A 2020-as Consumer Electronics Show egyik legizgalmasabb újdonsága a Sony Vision-S névre keresztelt koncepcióautója volt, amit ugyan nem a japán szórakoztatóelektronikai cég gyártott le, mégis minden elemében magán hordozta a Sony kézjegyét. Az idei technológiai kiállításon a Sony egy újabb modellt mutatott be Vision-S 02 néven, de ami talán ennél is izgalmasabb a jövőre nézve, hogy bejelentették a saját villanyautó-részlegüknek az elindítását is.
A Sony Mobilityt idén tavasszal fogják létrehozni azzal a céllal, hogy "az elektromos autóik kereskedelmi bevezetésének a lehetőségét" térképezzék fel, és noha egyelőre nem konkretizálták, hogy ez mit jelent, de a szóhasználat alapján még az sem kizárt, hogy néhány éven belül valóban lesznek Sony márkájú autók a piacon.
Hogy milyenek lesznek a Sony autói, arról most a Vision-S 02 SUV-val kaphattunk egy kis ízelítőt, ami ugyan egyelőre csak koncepció, de a megjelenése alapján el tudnánk képzelni sorozatgyártott modellként is. A gyári adatok szerint a szabadidőautóban két, egyenként 200 kilowattos (azaz 271 lóerős) elektromos motor van, amelyek az első és a hátsó tengelyt hajtják meg, az autó végsebessége pedig eléri a 180 km/h-t.
Mivel csak koncepcióról van szó, így ezek az adatok kevésbé lényegesek, ahogy azt a Vision-S-nél már láthattuk, a Sony inkább a teljeskörű felhasználói élményre helyezte a hangsúlyt. Ahogy a korábbi modellben, úgy a Vision-S 02-ben is számtalan kamera, szenzor pásztázza az autó környezetét, amelyek a cég állítása szerint éjszaka is képesek mindent érzékelni, ami a kocsi körül történik. Az autóban található kettes szintű vezetéssegítő rendszer képes automatikusan tartani a menetsebességet, sávot váltani és parkolni is, de a kocsi akár arra is képes, hogy érzékelje, ha a vezető fáradt, és figyelmeztetést küldjön neki.
A Sony néhány egészen egyedi megoldással is kísérletezik, egy nemrég kiadott videó szerint például az 5G-integrációnak köszönhetően az is lehetséges, hogy a Németországban található autót Tokióból irányítsák távirányítással, noha kérdéses, hogy ez a funkció egy szériaváltozatba is bekerülne-e. A hagyományosabb funkciók között megtalálhatjuk a Vision-S-ben már látott, az egész műszerfalon végighúzódó érintőkijelzőt és a 360 fokos hangzást biztosító hangrendszert is, csakúgy, mint az első ülések háttámlájába épített kisebb képernyőket.
A Sonyhoz hasonlóan az elmúlt időszakban egyre több technológiai cég vette célba az autóipart, ami az elektromos- és önvezető autók okozta drasztikus átalakulás miatt bőven tartogat lehetőségeket azoknak a cégeknek is, amelyek eddig nem, vagy legfeljebb csak beszállítóként voltak érdekeltek a piacon. A Sony mellett a hírek szerint az Apple, a Huawei és a Xiaomi is igyekszik megvetni a lábát a területen, de gyakorlatilag az összes nagyobb technológiai cégről elmondható, hogy az eddiginél nagyobb figyelmet fordítanak az autóiparra. Hogy ebből a versenyből végül ki kerül ki győztesen, egyelőre nem tudni, ugyanakkor az biztos, hogy a Sonynak sikerült némi előnyt összeszednie a rajtnál.
Ausztriában már az utakon a Sony autója A Vision-S prototípuson magyar cég is dolgozott.