A Volkswagen különös járművet alkotott, ami egyszerre vonat és kisbusz

2024 / 08 / 02 / Bobák Zsófia
A Volkswagen különös járművet alkotott, ami egyszerre vonat és kisbusz
Újra száguld a vonattá alakult T1, amit még 1955-ben készítettek el.

A Volkswagen az 1950-es években készítette el a Martin Beilhack és a Waggon- und Maschinenbau GmbH Donauwörth cégek segítségével azt a 30 darab különleges járművet, aminek megépítését a Német Szövetségi Vasút (Deutsche Bundesbahn) kezdeményezte, szükségük volt ugyanis néhány járműre, amivel a pályák állapotának felmérését és javítását könnyen el lehetett végezni. A hibridet a Volkswagen népszerű kisbuszából, a Bullinak is nevezett Transzporterből alakították ki, úgy, hogy a jármű teljes egészében a síneken való közeledéshez legyen adaptálva.

A buszokból ezért hiányzik a kormány, viszont acélkereket kaptak.

A Bullik kívülről ahhoz hasonlóan néznek ki, mint az eredeti T1-esek, csak közelebbről látszik az átalakítás, például (értelemszerűen) a hagyományos kerekek hiánya vagy a módosított világítás, amit a vasúti szabványoknak megfelelően szereltek be. A járművek legspeciálisabb jellemzője, ami csak ritkán látható, de a Volkswagen kisfilmjében (0 perc 50 másodperctől kezdve) megfigyelhetjük, a hidraulikus rendszer, amellyel könnyedén fel lehet őket emelni a sínekről. A berendezéssel egyetlen ember is képes rá, hogy megfordítsa a kis vonatbuszt, így nem kell tolatni vele. A Klv-20-ként is ismert, közel 4 méter hosszú vasúti Bullik 21 kW/28 PS Volkswagen motorral működnek/működtek, 670 kilogramm teherbírásúak, kerekeik 550 mm szélesek és gumialkatrészeket tartalmaznak a zaj csökkentése érdekében. Túl gyorsan nem lehet "hajtani" velük, mivel maximális sebességük csak 70 km/h.

A járműveket a vasúti sínek és a pályaberendezések ellenőrzésére és javítási munkák kivitelezéséhez használták a 70-es évekig, majd leszerelésük után elkallódtak, magángyűjtőkhöz kerültek, de kevés maradt fenn működőképes állapotban. A videóban szereplő példányt a Volkswagen Kereskedelmi Járművek (VWNO) klasszikus járművekkel foglalkozó osztályának munkatársai szerezték be és jelenleg Hannoverben tartózkodik a klasszikusok kollekciójának részeként.

A járműhöz hasonló hibrid busz-vonatot Japánban 2021-ben üzemeltek be: az ACR (Asa Coast Railway) vasúttársaság által működtetett DMV (dual-mode vehicle) azonban utasokat szállít és nem csak a síneken tud közlekedni, hanem egy szakaszon átalakul valódi kisbusszá és az aszfalton folytatja útját.

(Fotó: Volkswagen)


A személyesség luxusa: így lesz az ajándékból igazi emlék
A személyesség luxusa: így lesz az ajándékból igazi emlék

A karácsonyi ajándékozás az egyik legnehezebb műfaj. Na nem azért, mert ne lenne miből választani… épp ellenkezőleg! Sok a lehetőség, közben sok az elvárás, mégis valahogy eltűnik a lényeg, mégpedig az, hogy a figyelmünket adjuk. Karácsony előtt mindig ugyanaz a kérdés kering a fejemben: vajon mit adjak annak, akinek tényleg szeretném megmutatni, hogy mennyire fontos nekem?

Őszi stílus, határozott karakterrel – megérkezett a Beverly Hills Polo Club legújabb kollekciója
Őszi stílus, határozott karakterrel – megérkezett a Beverly Hills Polo Club legújabb kollekciója
Pontosan erre az időszakra készült: magabiztos, kényelmes és kortalan darabokkal, amelyek egyszerre működnek a hétköznapokban és az elegánsabb alkalmakon is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.