A metaverzumok világa egyelőre leginkább az egyszerűbb online videojátékok szintjén mozog, mind megjelenés, mind funkciók tekintében, bár egyre több cég, sőt, kormányzati szervek is dolgoznak azon, hogy egyre több és több tevékenység elvégzésére legyen lehetőségünk a metaverzumnak nevezett virtuális valóságban. Ebbe a dimenzióba avatárok képében léphetünk a különböző platformokon keresztül és a 3D-s immerzív élményt VR-szemüvegek és egyéb kiegészítők biztosítják. A cégek sokféle módszerrel igyekeznek még tovább fokozni a hatást és már szagokat, ízeket, vagy érintést érzékelő eszközökkel is felszerelkezhetünk, amelyekkel teljes egészében az avatárok által benépesített világban érezhetjünk magunkat.
A Sony is elkészítette a maga metaverzum eszközét, amellyel lehetséges a felhasználók és digitális kivetüléseik között áthidalni a távolságot, olyannyira, hogy az eszközt viselő mozdulatai egyből az avatár mozgásává alakulnak át. A berendezés egyszerű mozgáskövető egységekből áll, amelyeket a fejre, testre és végtagokra lehet helyezni, így több ponton érzékeli a mozdulatokat. A kör alakú eszközök súlya elenyésző, mindössze 8 gramm és méretük is apró, 32 milliméter átmérőjűek, 11,6 mm vastagságúak, a használatukat pedig megkönnyíti, hogy kábelek és központi egység nélkül működnek. A Mocopinak nevezett viselhető érzékelőket a telefonra telepített alkalmazással lehet működtetni és egy feltöltéssel akár 10 órán keresztül is használhatóak.
A Mocopi nem csak avatárok mozgatására alkalmas, hanem más funkciókra is, például fitness appokhoz is használható, de a Sony két hét múlva kiadja a metaverzum szolgáltatásokkal való kompatibilitást elősegítő szoftverfejlesztői csomagot is. Az eszköz nem olcsó, 49 500 jenbe kerül (143 000 forint) és a vásárlók számára jövő év januárjától lesz elérhető.
A Sony vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida júniusban egy interjú során elárulta, hogy a metaverzum építése, a mobilitás mellett, az egyik új terjeszkedési területe a cégnek, amelyben nagy lehetőségeket látnak. A metaverzum a Sony esetében elsősorban szórakoztatási célokat fog szolgálni, ami a játékokat, zenét, animét is magában foglalja és a VR/AR technológiák fejlesztésében is felhasználják majd az eddigi, technológiai területeken szerzett tapasztalataikat.
(The Verge Fotó: Sony, Getty Images/Paper Boat Creative)