Göteborg öt hónapig teszteli az autonóm elektromos tömegközlekedést

2021 / 01 / 26 / Justin Viktor
Göteborg öt hónapig teszteli az autonóm elektromos tömegközlekedést
Göteborg városa és a Västtrafik helyi tömegközlekedési hatóság, öt hónapos tesztbe kezdtek, melynek célja egy új mobilitási megoldás, az autonóm elektromos busz-szolgáltatás beindítása.

Autonóm elektro-buszok

A francia Navya cég által gyártott két autonóm busz hétköznaponként közlekedik majd az irodai órák alatt egy fix 1,8 km-es útvonalon, amely főképp egy ipari és tudományos parkot szolgál ki.

A Navya buszai nagy teljesítményű érzékelőkre alapozott architektúrát használnak, mely lehetővé teszi a járművek számára, hogy valós időben lokalizálják a helyzetüket, elemezzék és kölcsönhatásba lépjenek a környezetükkel.

A transzferek maximális sebessége 20 km / óra, és nyolc utast képesek szállítani a szükséges közösségi-távolságtartás szabályainak betartásával. A buszok töltése öt órát vesz igénybe, és a járművek akár hét órán keresztül is képesek üzemelni egyetlen töltéssel, az időjárási körülményektől függően. A szolgáltatást a Keolis közlekedési társaság üzemelteti majd.

Az új járatokat rácsatlakoztatják a meglévő busz-útvonalakra, és a felhasználók a megszokott közlekedéstervező, utazássegítő applikációik segítségével vagy a város weboldalán nyomon követhetik a menetrendet. A járművekben állandó emberi biztonsági sofőr is jelen.

Folyamatos fejlesztések 2030-ig

A teszt alá vett buszjáratok projektje a “Következő generációs utazás közlekedés és tömegközlekedés” (Next Generation Travel and Transport) program része. A kormány finanszírozta kezdeményezés magában foglalja az S3 Megosztott busz-szolgáltatást (Shared Shuttle Services), ami egy RISE, Västtrafik és a Keolist által támogatott projekt. Az első önvezető autóbuszt eredetileg a Chalmers Műszaki Egyetem kampuszán tesztelték 2018-ban.

A Västtrafik már tavaly decembertől 150 elektromos buszt mutatott be, melyek 34 útvonalon Göteborgban, Mölndalban és Partille-ban több különböző területen közlekednek. A lépés Nyugat-Svédországot az északi régió legnagyobb szolgáltatójává tette elektromos buszok tekintetében, amit a szerencsés göteborgi lakosok már használatba is vettek.

A villamosítás nagy tavalyi beruházásai során kezdődött, amikor 60 elektromos buszt állítottak üzembe Boråsban, Ale-ben, Uddevallaban és Lidköpingben is elindították az első elektromos-hibrid kompot, az Elvyt. A Västtrafik célja, hogy a régió összes városi tömegközlekedése elektromos energiával működjön 2030-ig.

Hibrid-elektromos komp

Az Elvy körülbelül 45 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással rendelkezik, mint a dízelüzemű kompok, ami hozzávetőlegesen mínusz 30 százalékkal járul hozzá a szén-dioxid- és a nitrogén-oxid-kibocsátás csökkenéséhez. Ezenkívül csökken a részecskekibocsátás, ami hozzájárul a jobb minőségű helyi levegőhöz.

A komp akkumulátora körülbelül négy órán át üzemképes, majd üzem közben vagy a kikötőben feltölthető. Az Elvy november folyamán kezdte meg az útvonal üzemeltetését, és ha a komp a várakozásoknak megfelelően teljesít, akkor a vonal másik két kompját is felszerelik majd villamos energia meghajtással.

"Szigorú környezetvédelmi célokat fogalmaztunk meg és tűztünk ki, és az elkövetkező években sok új elektromos buszt telepítünk Göteborgba és a régió többi részébe is. Nagy kihívás, de ez azt jelenti majd, hogy fenntarthatóbb, jobb lesz itt élni."

"Ez egy történelmileg nagy beruházás. A Göteborgban, Mölndalban és Partille-ban élő emberek észreveszik majd, hogy a buszokból kevesebb zaj és károsanyag-kibocsátás érkezik"

- mondta Hanna Björk, a Västtrafik fenntarthatósági vezetője. Jelenleg zajlik az új buszok előkészítése, 13 különböző helyen építenek új töltőállomásokat, és 3 telephelyet építenek át az új villamosított forgalom kezelésére. A buszok gyártója a Volvo, és ezeket a Västtrafik partnercége, a Transdev üzemelteti. Mindhárom vállalat az ElectriCity együttműködés része.

"Nagy örömünkre szolgál, hogy továbbfejleszthettük a Västtrafikkal meglévő évtizedes együttműködést, és új mobilitási megoldást kínálhatunk a göteborgi lakosoknak és látogatóknak ezzel az innovatív, fenntartható, rugalmas közlekedési móddal" - mondta el Bernard Tabary, a International Keolis Group vezérigazgatója.

(Forrás: Sustainable-Bus Kép: Navya)

Ez is érdekelhet:

Néhány szó az EHang légitaxijának sikere kapcsán az autonóm légiközlekedés kihívásairól Ha a tetőkön landoló városi légitaxik koncepciója életképesnek bizonyul, akkor felsétálhatunk egy magasabb épület tetejére, és átruccanhatunk egy másik állomásra a város túloldalán. Mindeközben kihagyjuk a földi forgalmat és a nyomasztó közlekedési dugókat. De mikor is?

A Siemens szereli fel Európa egyik legnagyobb e-busz telephelyét Hamburgban A Hamburger Hochbahn az évtized végére tűzte ki teljes, mintegy 1000 autóbuszt számláló flottájának kibocsátás-mentes, klímabarát járművé alakítását.

Los Angeles városi légimobilitási programot indít, jön a légi tömegközlekedés A nagyvárosi légi közlekedés új formái, főképp emberek szállítására alkalmas önvezető drónokkal már sok helyütt tesztüzemben, vagy bevezetés előtt állnak. A légitaxik a tömegközlekedés új formái is lehetnek. Los Angeles is ezek közé a városok közé tartozik.


 


Az Alpokban kirándult, 280 millió éves elveszett világot fedezett fel
Az Alpokban kirándult, 280 millió éves elveszett világot fedezett fel
Olyan ősi ez az ökoszisztéma, hogy még a dinoszauruszok előtti időből származik.
Ekkor és így halnak ki az emlősök – Köztük mi is
Ekkor és így halnak ki az emlősök – Köztük mi is
Egész váratlan dolog nyír majd ki minket (ha addig minden mást megúszunk): egy új szuperkontinens, a Pangea Ultima. Időpontra is van ötlet.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.