Göteborg öt hónapig teszteli az autonóm elektromos tömegközlekedést

2021 / 01 / 26 / Justin Viktor
Göteborg öt hónapig teszteli az autonóm elektromos tömegközlekedést
Göteborg városa és a Västtrafik helyi tömegközlekedési hatóság, öt hónapos tesztbe kezdtek, melynek célja egy új mobilitási megoldás, az autonóm elektromos busz-szolgáltatás beindítása.

Autonóm elektro-buszok

A francia Navya cég által gyártott két autonóm busz hétköznaponként közlekedik majd az irodai órák alatt egy fix 1,8 km-es útvonalon, amely főképp egy ipari és tudományos parkot szolgál ki.

A Navya buszai nagy teljesítményű érzékelőkre alapozott architektúrát használnak, mely lehetővé teszi a járművek számára, hogy valós időben lokalizálják a helyzetüket, elemezzék és kölcsönhatásba lépjenek a környezetükkel.

A transzferek maximális sebessége 20 km / óra, és nyolc utast képesek szállítani a szükséges közösségi-távolságtartás szabályainak betartásával. A buszok töltése öt órát vesz igénybe, és a járművek akár hét órán keresztül is képesek üzemelni egyetlen töltéssel, az időjárási körülményektől függően. A szolgáltatást a Keolis közlekedési társaság üzemelteti majd.

Az új járatokat rácsatlakoztatják a meglévő busz-útvonalakra, és a felhasználók a megszokott közlekedéstervező, utazássegítő applikációik segítségével vagy a város weboldalán nyomon követhetik a menetrendet. A járművekben állandó emberi biztonsági sofőr is jelen.

Folyamatos fejlesztések 2030-ig

A teszt alá vett buszjáratok projektje a “Következő generációs utazás közlekedés és tömegközlekedés” (Next Generation Travel and Transport) program része. A kormány finanszírozta kezdeményezés magában foglalja az S3 Megosztott busz-szolgáltatást (Shared Shuttle Services), ami egy RISE, Västtrafik és a Keolist által támogatott projekt. Az első önvezető autóbuszt eredetileg a Chalmers Műszaki Egyetem kampuszán tesztelték 2018-ban.

A Västtrafik már tavaly decembertől 150 elektromos buszt mutatott be, melyek 34 útvonalon Göteborgban, Mölndalban és Partille-ban több különböző területen közlekednek. A lépés Nyugat-Svédországot az északi régió legnagyobb szolgáltatójává tette elektromos buszok tekintetében, amit a szerencsés göteborgi lakosok már használatba is vettek.

A villamosítás nagy tavalyi beruházásai során kezdődött, amikor 60 elektromos buszt állítottak üzembe Boråsban, Ale-ben, Uddevallaban és Lidköpingben is elindították az első elektromos-hibrid kompot, az Elvyt. A Västtrafik célja, hogy a régió összes városi tömegközlekedése elektromos energiával működjön 2030-ig.

Hibrid-elektromos komp

Az Elvy körülbelül 45 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással rendelkezik, mint a dízelüzemű kompok, ami hozzávetőlegesen mínusz 30 százalékkal járul hozzá a szén-dioxid- és a nitrogén-oxid-kibocsátás csökkenéséhez. Ezenkívül csökken a részecskekibocsátás, ami hozzájárul a jobb minőségű helyi levegőhöz.

A komp akkumulátora körülbelül négy órán át üzemképes, majd üzem közben vagy a kikötőben feltölthető. Az Elvy november folyamán kezdte meg az útvonal üzemeltetését, és ha a komp a várakozásoknak megfelelően teljesít, akkor a vonal másik két kompját is felszerelik majd villamos energia meghajtással.

"Szigorú környezetvédelmi célokat fogalmaztunk meg és tűztünk ki, és az elkövetkező években sok új elektromos buszt telepítünk Göteborgba és a régió többi részébe is. Nagy kihívás, de ez azt jelenti majd, hogy fenntarthatóbb, jobb lesz itt élni."

"Ez egy történelmileg nagy beruházás. A Göteborgban, Mölndalban és Partille-ban élő emberek észreveszik majd, hogy a buszokból kevesebb zaj és károsanyag-kibocsátás érkezik"

- mondta Hanna Björk, a Västtrafik fenntarthatósági vezetője. Jelenleg zajlik az új buszok előkészítése, 13 különböző helyen építenek új töltőállomásokat, és 3 telephelyet építenek át az új villamosított forgalom kezelésére. A buszok gyártója a Volvo, és ezeket a Västtrafik partnercége, a Transdev üzemelteti. Mindhárom vállalat az ElectriCity együttműködés része.

"Nagy örömünkre szolgál, hogy továbbfejleszthettük a Västtrafikkal meglévő évtizedes együttműködést, és új mobilitási megoldást kínálhatunk a göteborgi lakosoknak és látogatóknak ezzel az innovatív, fenntartható, rugalmas közlekedési móddal" - mondta el Bernard Tabary, a International Keolis Group vezérigazgatója.

(Forrás: Sustainable-Bus Kép: Navya)

Ez is érdekelhet:

Néhány szó az EHang légitaxijának sikere kapcsán az autonóm légiközlekedés kihívásairól Ha a tetőkön landoló városi légitaxik koncepciója életképesnek bizonyul, akkor felsétálhatunk egy magasabb épület tetejére, és átruccanhatunk egy másik állomásra a város túloldalán. Mindeközben kihagyjuk a földi forgalmat és a nyomasztó közlekedési dugókat. De mikor is?

A Siemens szereli fel Európa egyik legnagyobb e-busz telephelyét Hamburgban A Hamburger Hochbahn az évtized végére tűzte ki teljes, mintegy 1000 autóbuszt számláló flottájának kibocsátás-mentes, klímabarát járművé alakítását.

Los Angeles városi légimobilitási programot indít, jön a légi tömegközlekedés A nagyvárosi légi közlekedés új formái, főképp emberek szállítására alkalmas önvezető drónokkal már sok helyütt tesztüzemben, vagy bevezetés előtt állnak. A légitaxik a tömegközlekedés új formái is lehetnek. Los Angeles is ezek közé a városok közé tartozik.


 


Brazíliában már a cápákban is van kokain
Brazíliában már a cápákban is van kokain
Ez az első eset, hogy szabadon élő cápákban sikerült kimutatni a kokain maradványanyagait – súlyosbítja a helyzetet, hogy az összes vizsgált állatban megtalálták a kábítószer nyomait.
Átírhatja az élet keletkezését az óceán mélyén talált sötét oxigén
Átírhatja az élet keletkezését az óceán mélyén talált sötét oxigén
A bolygón a jelenleg ismert élethez szükséges az oxigén, ami biológiai úton keletkezett fény segítségével fotoszintézissel. Vagy mégsem? Egy mostani, döbbenetes felfedezés szerint az oxigén előállításához sem fényre, sem biológiai folyamatokra nincs feltétlen szükség. Az óceán mélye olyan titkát fedte fel, ami mindent megkérdőjelez.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.