Az autó havi 2500 dollárért, azaz 768 ezer forintért lesz hozzáférhető, ami még mindig elég magas összegnek tűnik, de közel 32 millió forintos (103 800 dollár) árához képest azért nyilván jóval szélesebb réteg számára válik elérhetővé. A Taycan 4S teljesítménye 522 lóerő (390 kW), hátsókerék-meghajtással.
A csúcskategóriás 750 lóerős Turbo S a világ leggyorsabb autói közé tartozik, olyan hiperautókat is maga mökgött hagy, mint a az 1,7 millió dolláros árcímkéjű, 1000 lóerős Bugatti Veyron 16.4, mivel 2,4 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer per órás sebességre. Legnagyobb vetélytársa természetesen a Tesla Model S, melynek nagyobb a hatótávolsága.
Az előfizetési szolgáltatás neve Porsche Drive, és 2017 októberében indították kísérleti programként az USA-ban. Azóta összesen kilenc városban vált elérhetővé, ezeken a helyeken akár hét különböző modellre is elő lehet fizetni, akár folyamatos havi összegekben, akár csak egyetlen napra.
"Gondoljunk úgy a Porsche Drive-ra, mint egy olyan sportautó-szolgáltatásra, ami kényelmes digitális módja a Porsche-élmény elérésének"
- mondta Kjell Gruner, a Porsche Cars North America elnök-vezérigazgatója nyilatkozatában. A Taycan 4S ráadásul kezdetben csak előfizetéses rendszerben lesz elérhető, az érdeklődők az egyautós előfizetés részeként ülhetnek majd be a volán mögé, az USA-ban bevált járműcsere program részeként nem. Az előfizetés díjai az alábbiak szerint alakulnak majd:
Érdekes módon a havi előfizetési díjak nagyjából 20 százalékkal meghaladják egy két éves bérleti szerződés díjait, de a konstrukció mégis rugalmasabb annál, mivel egy ilyen szerződés bármikor lemondható. Ráadásul az előfizetés részeként a Porsche fizeti a gépjárműadót, a regisztrációt, a biztosításokat, a karbantartást és a tisztítást is, és így már nem csak, hogy könnyen elolvadhat a 20 százalékos árelőny, de meg is fordulhat a mérleg.
Az előfizetési folyamat egy 500 dolláros (154 ezer forint) aktiválási díj befizetésével és hitelellenőrzéssel indul, majd a Porsche Passport mobil alkalmazáson keresztül ütemezhetik aznapi vagy jövőbeli járműcseréiket.
Az előfizetéses gépjármű értékesítés megosztja az autógyártókat. Kudarcosan próbálkozott vele a Ford, a Mercedes, a BMW és a Cadillac is, de először mind a négy vállalat feladta kereslet hiányában, majd a Caddillac “csak” leskálázta a szolgáltatásban foglalt lehetőségeket, újraindítva azt. A többiek egyelőre lezárták ezt a fejezetet.
Vannak olyan gyártók is, akik piacon maradtak előfizetéses rendszereikkel, ilyenek az Audi, a Volvo, a Nissan és a Jaguar. Az előfizetéses rendszerben szerepet vállaló autókölcsönzők, a Hertz és az Enterprise szolgáltatásai a Porsche-hoz hasonlóan csak meghatározott városokban érhetők el, egyelőre kísérleti fázisban.
(Forrás: Engadget Kép: Porsche)