Az Ericsson kutatása több mint 1,3 milliárd felhasználó, köztük 220 millió 5G felhasználó szokásait elemezte, vagyis ez az eddigi legnagyobb 5G felhasználói viselkedést kutató felmérés. Az eredmények szerint az 5G-re váltó felhasználók több időt töltenek felhőből streamelt videojátékokkal és kiterjesztett valósággal, és kevesebbszer veszik igénybe otthonukban és vagy a wifit. Sokan ugyanakkor elégedetlenek a rendelkezésre álló alkalmazásokkal, amelyek szerintük nem használják még ki eléggé az 5G nyújtotta lehetőségeket, és fontosabbnak tartják a beltéri lefedettséget még a letöltési sebességnél is.
A kutatást az Ericsson ConsumerLab részlege végezte, és arra voltak kíváncsiak, hogy milyen hatást gyakorol a 4G/5G váltás az okostelefont használókra, és hogy az ezen túlesett felhasználók mit várnak a jövőben a technológiától. A felmérés 26 országban zajlott, köztük az Egyesült Államokban, Kínában, Dél-Koreában és az Egyesült Királyságban.
A kutatás eredményeképp létrejött tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy az 5G már most új felhasználói szokások megjelenését eredményezte.
Az eredmények szerint az 5G felhasználók az alábbi tevékenységekre fordítottak több időt 4G-s társaikhoz képest (hetente):
Míg a megkérdezett 5G felhasználók a hálózat sebességével elégedettek, nagyjából 70 százalékuk elégedetlen az innovatív szolgáltatások és az 5G képességeit valóban kihasználó új alkalmazások elérhetőségével. Az elégedetlenség mértékét jól példázza, hogy akár 20-30 százalékkal is hajlandóak lennének többet fizetni olyan 5G előfizetésekért, melyekben kifejezetten az 5G-re épülő extra szolgáltatások vannak.
A koronavírus világjárvány miatti korlátozások nagy szerepet játszottak abban, hogy az 5G korai felhasználóinak nagy része főként beltéren használta a technológiát. A beltéri lefedettség fontos az embereknek, ötből egy 5G mobilfelhasználó arról számolt be, hogy az 5G kapcsolat nyújtotta előnyök miatt kevesebbszer csatlakozik a wifire beltéren. A felhasználók kétszer fontosabbnak jelölték meg a beltéri lefedettséget, mint a sebességet vagy az akkumulátor élettartamát.
A kutatás eredményeképpen öt ajánlás is született a szolgáltatók számára, a rövid és hosszútávú felhasználói igényeket is figyelembe véve:
Jasmeet Singh Sethi, a ConsumerLab Ericsson Research elmondta: „Az 5G hálózati élményt vizsgáló eddigi kutatások, főként a hálózat sebességet és lefedettségét vizsgálták független mérésekre alapozva. Csakhogy ugyanilyen fontos annak megértése, hogy a korai 5G felhasználók miként élték meg a technológia használatát. Az ismertetett öt ajánlásra támaszkodva a szolgáltatók felgyorsíthatják az 5G-re váltást és kielégíthetik a felhasználói igényeket”. A teljes felmérés ezen a linken tölthető le.
(Forrás: Ericsson Kép: Ericsson)