Új AR szemüveget kínál a Snapchat

2021 / 06 / 27 / Justin Viktor
Új AR szemüveget kínál a Snapchat
A Snapchat vezérigazgatója, Evan Spiegel nemrég bemutatta a cég első valódi kiterjesztett valóság AR szemüvegét. A technológiát demonstrálták is, Spiegel kinyújtott kezére nem létező, virtuális pillangók szálltak. Ha ez lesz a jövő, izgalmas lesz.

Szemüveg az apphoz

A szemüveg természetesen a Snapchat alkalmazással szinkronban dolgozik, és kettős hullámvezető kijelzővel rendelkezik, melyek a kiterjesztett valóság (AR) effektusok egymásra rétegzését végzik. A szemüvegben négy beépített mikrofon, két sztereó hangszóró és egy beépített érintőfelület is helyet kapott. Az előlapi kamerák észlelik a környezet tárgyait és felületeit, melyekre a felhasználó néz, így a grafika természetesebben képes kölcsönhatásba kerülni a környező világgal.

A Snapchat bejelentése szerint a legújabb szemüvegeik még nem állnak készen a tömegpiacra, így nem is lehet megvenni őket, mivel az akkumulátoruk még csak 30 percig üzemképes, és egyelőre csak az AR fejlesztői közösségből lehet jelentkezni értük.

Spiegel azt szeretné, ha a 200 ezer Snapchat AR-effektusokat fejlesztő egy töredéke kísérletezne az új szemüveggel elérhető élmények létrehozásával. A lépés promóciónak sem utolsó, jó lehetőséget adhat arra, hogy a széles tömegek számára történő elérhetővé tétel előtt még jobban felextrázzák szoftveres tartalommal az új terméket. Spiegel úgy számol, hogy az AR szemüvegek nagyjából egy évtizeden belül válhatnak majd széles körben is elfogadott eszközökké.

 

Snapchat Spectacles AR

"Nem hiszem, hogy eltűnik a telefon. Azt gondolom, hogy az AR szemüvegek következő generációja fejleszti majd az AR beszédvezérelt használatának új módjait, és azt a képességet, hogy valóban képesek legyünk a szemeinkkel bebarangolni a horizontot, a környező világot" - mondta el Spiegel egy interjúban.

A Spectacles nevű szemüvegcsalád első modelljeiben 2016-ban és 2018-ban még csak egyetlen kamera ült a keret sarkában, ezekkel egyedi videókat és fotókat lehetett készíteni. A 2019-es harmadik generációs szemüvegek még egy kamerát kaptak, fejlettebb effektusokkal, kijelzők nélkül. Az AR hatások ekkor még pusztán a Snapchat applikációban kerülhettek rá a videókra. A negyedik generáció a vállalat Snap Lab nevű hardver részlegéből származik, ami például kamerával felszerelt drónokat is fejleszt

A szemüveg adatai:

  • súlya 134 gramm
  • beltérben vagy szabadban is viselhető
  • akár 2000 nites fényerő a kijelzőkben
  • két sztereó mikrofon a hangvezérléshez 
  • érintőpad a keret oldalán (Lens Carousel) az Ar effektusok közötti váltogatáshoz

A szemüveg Connected Lenses nevű új funkciójával - ha majd egyszer elérhető lesz a készülék - több ember is ugyanazt az effektust láthatja egyszerre, és interakcióba léphetnek az AR-világban. A cég mindezzel egy időben elindította Ghost nevű AR innovációs laboratóriumát is. Az AR szemüvegek piacán szinte minden jelentős technológiai cég fejleszt, köztük a Facebook és az Apple is.

(Forrás: TheVerge Kép: Snapchat)

Ez is érdekelhet:

Virtuális valóság robotoknak Győrben A győri Széchenyi István Egyetem projektjében a mesterséges intelligencia segítségével növelik az  autonóm járművekkel kapcsolatos kutatások hatékonyságát. A kutatás során robotokat vizsgálnak virtuális, szimulációs környezetben.

Virtuális-öko-valóság szimuláció a Beporzó-parkban A Pollinator Park virtuális valóság élmény, a biológiai sokféleség csökkenésére igyekszik felhívni a figyelmet. A 30 perces interaktív és érzelmileg magával ragadó virtuális valóság-élmény egy futurisztikus világba kalauzol ahol az ember és a természet harmóniában léteznek.

3D-s e-szemüveg, ami figyeli az egészségünket, védi a szemünket, és videojátékot vezérelhetünk vele A VR/AR headsetek mainstream piacának négy nagyobb szereplője, az Oculus, a PlayStation, a HTC és a Valve, főképp a szórakoztató alkalmazásokra, játékokra építik az üzleti modellt, háttérbe szorítva ezzel olyan kiemelkedően hasznos - és nem kevésbé profitábilis - területeket, mint például a digitális egészségügy és annak alkalmazási területei, igényei.  Tudósok egy csoportja most prototípus szinten megmutatta, milyen lehetne egy olyan eszköz, ami mindkét területen helytáll.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Ez az öt probléma az iPhone-okkal az amerikai igazságügy szerint
Ez az öt probléma az iPhone-okkal az amerikai igazságügy szerint
Pert indítottak az Apple ellen, mert szerintük az óriásvállalat illegális monopóliumot üzemeltet az okostelefonok piacán
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.