Az Apple Watch egyedül lenyomta a svájci óraipart. Mi jön most?

2020 / 02 / 07 / Pőcze Balázs
Az Apple Watch egyedül lenyomta a svájci óraipart. Mi jön most?
Szakértői becslések szerint 2019-ben lényegesen több Apple Watch talált gazdára, mint svájci óra. Mivel egy csuklón nehezen fér el két óra, érthető az összehasonlítás, de valószínű, hogy a nemrég publikált számok inkább egy sikertörténet elejét, mint végét jelentik.

A 9to5mac idézte a Strategy Analytics jelentését, mely szerint míg a svájci óragyárak 21 millió órát értékesítettek tavaly, addig az Apple a cég szerint tízmillióval többet, 31 milliót. Ahogyan a cikk is megjegyzi, az Apple nem publikál részletes adatokat arról, hogy hány Apple Watchot ad el, így ez a szám sokkal inkább alapos becslés, mint tény, de vitathatatlan: a ligát, amibe a termék indításakor be szerettek volna kerülni, már ki is nőtték.

Igaz, az eredeti terveik az elmúlt öt évben rengeteget változtak

Amikor 2015-ben megjelent az első Apple óra, a legolcsóbb modell 349 dollárba került, de lehetett kapni olyan 18 karátos arany verziót is, amiért 17.000 dollárt kellett kicsengetni. Ezt akkor sokan sokféleképp magyarázták, felmerült, hogy ez hadüzenet Svájcnak, de az is, hogy a termék dizájnere, Sir Jony Ive akart ezzel akkorát az asztalra csapni, hogy mindenki felkapja a fejét. A legvalószínűbb ok viszont, hogy fogalmuk sem volt, hogy mi is ez az eszköz pontosan - tömegtermék vagy luxuscikk. Mostanra kiderült, hogy az előbbi: a legdrágább Apple Watch, amit az ember össze tud állítani magának, az Hermès-szel közös kollekciójuk egy-egy darabja, 1399 dollárért. Ez kevesebb, mint a harmada egy belépő szintű Rolex Oyster Perpetualnek, és a harmincada egy fehérarany Day-Date-nek. A skála alján pedig ott a két generációval ezelőtti, de még mindig kapható Apple Watch Series 3, 199 dollárért, itthon 77.900 forintért, ez pedig már az a szint, ahol az automata órák közül Tissot-kat, Swatchokat sem egyszerű találni. Szóval jól hangzik, hogy több Apple Watchot adnak el, mint svájci órát, de ezek a termékek nem konkurensek: nem kizárólag ugyanazoknak szólnak, nem ugyanazt az igényt elégítik ki és nem ugyanannyiba kerülnek.

De akkor kik az Apple Watch konkurensei?

Sajnos nem igazán vannak. Az Apple tőzsdei jelentésében "wearables"-ként hivatkozott kategória, amelybe a fülhallgatóik és az óráik is tartoznak, önmagában beférne az Egyesült Államok 200 legnagyobb vállalata közé. A 2019 végén lezárult negyedévükben többet kerestek ezekkel a termékekkel, mint a számítógépeikkel. A globális okosóra piac fele az Apple-é, a második helyezett a Samsung, 13 százalékkal. Úgy tűnik, hogy az igény hatalmas, a verseny kicsi, és ez nem jó hír.

Mitől tud majd érdekes maradni a kategória?

A Rakéta is beszámolt a nemrég bejelentett Withings okosóráról, ami a légzésünket is képes lesz figyelni, miközben Tim Cookék öt év alatt nem tudtak összehozni egy saját, egyszerű alvásfigyelő appot az órájukra. A hardver persze folyamatosan fejlődik: a jelenlegi, ötödik generációs óra egy zseniális húzással megoldja, hogy folyamatosan működjön a kijelzője, anélkül, hogy az akkumulátor bánná. Egy évvel előtte az EKG volt az az újítás, ami sokakat meggyőzött arról, hogy érdemes megvenniük az első ilyen órájukat, vagy újra cserélni egy korábbit. De mi történt volna, ha egy konkurens igazán megszorongatta volna őket? Sose fogjuk megtudni. De reménykedhetünk abban, hogy a Google - Fitbit páros, vagy egy feljebb kapcsoló Samsung felpörgeti a dolgokat. Svájcnak nem sikerült, de talán nem is igazán próbálkoztak. Ők jól elvannak és ellesznek azzal, hogy az óráik mutatják az időt és a viselő státuszát.

(Fotó: Pixabay)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.