amelyben nagy lehetőségeket látnak. A metaverzum a Sony esetében elsősorban szórakoztatási célokat fog szolgálni, ami a játékokat, zenét, animét is magában foglalja és a VR/AR technológiák fejlesztésében is felhasználják majd az eddigi, technológiai területeken szerzett tapasztalataikat.

(The Verge Fotó: Sony, Getty Images/Paper Boat Creative)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A mesterséges intelligencia által tervezett űrhajó egyelőre nem működőképes - de ezen lehet változtatni
A mesterséges intelligencia által tervezett űrhajó egyelőre nem működőképes - de ezen lehet változtatni
Egyedül nem megy: a mérnököknek és a mesterséges intelligenciának szüksége van egymás segítségére az olyan bonyolult munkák során, mint például egy űrhajó megépítése. A 'Tud-e az AI űrhajót tervezni' kérdésre Dr. Csilling Ákos, a magyarországi Bosch csoport tudományos munkatársa kereste és mutatta be a választ a Simonyi Konferencián tartott előadásában.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.