A Volkswagen az 1950-es években készítette el a Martin Beilhack és a Waggon- und Maschinenbau GmbH Donauwörth cégek segítségével azt a 30 darab különleges járművet, aminek megépítését a Német Szövetségi Vasút (Deutsche Bundesbahn) kezdeményezte, szükségük volt ugyanis néhány járműre, amivel a pályák állapotának felmérését és javítását könnyen el lehetett végezni. A hibridet a Volkswagen népszerű kisbuszából, a Bullinak is nevezett Transzporterből alakították ki, úgy, hogy a jármű teljes egészében a síneken való közeledéshez legyen adaptálva.
A buszokból ezért hiányzik a kormány, viszont acélkereket kaptak.
A Bullik kívülről ahhoz hasonlóan néznek ki, mint az eredeti T1-esek, csak közelebbről látszik az átalakítás, például (értelemszerűen) a hagyományos kerekek hiánya vagy a módosított világítás, amit a vasúti szabványoknak megfelelően szereltek be. A járművek legspeciálisabb jellemzője, ami csak ritkán látható, de a Volkswagen kisfilmjében (0 perc 50 másodperctől kezdve) megfigyelhetjük, a hidraulikus rendszer, amellyel könnyedén fel lehet őket emelni a sínekről. A berendezéssel egyetlen ember is képes rá, hogy megfordítsa a kis vonatbuszt, így nem kell tolatni vele. A Klv-20-ként is ismert, közel 4 méter hosszú vasúti Bullik 21 kW/28 PS Volkswagen motorral működnek/működtek, 670 kilogramm teherbírásúak, kerekeik 550 mm szélesek és gumialkatrészeket tartalmaznak a zaj csökkentése érdekében. Túl gyorsan nem lehet "hajtani" velük, mivel maximális sebességük csak 70 km/h.
A járműveket a vasúti sínek és a pályaberendezések ellenőrzésére és javítási munkák kivitelezéséhez használták a 70-es évekig, majd leszerelésük után elkallódtak, magángyűjtőkhöz kerültek, de kevés maradt fenn működőképes állapotban. A videóban szereplő példányt a Volkswagen Kereskedelmi Járművek (VWNO) klasszikus járművekkel foglalkozó osztályának munkatársai szerezték be és jelenleg Hannoverben tartózkodik a klasszikusok kollekciójának részeként.
A járműhöz hasonló hibrid busz-vonatot Japánban 2021-ben üzemeltek be: az ACR (Asa Coast Railway) vasúttársaság által működtetett DMV (dual-mode vehicle) azonban utasokat szállít és nem csak a síneken tud közlekedni, hanem egy szakaszon átalakul valódi kisbusszá és az aszfalton folytatja útját.
(Fotó: Volkswagen)