A szemüveg természetesen a Snapchat alkalmazással szinkronban dolgozik, és kettős hullámvezető kijelzővel rendelkezik, melyek a kiterjesztett valóság (AR) effektusok egymásra rétegzését végzik. A szemüvegben négy beépített mikrofon, két sztereó hangszóró és egy beépített érintőfelület is helyet kapott. Az előlapi kamerák észlelik a környezet tárgyait és felületeit, melyekre a felhasználó néz, így a grafika természetesebben képes kölcsönhatásba kerülni a környező világgal.
A Snapchat bejelentése szerint a legújabb szemüvegeik még nem állnak készen a tömegpiacra, így nem is lehet megvenni őket, mivel az akkumulátoruk még csak 30 percig üzemképes, és egyelőre csak az AR fejlesztői közösségből lehet jelentkezni értük.
Spiegel azt szeretné, ha a 200 ezer Snapchat AR-effektusokat fejlesztő egy töredéke kísérletezne az új szemüveggel elérhető élmények létrehozásával. A lépés promóciónak sem utolsó, jó lehetőséget adhat arra, hogy a széles tömegek számára történő elérhetővé tétel előtt még jobban felextrázzák szoftveres tartalommal az új terméket. Spiegel úgy számol, hogy az AR szemüvegek nagyjából egy évtizeden belül válhatnak majd széles körben is elfogadott eszközökké.
"Nem hiszem, hogy eltűnik a telefon. Azt gondolom, hogy az AR szemüvegek következő generációja fejleszti majd az AR beszédvezérelt használatának új módjait, és azt a képességet, hogy valóban képesek legyünk a szemeinkkel bebarangolni a horizontot, a környező világot" - mondta el Spiegel egy interjúban.
A Spectacles nevű szemüvegcsalád első modelljeiben 2016-ban és 2018-ban még csak egyetlen kamera ült a keret sarkában, ezekkel egyedi videókat és fotókat lehetett készíteni. A 2019-es harmadik generációs szemüvegek még egy kamerát kaptak, fejlettebb effektusokkal, kijelzők nélkül. Az AR hatások ekkor még pusztán a Snapchat applikációban kerülhettek rá a videókra. A negyedik generáció a vállalat Snap Lab nevű hardver részlegéből származik, ami például kamerával felszerelt drónokat is fejleszt.
A szemüveg adatai:
A szemüveg Connected Lenses nevű új funkciójával - ha majd egyszer elérhető lesz a készülék - több ember is ugyanazt az effektust láthatja egyszerre, és interakcióba léphetnek az AR-világban. A cég mindezzel egy időben elindította Ghost nevű AR innovációs laboratóriumát is. Az AR szemüvegek piacán szinte minden jelentős technológiai cég fejleszt, köztük a Facebook és az Apple is.
(Forrás: TheVerge Kép: Snapchat)