A villanyautóipar visszavág az olajlobbinak: ellenőrizhetetlen adatokra ellenőrizhetetlen adatok a válasz

2021 / 03 / 07 / Rácz Tamás
A villanyautóipar visszavág az olajlobbinak: ellenőrizhetetlen adatokra ellenőrizhetetlen adatok a válasz
Videó magyar szinkronnal arról, hogy az elektromos autó miért is környezetkímélőbb mégis a benzinesnél, dízelnél.

Egy biztos: az ipar rombolja a természeti környezetet. Ezzel nem nagyon van mit tenni, ha valamit ki akarunk bányászni, meg akarunk olvasztani, ha akár csak meg akarjuk termelni a nyersanyagokat a mezőgazdaságban, az szükségszerűen beavatkozással jár a természet működésébe. Ez a beavatkozás viszont mára annyira erőteljessé vált, hogy az emberiség szinte teljes tudományos és politikai konszenzus mellett elkezdte radikálisan visszafogni azt a szennyezést, amit a legveszélyesebbnek érez: a Föld klímáját felborító szén-dioxid-emissziót.

Az életünk nagyjából minden területét érintő átállási folyamatot nagyban színesítik a különböző gazdasági érdekek összeütközései. Ezek egyik legismertebb és legtöbb érzelmet kiváltó területe az autóipar változása, az olajkorszak átalakulása elektromos korszakká. Az autóipar szeretne még minél több profitot kinyerni egy évszázados fejlesztési folyamatból. Az olajipar is próbálja minél tovább fenntartani a termelő- és feldolgozóipar működtetését. Az új villanyautós cégek pedig igyekeznek gyorsítani az átmenetet és minél gyorsabban felfuttatni saját termelésüket. Ami természetesen megint csak környezetkárosításokkal jár, amire hivatkozva az ellenérdekelt felek próbálják lassítani ugyanezt a folyamatot.

Ebben a háborúban az emberek, a fogyasztók érzelmeire ható PR-eszközök is születnek, szép számmal. Ezek közül mutatunk be most egy újabbat: az elektromos autós lobbi válaszát azokra a korábbi hagyományos autós felvetésekre, mely szerint olajjal autózni összességében esetleg mégis kevésbé környezetkárosító, mint elektromossággal.

A videóban szereplő adatok természetesen nagyrészt éppen annyira kevéssé ellenőrizhetők, mint a korábbi, túloldalról érkezett videók adatai. Egyelőre leginkább elvi és érzelmi alapon kell eldöntenünk, hogy a következő autónk elektromos lesz-e vagy benzines, esetleg dízel. Hosszú-, sőt: ma már középtávon viszont már egyértelmű, hogy az olajkorszaknak az egyéni közlekedésben vége. A kérdés már csak az, hogy ezek a videók és a belsőégésű lobbitól érkező párjaik mennyire tudják gyorsítani vagy lassítani az átállást az emberiség egyik környezetkárosító tevékenységéről egy másikra - amiről azért nagyon reméljük, hogy fenntarthatóbb.

Ez is érdekelhet:

Ha te is úgy akarod, a Volkswagen elektromos kabriót is fog gyártani A VW felsővezetői a Twitteren, a Weibón és a LinkedInen várják az emberek véleményét arról, hogy szükség van-e egy elektromos kabrióra.

Az elektromos motoroknál nem a minél gyorsabb újratöltés, hanem az akkucsere lesz a jövő útja A cserélhető akkus megoldás az elektromos autóknál nem aratott sikert, de az elektromos motorkerékpároknál még lehet belőle valami.

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Félkerekű, önegyensúlyozó vonatok és autók – a giroszkópos járművek őrült története: 1. rész
Félkerekű, önegyensúlyozó vonatok és autók – a giroszkópos járművek őrült története: 1. rész
Azt hihetnénk, hogy az önegyensúlyozó járművek olyan technológia, amelytől még távol vagyunk. Pedig ilyen járműveket már a huszadik század elején is fejlesztettek méghozzá sikerrel – akár olyan hatalmas tömegű eszközöket is “félkerékre” pakoltak, mint a vonat. Ám ha így tombolt a giroszkóp-őrület, hova tűntek ezek a járművek?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.