A brazil modellnek 2,4 millió követője akad az Instagramon, és a szóban forgó lájk után azzal viccelődött, hogy most már biztosan a Mennybe megy. Amilyen jó tett a sztori Natalia Garibotto-nak, valamint az ügynökségének, akkora a homály a Vatikánban azzal kapcsolatban, hogy mi történhetett – számol be róla a The Guardian. Azt nem tudni, hogy pontosan mikor érkezett a lájk a pápa hivatalos Instagram-oldaláról, a „franciscus”-ról, de november 13-án még biztosan látható volt, és csak másnap vonták vissza, nem sokkal azután, hogy a Catholic News Agency (CNA) megkérdezte a Szentszék sajtóosztályát, hogy fűznének-e kommentet az esethez. Akkor még a Vatikán nem kívánt spekulálni a történtekről.
A CNA szerint később, november 18-án, a Vatikán úgy nyilatkozott, hogy a lájk a hiányos öltözékes képre nem a Szentszéktől érkezett, és kezdeményezték, hogy az Instagram vizsgálja ki, mi történhetett. Azt sem tudni jelenleg, hogy mely eszközökön frissítik a pápa hivatalos oldalait az Instagramon és a Twitteren, ahogy az sem tisztázott, hogy akik ezt a frissítést végzik, ugyanazon az eszközön a saját fiókjaikat is szokták-e kezelni. Az Instagram ugyanis lehetővé teszi, hogy egy eszközön több fiók is elérhető legyen.
Ferenc pápa nagyon népszerű a közösségi médiában, Instagramon 7.3 millió követője akad. (A pápai Instagram-fiók, a franciscus nem követ egyetlen fiókot sem.) Twitteren pedig 18,8 millió fiók követi a Szentatyát, és a pápa volt 2017-ben a legnépszerűbb világvezető ezen a platformon. Ugyanakkor a pápa csak ritkán nyilvánul meg ténylegesen ezeken a felületeken: helyette egy csapat kezeli a fiókjait. Ahogy az angol nyelvű La Croix szerkesztője nyilatkozott a The Guardiannek: A pápa nem olyan, mint Donald Trump, nem csak üldögél egész nap és tweetelget a telefonján vagy a számítógépén. A Szentatya ehelyett főleg csak jóváhagyja a tweet-bejegyzéseket, a lájkokat viszont sosem. A pápa akkor szokott személyesen megnyilvánulni, ha vészhelyzet van valahol, vagy kialakult valami fontos szituáció a világban, ami érinti az egyházfőt. Minden egyéb esetben a kommunikációs osztály menedzseli ezeket a fiókokat, és hogy mi történhetett... Ki tudja – zárta nyilatkozatát az újságíró.
(Címlapkép/nyitókép: Pixabay)
Kiderült, ki áll a jelenleg leggyorsabban növekvő közösségi oldal mögött
A Facebookon, a Twitteren, de még a TikTokon is cenzúrázzák Trumpot
Szívbemarkoló animációs rövidfilm készült a közösségi média hamis világáról