A Tesla a Golfot és a Cliót lenyomta, a hatóságokat még nem

2021 / 10 / 26 / Pőcze Balázs
A Tesla a Golfot és a Cliót lenyomta, a hatóságokat még nem
Szeptemberben a Model 3 lett Európa legnépszerűbb új autója, a Hertz autókölcsönző-hálózat százezer darabra adott le megrendelést, Elon Musk azonban nem örülhet felhőtlenül: az "önvezetőnek" hívott vezetéstámogató rendszerük új verzióját vissza kellett hívni egy frissítés után.

24 591 Model 3-at adtak el Európában az elmúlt hónapban, ezzel a Tesla belépő szedánja lenyomta a Volkswagen Golfot, a Renault Cliót, az 500-as Fiatot, de még a Dacia Sanderót is - írja a The Verge. Ez az első olyan, nem a kontinensen gyártott autó, ami ilyen előkelő helyen végzett a havi eladási listákon. A Jato Dynamics kutatócég szakértői kiemelték: a chiphiány miatt egyébként huszonöt százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ilyenkor, illetve a kormányok támogatása sem elhanyagolható, ha az elektromos járművek eladási statisztikáit vizsgáljuk. Összességében a hibrid és a teljesen elektromos modellek már az összes új eladott autó negyedét teszik ki Európában. Vannak országok, ahol ez a szám még magasabb: Norvégiában például már nyolcvan százalék.

Ha figyelembe vesszük, hogy a Tesla idén 180 - 240 000 autót értékesített globálisan negyedévente, akkor máris látszik, hogy mennyire fontos megállapodást hoztak tető alá a Hertz-cel: a tavaly májusban még csődöt jelentő kölcsönzőhálózat az Ars Technica cikke szerint százezer Model 3-at rendelt Muskéktól, amit a következő egy évben fognak leszállítani. A Hertz flottájának ötöde így 2022 végére akkumulátorról fog működni. Ezzel együtt a cég több mint háromezer elektromos töltőállomást fog telepíteni az Egyesült Államokban és Európában.

Kettőt előre, egyet hátra

Elon Musk öröme nem felhőtlen: néhány napja bejelentette Twitteren, hogy vissza kell, hogy vonják "teljesen önvezetőnek" nevezett vezetéstámogató rendszerük legújabb, még mindig béta verzióját. A Gizmodo cikke szerint a frissítés érintette a stop tábláknál megállást, a sávváltást és a követési távolságot, valamint a keresztbe elhaladó járművek sebességének megbecsülését is, de hibák maradtak benne. Voltak, akik arról számoltak be, hogy az autójuk ok nélkül figyelmeztette őket a megfelelő követési távolság betartására, sőt, az Autopilot lekapcsolásakor volt, akinél satuzott a kocsi. Az eggyel korábbi verzióra visszatérés után pedig akadtak, akik egyáltalán nem tudták használni a Teslájuk vezetéstámogató rendszerét.

Persze béta verzióban előfordulnak hibák, de egy jármű nem tökéletes szoftvere nagyobb galibákat tud okozni, mintha a kedvenc weboldalunk nem töltődne be megfelelően a nyilvános tesztidőszakban. A TechCrunch arról ír, hogy az USA Közlekedésbiztonsági Bizottságának az elnöke levélben fordult Elon Muskhoz: azt kérte, hogy négy év után végre vegyék figyelembe a kéréseiket, és fejlesszenek ki olyan rendszereket, amelyek garantálják, hogy a vezető figyelme folyamatosan az úton, a keze a kormányon marad. Ez azért fontos, mert a Tesla "önvezető" megoldása valójában egy kettes szintű vezetéstámogató rendszer, ami állandó odafigyelést feltételez a sofőr részéről. És ha változatlanul ilyen impozáns ütemben nő az új Teslák száma, nem árt, ha a vásárlók értik, hogy pontosan mire képes az autójuk, és mire nem.

(Borítókép: Charlie Deets/Unsplash)

További cikkek a témában:

A Tesla legfuturisztikusabb járműve 2022-ben érkezhet, de kicsit más formában, mint eredetileg tervezték A Cybertruck új felépítésű prototípusát tesztelték Kaliforniában, a cég járműmérnökségi alelnöke megerősítette a híreket, miszerint a jármű gyártásának kezdetére jövőre számíthatunk.

Elon Musk akár billiárdos is lehet A Morgan Stanley elemzője jutott erre az eredményre, és Musk a történelmi léptékű vagyont vagyont a SpaceX sikerének köszönheti majd.

Beperelték a Teslát a rendőrök, akiket elütött egy önvezető módban működő Model X Szerintük a vállalat tud az Autopilot rendszer hibáiról, mégsem orvosolja azokat.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.