A győri Széchenyi István Egyetem projektjében a mesterséges intelligencia segítségével növelik az  autonóm járművekkel kapcsolatos kutatások hatékonyságát. A kutatás során robotokat vizsgálnak virtuális, szimulációs környezetben.

 Virtuális környezet

Az önvezető járművek technológiáinak oktatása speciális robotokkal zajlik, melyek segítségével a leendő mérnökök kísérletezhetnek, majd saját kutatási projektjeikbe is beépíthetik ezeket. Az oktatási célú, úgynevezett differenciálhajtású robotok alkalmazása egyre gyakoribb, mert komplex mérnöki területeken adnak lehetőséget a gyakorlati ismeretek tudásanyagának bővítésére. Különösképp az alábbi szakterületek profitálhatnak belőle: 

  •     stabil elektromechanikus platform tervezése és kivitelezése,
  •     szenzorok implementálása és azok szoftveres kezelése, 
  •     különböző elektronikai megoldások együttes alkalmazása.

A SzIE MI által a virtuális, szimulációs környezetben felhasznált járműipari robotokat a Microsoft és a SzIE közös,  Mesterséges Intelligencia Tudásközpont programjában alkalmazzák és a jövőben több száz mérnökhallgatónak teszi lehetővé, hogy megtanulják és saját kutatásaikban is alkalmazzák a mesterséges intelligenciára épülő technológiákat.

Újszerű projekt

„Szövetségünk a járműiparral több évtizedes, ezért nem kérdés, hogy számunkra is prioritás a legújabb technológiák beépítése az oktatásba, ahogy az is, hogy a digitális fejlesztésekre épített kutatásokon alapuló innovációt ösztönözzük kutatóink, oktatóink és hallgatóink körében. Ez a program hozzájárul egyetemünk versenyképességének további növeléséhez, valamint ahhoz, hogy hallgatóink még inkább meg tudják alapozni szakmai karrierjüket” – mondta el dr. Ballagi Áron, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja Ipar 4.0 Központjának témavezetője, az Automatizálási Tanszékének vezetője.

A projekt újszerűsége a robotok számítógépes szimulációjában rejlik. A kísérletek és fejlesztések így  felgyorsíthatók, a szimulációk alkalmazásával gyorsabban és hatékonyabban végezhetők el mérések, tesztelhetők a megoldások, melyeket később valós roboton is ki lehet majd próbálni.

A szimulációk Azure távoli környezetben futnak úgy, hogy közben robot tudása 5G képességekkel vagy új szenzorokkal bővíthető. Az önvezető, autonóm járművek (AV) elterjedésével felmerül az igény a távfelügyeletre és a teleoperációs rendszerek fejlesztésére, és ez a virtuális környezet ezt is támogatja. A magyar felsőoktatás és a Microsoft stratégiai együttműködésének keretében nyolc egyetemen zajlanak mesterséges intelligenciára épített kutatások a Mesterséges Intelligencia Tudásközpontokban. 

„Az MI Tudásközpontokban koncentrálódik a legújabb technológiai tudás, az Azure infrastruktúrában elérhető számítási kapacitás és a szükséges szoftveres háttér is annak érdekében, hogy a hallgatók és szakmai mentoraik egyedülálló kutatásokat vigyenek sikerre” – mondta Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási üzletágának vezetője.

Az MI Tudásközpontok jelenleg a győri Széchenyi István Egyetemen, a Budapesti Gazdasági Egyetemen, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, a Pécsi Tudományegyetemen, a Debreceni Egyetemen, az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen valamint a Gödöllői Szent István Egyetemen működnek. A hálózatot a Microsoft Magyarország az oktatók számára biztosított képzésekkel és speciális tananyaggal támogatja.

(Forrás: Microsoft Magyarország Kép: Pxhere, Pixabay)

Ez is érdekelhet:

Kaliforniában indulhat a fizetős robottaxi-szolgáltatás Kalifornia állam mindig is élen járt az önvezető járművek teszteléséhez szükséges engedélyek megadásában, azt azonban eddig még soha nem engedélyezték, hogy egy ilyen járművel bárki személyfuvarozásba, közkeletű nevén taxizásba kezdjen. Eddig.

A Microsoft átváltott a 32 órás munkahétre - a produktivitás 40 százalékkal megugrott Az emberek kreatívabbak és termelékenyebbek, ha kevesebbet dolgoznak, a Microsoft és más cégek pedig megértették ezt.

A Waymo taxijában nincs sofőr A Waymo a Googlehoz kapcsolódó önvezető autós vállalkozás, megkezdte önállóan működő taxiszolgáltatását anélkül, hogy a kormány mögött emberek ülnének.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Katasztrófafilmek visszatérő motívuma, hogy a pilóták elájulnak/meghalnak, így egy utasnak kell átvennie a gép irányítását, aki aztán a földi irányítás utasításai alapján biztonságosan landol a reptéren. Na de történt-e ehhez hasonló dolog a valóságban?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.