A kínai gyártók teljesen leuralták az afrikai okostelefon-piacot

2021 / 04 / 24 / Bobák Áron
A kínai gyártók teljesen leuralták az afrikai okostelefon-piacot
A kontinensen az Apple labdába sem rúg, a Samsung pedig éppen tavaly veszítette el az első helyét egy kifejezetten az afrikai piacra szakosodott gyártóval szemben.

A Counterpoint Research frissen kiadott jelentése elsőre zavarba ejtő lehet, hiszen a top 10-ben három ismeretlenül csengő név is feltűnik: a Tecno, az Itel és az InfiniX neve nem véletlenül nem tűnik ismerősnek, hiszen mindhárom gyártó a kínai Transsion vállalathoz tartozik, ami kifejezetten az afrikai, dél-ázsiai piacra szánt, olcsó okostelefonokban utazik.


Forrás: Counterpoint Research Market Monitor

Ahogy látható, a sencseni székhelyű cég mára teljesen leuralta az afrikai piacot: a Tecnónak a tavalyi év során sikerült a Samsungot is megelőznie eladásokban, a kontinens öt, legkeresettebb márkájából pedig három hozzájuk tartozik, így összesen már 37%-os részesedéssel bírnak a piacon. A Transsion nem csak a telefonok kedvező árával hódította meg a kontinenst, a készülékeik számos olyan funkcióval bírnak, ami Afrikában különösen népszerű: ilyen például a két SIM-kártya használatát lehetővé tevő dual SIM, a kiemelkedően nagy, jellemzően legalább 5000 milliamperórás akkumulátor, de említhetnénk a telefonok kameráját is, amelyek expozícióját kifejezetten a sötétebb arctónushoz igazították.

A piacvezető Techo jellemzően MediaTek processzorral és alacsonyabb felbontású, folyadékkristályos kijelzővel szereli fel a telefonjait, amelyek közül a jelenlegi legújabb modell, az áprilisban bemutatott Tecno Spark 7P már 90Hz-es képfrissítéssel érkezik. Az európai árakhoz mérten rendkívül olcsó, jellemzően 60 ezer forint alatti telefonok természetesen mellőzik az olyan extrákat, mint a kijelzőbe épített ujjlenyomat-olvasó vagy a vízállóság, de a három-négylencsés hátlapi kamerarendszer már ezeknél sem ritka - igaz, az optikai képstabilizálás, a többszörös optikai zoom vagy a 4K-s felbontású videó ebben a kategóriában még nem játszik.

A Transsionhoz tartozó márkákat leszámítva az afrikai piac első ránézésre amúgy nem sokban különbözik a globális piactól, a Samsung mellett a top 10-ben itt is olyan nevekkel találkozhatunk, mint a Huawei, a Xiaomi, az Oppo és az Apple, noha utóbbinak például már mindössze csak 1%-os részesedése van a piacon. Ez nem is meglepő, hiszen ahogy az a Counterpoint Research grafikonján is látszik, Afrikában az újonnan eladott telefonoknak csaknem a fele száz dollárnál kevesebbe kerül, a 300 dollár feletti szegmens pedig mindössze a teljes piac 6%-át teszi ki. Az Apple legolcsóbb telefonja, a tavaly bemutatott új iPhone SE Nigériában körülbelül 400, Dél-Afrikában 500 dollárba kerül, vagyis a piaci igényekhez mérve már egy meglehetősen drága készüléknek számít.


Forrás: Counterpoint Research Market Monitor

A Counterpoint Research elemzője, Yang Wang szerint 2020 az afrikai piacot is megviselte, a gyártók éves szinten 6,7 %-os visszaesést könyvelhettek el. A kontinensen amúgy hasonló foylamatokat lehetett megfigyelni, mint a világ más részein, a második negyedévben tapasztalt 27%-os visszaesést az év végén erős visszapattanás követte, így az utolsó negyedévben már 1,5%-kal több telefont értékesítettek, mint 2019 azonos időszakában.

(Borítókép: Jean Chung/Getty Images)

További cikkek a témában:

Ez lehet idén a legnépszerűbb okostelefon az iPhone-ok után A Samsung szerdán két új telefont mutatott be: az A52 és az A72 modellek 130 és 175 ezer forint közötti áron kerülnek boltokba, az előbbinek pedig igen jó esélye van rá, hogy a legnépszerűbb androidos telefon legyen az idén.

Átveheti a Xiaomi a Huawei helyét a mobilpiacon? A kiváló ár-érték arányú készülékeiről ismert Xiaomi a tavalyi évhez hasonlóan idén is egy olyan telefont mutatott be az év elején, aminek az ára alig marad el a nagy gyártók csúcskészülékeitől, azonban az Mi 11 esetében ennek már sokkal több értelme van.

Már nem az Apple a világ harmadik legnagyobb mobilgyártója Az Apple-t rosszul érintette az új iPhone bemutatásának elhalasztása, a Huawei hatalmasat zuhant.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.