A Porsche, a Siemens Energy és még néhány vállalat közös pilot-projektet indított szintetikus, CO2-semleges technológiával készülő üzemanyag gyártására. A szélenergia felhasználásával készülő benzinhelyettesítőnek már neve is van: electrofuel vagy eFuel.
A Chilében épülő kísérleti üzemet a Siemens által 36 millió eurós beruházásban telepített, 2,3 megawattos szélerőmű-park látja el energiával. A gyártási folyamat tulajdonképpen egy fordított légzésnek vagy fordított égésnek felel meg: szén-dioxidból és vízből elektromos energia felhasználásával a benzinhez hasonlóan hasznosítható szénhidrogén (egészen pontosan metanol), melléktermékként pedig oxigén keletkezik. A szén-dioxidot a Global Thermostat nevű cég technológiájával a légkörből nyernék ki, a brit Johnson Mathey vegyipari cég eljárásával készülő metanolból pedig az Exxon boszorkánykonyhájában készítenének adalékolással a benzinnel többé-kevésbé megegyező fizikai tulajdonságokkal rendelkező, a benzinre vonatkozó szabványoknak is megfelelő motor-üzemanyagot.
Az előzetes tervek szerint 2022-ben 130 ezer liter eFuel készülhet a chilei üzemben, amit a Porsche 20 millió euróért venne át. Ez egységárra kiszámolva iszonyú sok pénz a benzin árához képest: csaknem 154 euró, 55 ezer forint per liter, de ebben az első "főzetben" még benne van a pilot kutatási költségeinek jó rész is. A Porsche és a Siemens azt mondja, hogy céljuk 2026-ra már százmillió literes nagyságrendű termeléssel 1,5 euró, mai áron 536 forint alatti literenkénti áron előállítani a benzinpótlékot. Ez pedig nem sokkal magasabb a mai szénhidrogén-áraknál.
Ha a chilei pilot beválik, a tervek szerint Európa és Afrika szeles partvidékein sorra nyílhatnak a hasonló üzemek a jövőben. Hogy aztán az eFuel széles körben használatba kerülő üzemanyag lesz-e, esetleg a repülésben lesz-e komoly szerepe vagy csupán egy klímasemleges lehetőség marad arra, hogy a megrögzött benzinmotor-fanok az elektromos mobilitási korszakban is élhessenek szenvedélyüknek, legalább a versenypályákon de akár a közutakon is - ez még a jövő titka. Ahogy az is, hogy a megújuló energiaforrások felhasználásával jól raktározható és szállítható egyéb üzemanyagok (hidrogén, ammónia) előállításával foglalkozó egyéb nagyszabású ipari vállalkozások, tervek mellett egyáltalán lesz-e még szükség vagy meddig lesz még szükség szénhidrogénre a jövőben.
A Porsche mindenesetre már jelezte, hogy az eFuelt kezdetben látogatói élményközpontjaikban és a motorsportban kívánják majd hasznosítani. Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója kifejezetten deklarálta is, hogy a cég fejlesztéseiben az elektromos mobilitás élvez abszolút elsőséget, az eFuel gyártását csak a Föld bizonyos tájain rendelkezésre álló megújuló energia-felesleg egy lehetséges hasznosításának tekintik.