A Volkswagen bemutatta a robotot, ami automatikusan feltölti az elektromos autónkat

2021 / 01 / 01 / Bobák Áron
A Volkswagen bemutatta a robotot, ami automatikusan feltölti az elektromos autónkat
A villanyautók egyik legnagyobb hátránya, hogy a belső égésű motoros autókhoz képest eléggé lassan lehet csak őket tölteni, így ha nincs lehetőségünk otthon tölteni őket, akár órákat is várakozhatunk a töltőállomáson, amiből Magyarországon egyelőre elég kevés is áll a rendelkezésre.

Ami viszont most még hátrány, a jövőben akár előnyére is válhat az elektromos autóknak, ugyanis a Volkswagen kifejlesztett egy robotot, ami teljesen automatikusan képes feltölteni a parkoló autókat, így a tulajdonosnak többé nem kell az akkumulátor töltésével foglalkozni. A Volkswagen szerint az autótöltő droid mindent képes egyedül elvégezni, beleértve a csatlakozó fedelének a kinyitását és lezárását, és egyszerre több autót is képes tölteni.

"A jövőre nézve az egyik legnagyobb kihívás a szektor számára egy hatékony töltési infrastruktúra kiépítése" - nyilatkozta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy a német gyártó már több megoldást is bemutatott ennek elérésére, hiszen a töltőrobot mellett olyan flexibilis gyorstöltőállomást is fejlesztettek, amit szinte bárhol üzembe lehet helyezni.

Utóbbi technológiát már 2021-ben elkezdik telepíteni Kínában, de hogy a mobil töltőállomás mikor és hol állhat először munkába, arról egyelőre nincs hír. Az elektromos autók töltése nem csak a töltési technológia fejlődése miatt okoz majd egyre kisebb problémát, hiszen ha minden a tervek szerint halad, már néhány éven belül megjelenhetnek a piacon az első szilárdtest-akkumulátorral ellátott autók, amiket akár néhány perc alatt fel lehet tölteni, és az akkumulátoros autóknál szintén jóval gyorsabban tölthető üzemanyagcellás hidrogénautók is egyre komolyabb piaci részesedéssel bírnak.

További cikkek a témában:

Már rendelhető az elektromos autó, amit soha nem kell tölteni A jövőre érkező Aptera lehet az első olyan közúti autó, ami száz százalékban napelemekkel működik.

A Toyota már jövőre bemutathatja a világ első szilárdtest-akkumulátoros autóját, amit mindössze tíz perc lesz újratölteni A Nikkei Asia szerint a szilárdtest-akkumulátorral felszerelt autó hatótávja 500 kilométer lehet, a feltöltéséhez pedig mindössze tíz percre lesz szükség.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.