A Tesla a Golfot és a Cliót lenyomta, a hatóságokat még nem

2021 / 10 / 26 / Pőcze Balázs
A Tesla a Golfot és a Cliót lenyomta, a hatóságokat még nem
Szeptemberben a Model 3 lett Európa legnépszerűbb új autója, a Hertz autókölcsönző-hálózat százezer darabra adott le megrendelést, Elon Musk azonban nem örülhet felhőtlenül: az "önvezetőnek" hívott vezetéstámogató rendszerük új verzióját vissza kellett hívni egy frissítés után.

24 591 Model 3-at adtak el Európában az elmúlt hónapban, ezzel a Tesla belépő szedánja lenyomta a Volkswagen Golfot, a Renault Cliót, az 500-as Fiatot, de még a Dacia Sanderót is - írja a The Verge. Ez az első olyan, nem a kontinensen gyártott autó, ami ilyen előkelő helyen végzett a havi eladási listákon. A Jato Dynamics kutatócég szakértői kiemelték: a chiphiány miatt egyébként huszonöt százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ilyenkor, illetve a kormányok támogatása sem elhanyagolható, ha az elektromos járművek eladási statisztikáit vizsgáljuk. Összességében a hibrid és a teljesen elektromos modellek már az összes új eladott autó negyedét teszik ki Európában. Vannak országok, ahol ez a szám még magasabb: Norvégiában például már nyolcvan százalék.

Ha figyelembe vesszük, hogy a Tesla idén 180 - 240 000 autót értékesített globálisan negyedévente, akkor máris látszik, hogy mennyire fontos megállapodást hoztak tető alá a Hertz-cel: a tavaly májusban még csődöt jelentő kölcsönzőhálózat az Ars Technica cikke szerint százezer Model 3-at rendelt Muskéktól, amit a következő egy évben fognak leszállítani. A Hertz flottájának ötöde így 2022 végére akkumulátorról fog működni. Ezzel együtt a cég több mint háromezer elektromos töltőállomást fog telepíteni az Egyesült Államokban és Európában.

Kettőt előre, egyet hátra

Elon Musk öröme nem felhőtlen: néhány napja bejelentette Twitteren, hogy vissza kell, hogy vonják "teljesen önvezetőnek" nevezett vezetéstámogató rendszerük legújabb, még mindig béta verzióját. A Gizmodo cikke szerint a frissítés érintette a stop tábláknál megállást, a sávváltást és a követési távolságot, valamint a keresztbe elhaladó járművek sebességének megbecsülését is, de hibák maradtak benne. Voltak, akik arról számoltak be, hogy az autójuk ok nélkül figyelmeztette őket a megfelelő követési távolság betartására, sőt, az Autopilot lekapcsolásakor volt, akinél satuzott a kocsi. Az eggyel korábbi verzióra visszatérés után pedig akadtak, akik egyáltalán nem tudták használni a Teslájuk vezetéstámogató rendszerét.

Persze béta verzióban előfordulnak hibák, de egy jármű nem tökéletes szoftvere nagyobb galibákat tud okozni, mintha a kedvenc weboldalunk nem töltődne be megfelelően a nyilvános tesztidőszakban. A TechCrunch arról ír, hogy az USA Közlekedésbiztonsági Bizottságának az elnöke levélben fordult Elon Muskhoz: azt kérte, hogy négy év után végre vegyék figyelembe a kéréseiket, és fejlesszenek ki olyan rendszereket, amelyek garantálják, hogy a vezető figyelme folyamatosan az úton, a keze a kormányon marad. Ez azért fontos, mert a Tesla "önvezető" megoldása valójában egy kettes szintű vezetéstámogató rendszer, ami állandó odafigyelést feltételez a sofőr részéről. És ha változatlanul ilyen impozáns ütemben nő az új Teslák száma, nem árt, ha a vásárlók értik, hogy pontosan mire képes az autójuk, és mire nem.

(Borítókép: Charlie Deets/Unsplash)

További cikkek a témában:

A Tesla legfuturisztikusabb járműve 2022-ben érkezhet, de kicsit más formában, mint eredetileg tervezték A Cybertruck új felépítésű prototípusát tesztelték Kaliforniában, a cég járműmérnökségi alelnöke megerősítette a híreket, miszerint a jármű gyártásának kezdetére jövőre számíthatunk.

Elon Musk akár billiárdos is lehet A Morgan Stanley elemzője jutott erre az eredményre, és Musk a történelmi léptékű vagyont vagyont a SpaceX sikerének köszönheti majd.

Beperelték a Teslát a rendőrök, akiket elütött egy önvezető módban működő Model X Szerintük a vállalat tud az Autopilot rendszer hibáiról, mégsem orvosolja azokat.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.