Ha te is úgy akarod, a Volkswagen elektromos kabriót is fog gyártani

2021 / 03 / 02 / Rácz Tamás
Ha te is úgy akarod, a Volkswagen elektromos kabriót is fog gyártani
A VW felsővezetői a Twitteren, a Weibón és a LinkedInen várják az emberek véleményét arról, hogy szükség van-e egy elektromos kabrióra.

A VW közzétett két koncepciórajzot az ID.3 elektromos autó nyitott tetős verziójáról. Ezek még nem kész terméktervek, csak vitaindítónak szolgálnak egy költségtakarékos közvélemény-kutatáshoz, amelyben a cég topmenedzserei mérik fel, érdemes-e az ötlettel tovább foglalkoznia a cégnek.

A Volkswagen elnök-vezérigazgatója, Herbert Diess a Twitteren, a LinkedInen és a kínai Weibón várja a véleményeket az elektromos kabrióról, illetve Ralf Brandstätter márkaigazgató is ott figyel a LinkedInen, ha valakinek esetleg volna mondanivalója az ő számára az elképzelésről. Igazán lelkesítő, hogy egy autógyártó ennyire közvetlenül kommunikál a közönséggel!

Hogy van-e értelme kabrió villanyautót gyártani, az valóban színtisztán marketingjellegű kérdés. Egy nyitható tetős kocsi szükségszerűen kevésbé hatékony a zárt karosszériás modellváltozatnál: a szerkezeti merevítések miatt nehezebb, a légellenállása nagyobb, így hatótávolsága is biztosan kisebb lenne egy feltöltéssel (ugyanazzal a technikával a lemezei alatt, mint a zárt változaté). De a kabriózás sosem a racionalitásról szólt, hanem a szabadságérzetről és persze a látványos megjelenésről, a stílusról, a különlegességről, amiért sokak számára nem nagy ár, ha pár vagy pár tíz kilométerrel hamarabb kell megállni tölteni.

Elektromos, nyitható tetejű autót jelenleg tudomásunk szerint senki nem készít nagy sorozatban az autóiparban. Van viszont két majdnem-kivétel.


BMW i8: kabrió, de nem tisztán elektromos

Citroën e-Mehari: kabrió és elektromos, de nem teljesen autó

Az egyik a már nem gyártott BMW i8 nyitott tetős változata, amely ugyan néhány tíz kilométert meg tud tenni villannyal, technikailag azonban plug-in hibridnek számít, illetve a Citroën e-Mehari, amelynek nyitható a teteje és tisztán elektromos a technikája is, visszafogott menetteljesítménye miatt viszont nem tekinthető teljesértékű autónak.

Ez is érdekelhet:

Az elektromos motoroknál nem a minél gyorsabb újratöltés, hanem az akkucsere lesz a jövő útja A cserélhető akkus megoldás az elektromos autóknál nem aratott sikert, de az elektromos motorkerékpároknál még lehet belőle valami.

Elon Musk szerint a jövőre érkező Tesla Roadster képes lesz lebegni a föld felett A Tesla tulajdonosa néhány éve már belebegtette, hogy a SpaceX-től kölcsönvett technológiával egy különleges hajtóművel szerelné fel a jövőre érkező sportkocsit, de úgy tűnik, azóta jelentősen továbbgondolta az ötletet.

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.

 


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
Az Astrolab, az Intuitive Machines és a Lunar Outpost kapta a lehetőséget arra, hogy új rovert fejlesszen a leendő holdi missziók számára.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.