Az előbbi problémára értelemszerűen a megújuló energiaforrások jelenthetik a megoldást, azt pedig, hogy magát a gyártást hogyan lehetne zöldebbé tenni, éppen a napokban mutatta be a Volvo. A svéd autógyártó júniusban kötött megállapodást az SSAB nevű acélgyártó vállalattal egy olyan acél létrehozására, amely fosszilis energia felhasználása nélkül készül, aminek érdekében a gyártáshoz szükséges szén helyett elektrolízissel előállított hidrogént használnak.
Az együttműködés eredményeként született meg az a jármű, amit a gyártó egy szerdán tartott sajtótájékoztató keretében mutatott be a nyilvánosságnak - számol be róla az Engadget. A Volvo a zöld acél felhasználásával egy olyan négykerekű teherhordót épített, amit kőfejtőkben és bányákban tudnak használni, és automatikusan is képes közlekedni egy előre beprogramozott útvonalon. Ahogy azt Lars Stenqvist, a Volvo technológiai vezetője a Forbes kérdésére elismerte, a jármű nem teljes egészében, csak "jelentős részben" készül zöld acélból, hiszen a harmadik fél által gyártott alkatrészeknél, például a villanymotornál hagyományos acélt használtak. Stenqvist szerint a 8,2 tonnás jármű tömegéből nagyjából 3 tonnát tesz ki az SSAB-tól kapott acél.
A Volvo jövőre már kis szériában meg is kezdi a jármű gyártását, a gyártókapacitás viszont egyelőre nagyrészt azon múlik, hogy mennyi zöld acélt tud nekik leszállítani az SSAB. Martin Lundstedt, a Volvo-csoport vezérigazgatója a bemutatón hangsúlyozta, hogy ahogyan az ENSZ klímakonferenciáján (COP26) az országoknak sikerült közös nevezőre jutniuk a klímaváltozással kapcsolatban, úgy a vállalatoknak és iparági szereplőknek is együtt kell működniük egymással az üvegházhatású gázok csökkentése érdekében. A vállalatvezető szerint ebben fontos mérföldkő az SSAB-vel kötött megállapodásuk, ami viszonyítási pontot jelenthet a kibocsátásmentes jövő céljának elérésében.
(Fotó: Volvo)