Az LG szerdán a CES-en tartott bemutatóján fedte fel a nyilvánosság előtt, hogy elképzelésük szerint hogyan is nézhet majd ki a közlekedés azokban az időkben, mikor elterjed az önvezető technológia és az embereknek már nem lesz más dolga, mint élvezni az utazást, miközben A-ból B-be szállítja őket a járművük. Az Omnipod minden olyan funkcióval rendelkezik, amit egy futurisztikus járműtől elvárna a tulajdonosa: a belső tér tágas és minden kényelemmel ellátott, az adatokat hatalmas kijelzők mutatják, és az egész jármű tulajdonképpen inkább hasonlít egy kis méretű luxus lakosztályra, mint valódi szállítóeszközre.
A kisbusz nem csak az utazás iránti igényt igyekszik kielégíteni, hanem sok más kívánalomnak is megfelel: a berendezés részét képezi a beépített hűtő, hogy útközben is lehessen fogyasztani és a mini-ruhásszekrény is, az ülések egymás felé fordulnak, hogy lehetőség nyíljon a beszélgetésre, emellett az infotainment rendszer sem hiányozhat a garnitúrából.
Hasonló ötletekkel találkozhatunk más gyártók tervei között is, a Baidu robotautója például szintén hatalmas képernyővel és zéró gravitációs székkel biztosítja a kellemes utazást, a Waymo önvezető kisbusza az Omnipodhoz hasonlóan elhúzható ajtóval rendelkezik és nem tartalmaz pedálokat vagy kormányt, a Heatherwick Stúdió által megálmodott Airo pedig szükség esetén komplett nappalivá vagy hálószobává alakítható. Ami kiemeli az LG podját a hasonló koncepciójárművek közül, és egészen különleges jelleget ad az Omnipodnak, az a virtuális avatár jelenléte, amely az utasokat majdnem szó szerint az ajtóban várja és asszisztensként funkcionálva teljesíti kívánságaikat. Az óriás kijelzőkön megjelenő személy Rhea Keem, a cég saját digitális influenszere, aki (ami) segített a CES-en való bemutatón is ismertetni az LG legújabb fejlesztéseit. Az avatár az Omnipodban egyfajta portásként, asszisztensként és szórakoztató társként működne, egy másik dimenzióba emelve az utazás élményét.
Az Omnipod azonban, bármennyire beleillik a futurisztikus önvezető kisbuszok sorába, valójában csak egy koncepció, ami a jövő fejlesztéseinek irányát mutatja, de lehet, hogy soha nem válik valódi termékké. Az LG kevés konkrét részletet osztott meg a járművel kapcsolatban a honlapján és arról sem esett szó, hogy mikor kerül sor a gyártásra, de a bemutató látványosan szemléltette, hogy potenciálisan mennyire megváltozhat az utazás élménye az önvezető technológia és a virtuális világ kombinációjának köszönhetően.
(Fotó: LG)