Az Apple eredményén erősen meglátszik, hogy az új telefonjuk bemutatóját a szokásos, szeptember eleji időpontról október közepére kellett halasztaniuk, hiszen mindössze 41,6 millió telefont értékesítettek, ami több mint tíz százalékos visszaesés a tavalyi eredményeikhez képest. Tegyük hozzá, hogy az Apple hagyományosan a drágább, prémium telefonok piacán erős, ahol feltehetőleg továbbra is magabiztosan őrzik a piacvezető helyüket, az iPhone 12 érkezésével pedig minden esélyük megvan rá, hogy a következő hónapokban visszavegyék a helyüket a Xiaomitól.
Sőt, a legújabb adatok alapján akár arra is lehet esélyük, hogy feljöjjenek a második helyre, hiszen a Huawei hiába őrizte meg a pozícióját, az eladott telefonok számában hatalmas, 22%-os visszaesést könyvelhettek el a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A Huawei idén szintén később mutatta be az új csúcskészülékét, mint tavaly, a gyengébb számokban viszont feltehetőleg nem csak ez, hanem az amerikai kormány által kivetett kereskedelmi embargó is közre játszik, aminek folyományaként a Huawei telefonokon nem működnek a Google szolgáltatásai. A kínai gyártó az előző negyedévben még a Samsungot is beelőzte az eladott telefonok számában, igaz, ez inkább annak volt köszönhető, hogy Kína, ami a Huawei legnagyobb piaca, előbb állt talpra a koronavírus-járványból, mint a nyugati országok, így a Huawei kisebb visszaesést könyvelhetett el a járvány miatt, mint a Samsung.
A negyedév abszolút nyertese a Xiaomi, akiknek az eladásai 42%-kal nőttek a tavalyihoz képest, így 46,5 millió telefonnal állnak a lista harmadik helyén. A Samsung sem lehet elégedetlen, hiszen a 80,4 millió eladott telefonnal 2,9%-kal tudták növelni az eladásaikat tavalyhoz képest, ami az utóbbi időszak hullámvasútja után szép sikernek tekinthető.
Az IDC szerint a telefongyártók összesen 353,6 millió készüléket értékesítettek a negyedévben, ami ugyan 1,3%-os visszaesés a tavalyihoz képest, ám jócskán felülmúlja a piacelemzőcég várakozásait, akik 9%-os visszaesést jósoltak erre az időszakra.
(Business Insider, Borítókép: Stanislav Kogiku/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR