Nem autó, hanem Microlino – hirdeti a cég weboldala, amely a Microlinót az autó és motorkerékpár közti, sovány mezsgye közepébe pozicionálja. Amúgy a cég másik projektje a Microletta, amely egy jópofa, három kerekekű e-robogó könnyen cserélhető akksikkal, ami nyilván a mosatninál derűsebb éghajlati viszonyok esetén válthatja a Microlinót. Egyébként az autóhoz... Vagyis: a járműhöz hasonlóan maga a weboldal is minimalista, és nagyon érthetően magyarázza el a gép paramétereit: 2 (felnőtt) személy és 3 rekesz sör fér el a kocsiban – ezzel ki is merítettük a személy és az áruszállítás összes lehetőségét. Nagyon hirdetik a tölthetőségét is, ami otthoni konnektorról 4 óra alatt történik. Hivatalos töltőállomáson mindez csak 4 órát vesz igénybe. A csomagtartó űrtartalma a számok (nem pedig az alkoholtartalmú italok) nyelvén 220 liter. Az autót hátulra szerelt villanymotor hajtja, két akkumulátorból választhatunk, melyek hatótávolsága 125 vagy 200 kilométer. Az autó önsúlya 513 kg, ami csak kicsit több, mint az a 501 kilós deadlift világrekord, amit Hafþór Júlíus Björnsson (a Hegy a Trónok harcából) állított fel 2020-ban. Ugyanakkor a kocsi feldöntéséhez nem kell a teljes súlyt megemelni, tehát a Hegynek ez például simán menne. Nem egy masszív szerkezet tehát, igaz, nem is szánták annak. A végsebesség 90 km/h, magyarán ez szinte kizárólag városba tervezett autó. Ugyanakkor urbánus körülmények közt elsősorban a parkolási lehetőségek miatt, illetve mert fedett, igencsak praktikusnak tűnik akár rossz időben is, amikor a kétkerekűek nyergére ráfagynánk.
Mint azt a vezess.hu írja, a projekt 2015-ben indult, és a hasonlóan „robogó bevásárlókocsi” jellegű BMW Isetta ihlette, csak ez utóbbit még belsőégésű motor hajtotta. Ha nincs a járvány, a kalandos fejlesztési előtörténettel bíró kisautó első prototípusa a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be még tavaly. Most azonban már a biztonságosabb, frissített változatot: a Microlino 2.0-t ismerhetjük meg. Ha minden jól halad a teszteléssel, valamint az Európai Uniótól is befutnak a szükséges engedélyek, akkor az első példányok még idén gazdára találhatnak. A Microlino ára 12 ezer euróról, tehát körülbelül 4,3 millió forintról indul.
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR