A VW közzétett két koncepciórajzot az ID.3 elektromos autó nyitott tetős verziójáról. Ezek még nem kész terméktervek, csak vitaindítónak szolgálnak egy költségtakarékos közvélemény-kutatáshoz, amelyben a cég topmenedzserei mérik fel, érdemes-e az ötlettel tovább foglalkoznia a cégnek.
A Volkswagen elnök-vezérigazgatója, Herbert Diess a Twitteren, a LinkedInen és a kínai Weibón várja a véleményeket az elektromos kabrióról, illetve Ralf Brandstätter márkaigazgató is ott figyel a LinkedInen, ha valakinek esetleg volna mondanivalója az ő számára az elképzelésről. Igazán lelkesítő, hogy egy autógyártó ennyire közvetlenül kommunikál a közönséggel!
Hogy van-e értelme kabrió villanyautót gyártani, az valóban színtisztán marketingjellegű kérdés. Egy nyitható tetős kocsi szükségszerűen kevésbé hatékony a zárt karosszériás modellváltozatnál: a szerkezeti merevítések miatt nehezebb, a légellenállása nagyobb, így hatótávolsága is biztosan kisebb lenne egy feltöltéssel (ugyanazzal a technikával a lemezei alatt, mint a zárt változaté). De a kabriózás sosem a racionalitásról szólt, hanem a szabadságérzetről és persze a látványos megjelenésről, a stílusról, a különlegességről, amiért sokak számára nem nagy ár, ha pár vagy pár tíz kilométerrel hamarabb kell megállni tölteni.
Elektromos, nyitható tetejű autót jelenleg tudomásunk szerint senki nem készít nagy sorozatban az autóiparban. Van viszont két majdnem-kivétel.
Az egyik a már nem gyártott BMW i8 nyitott tetős változata, amely ugyan néhány tíz kilométert meg tud tenni villannyal, technikailag azonban plug-in hibridnek számít, illetve a Citroën e-Mehari, amelynek nyitható a teteje és tisztán elektromos a technikája is, visszafogott menetteljesítménye miatt viszont nem tekinthető teljesértékű autónak.