24 591 Model 3-at adtak el Európában az elmúlt hónapban, ezzel a Tesla belépő szedánja lenyomta a Volkswagen Golfot, a Renault Cliót, az 500-as Fiatot, de még a Dacia Sanderót is - írja a The Verge. Ez az első olyan, nem a kontinensen gyártott autó, ami ilyen előkelő helyen végzett a havi eladási listákon. A Jato Dynamics kutatócég szakértői kiemelték: a chiphiány miatt egyébként huszonöt százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ilyenkor, illetve a kormányok támogatása sem elhanyagolható, ha az elektromos járművek eladási statisztikáit vizsgáljuk. Összességében a hibrid és a teljesen elektromos modellek már az összes új eladott autó negyedét teszik ki Európában. Vannak országok, ahol ez a szám még magasabb: Norvégiában például már nyolcvan százalék.
Ha figyelembe vesszük, hogy a Tesla idén 180 - 240 000 autót értékesített globálisan negyedévente, akkor máris látszik, hogy mennyire fontos megállapodást hoztak tető alá a Hertz-cel: a tavaly májusban még csődöt jelentő kölcsönzőhálózat az Ars Technica cikke szerint százezer Model 3-at rendelt Muskéktól, amit a következő egy évben fognak leszállítani. A Hertz flottájának ötöde így 2022 végére akkumulátorról fog működni. Ezzel együtt a cég több mint háromezer elektromos töltőállomást fog telepíteni az Egyesült Államokban és Európában.
Elon Musk öröme nem felhőtlen: néhány napja bejelentette Twitteren, hogy vissza kell, hogy vonják "teljesen önvezetőnek" nevezett vezetéstámogató rendszerük legújabb, még mindig béta verzióját. A Gizmodo cikke szerint a frissítés érintette a stop tábláknál megállást, a sávváltást és a követési távolságot, valamint a keresztbe elhaladó járművek sebességének megbecsülését is, de hibák maradtak benne. Voltak, akik arról számoltak be, hogy az autójuk ok nélkül figyelmeztette őket a megfelelő követési távolság betartására, sőt, az Autopilot lekapcsolásakor volt, akinél satuzott a kocsi. Az eggyel korábbi verzióra visszatérés után pedig akadtak, akik egyáltalán nem tudták használni a Teslájuk vezetéstámogató rendszerét.
Persze béta verzióban előfordulnak hibák, de egy jármű nem tökéletes szoftvere nagyobb galibákat tud okozni, mintha a kedvenc weboldalunk nem töltődne be megfelelően a nyilvános tesztidőszakban. A TechCrunch arról ír, hogy az USA Közlekedésbiztonsági Bizottságának az elnöke levélben fordult Elon Muskhoz: azt kérte, hogy négy év után végre vegyék figyelembe a kéréseiket, és fejlesszenek ki olyan rendszereket, amelyek garantálják, hogy a vezető figyelme folyamatosan az úton, a keze a kormányon marad. Ez azért fontos, mert a Tesla "önvezető" megoldása valójában egy kettes szintű vezetéstámogató rendszer, ami állandó odafigyelést feltételez a sofőr részéről. És ha változatlanul ilyen impozáns ütemben nő az új Teslák száma, nem árt, ha a vásárlók értik, hogy pontosan mire képes az autójuk, és mire nem.
(Borítókép: Charlie Deets/Unsplash)