A vegyipar is lehet zöld? Az RWE és a BASF mindenesetre megpróbálkozik a dologgal

2021 / 05 / 24 / Rácz Tamás
A vegyipar is lehet zöld? Az RWE és a BASF mindenesetre megpróbálkozik a dologgal
A BASF és az RWE a vegyipar "klímavédelmi világítótornyát" építi fel Ludwigshafenben, megújuló energiával és zöld hidrogénnel.

Az erőművek építésére és üzemeltetésére specializálódott német energiaszolgáltató, az RWE valamint a BASF vegyipari vállalat együttműködési megállapodást kötött olyan fejlesztések megvalósításáról, melyek a vegyipar CO2-kibocsátásnak csökkentését szolgálják. A két cég pénteken mutatta be közös projektjük tervét, mely szerint az RWE két gigawatt kapacitású tengeri szélerőmű-parkot épít, amely zöld energiát biztosít a BASF ludwigshafeni üzemegysége számára.

A tervek szerint 2030-ra felépülő új szélturbina-parkból érkező évi 7500 GWh-nyi zöld energia 80%-át közvetlenül használják fel a gyártási eljárásokban a BASF-nél. A zöldáram a jelenlegi fosszilis forrásokból származó energiát váltja ki olyan petrolkémiai műveleteknél, mint például a szénhidrogének krakkolása vagy a metán pirolízise.

Utóbbi művelet során a metánból nagy tisztaságú szén és hidrogén keletkezik. A szén felhasználható a bányászati tevékenységből származó szén kiváltására (például az acéliparban), a hidrogén pedig mehet ahhoz a többi zöld hidrogénhez, amit a szélturbinák energiájából vízből állítanak majd elő.

Az energia maradék 20 %-át ugyanis zöld hidrogén (megújuló energiával végzett vízbontással készülő, CO2-emisszió mentesen gyártott hidrogén) előállítására használják. A hidrogén pedig a jövő egyik fontos köztes energiatárolója a háztartási és ipari energetika illetve a közlekedés számára.

Ha minden jól megy, 2030-tól, az új szélerőművek termelésének felfuttatásától kezdve a ludwigshafeni BASF-üzem önmagában 2,8 millió tonnával csökkenti éves CO2-kibocsátását, de az új zöldenergia-kapacitás ezen felül még egymillió tonna szén-dioxid emisszióját tünteti el a német gazdaságból. A fejlesztéshez a két nagyvállalat nem használ fel állami forrásokat.

További cikkek a Rakétán:

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.

Hidrogénautó is indul a 2023-as Dakar Rally-n Egy francia motorsport-csapat egy német járműfejlesztő vállalattal közösen építi a hidrogéncellás versenyautót.


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Most lehet vége a vadnyugatnak az AI-cégeknél
Most lehet vége a vadnyugatnak az AI-cégeknél
Eddig viszonylag szabadon vadászhattak össze maguknak adatokat az internetről, most egy huszárvágással akadályozná meg ezt egy infrastruktúra-szolgáltató.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.